مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش دوم

مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش دوم


منبع: فوت و فن

68

1400/7/25

14:26


مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش دوم

سرتاسر قاره اروپا، پر از مکان‌های مرموز است. علت مرموز بودن این مکان‌ها در اغلب موارد توسط علم توضیح داده می‌شود اما برخی از موارد، اصلا قابل توضیح نیستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مرموزترین مکان‌های اروپا را به شما معرفی کنیم.

گذرگاه غول، ایرلند شمالی

Giant's Causeway, County Antrim, Northern Ireland

Giant’s Causeway, County Antrim, Northern Ireland

بر روی ساحل منطقه انتریم، شما یکی از نمادین‌ترین گنجینه‌های طبیعی کشور ایرلند شمالی را پیدا خواهید کرد. این گنجینه نیز گذرگاه غول است. این مکان ۱۷۳ هکتاری، محل بیش از چهل هزار ستون باسالت است. اگر این اشکال بسیار زیبا و خیره‌کننده را در داخل آب دنبال کنید، به زودی به جزیره استافا کشور اسکاتلند خواهید رسید. در آنجا نیز منظره بسیار مشابهی با اینجا خواهید یافت. به نظر می‌رسد که این دو مکان به نحوی به یکدیگر متصل هستند.

غار فینگال، اسکاتلند

Fingal’s Cave, Scotland, UK

Fingal’s Cave, Scotland, UK

بنابر افسانه‌های قدیمی، این دو مکان شگفت‌انگیز، نتیجه نبردی میان دو غول به نام فین مک کول و بناندونر بوده است. این دو رقیب، برای آنکه به نزاع خود برسند، جاده‌ای ساختند که کشور اسکاتلند را به ایرلند شمالی متصل می‌کند. اما فین خودش را به عنوان یک بچه جا زده بود و زمانی که بناندونر، اندازه او را دیده بود، فرض را بر این گذاشته بود که این بچه فین است و خود فین باید بسیار بزرگ باشد. او به اسکاتلند پا به فرار گذاشت و جاده‌ای که دو مکان را به یکدیگر متصل می‌کند را خراب کرده است. در واقعیت، این ستون‌ها در هر دو مکان توسط یک فوران آتشفشانی باستانی شکل گرفته است.

کوهستان پیندوس، یونان

Pindus Mountain and Vikos Gorge, Greece

Pindus Mountain and Vikos Gorge, Greece

کوهستان پیندوس، کوهستانی بسیار تماشایی و دیدنی است. این کوهستان در شمال یونان قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر این کشور را دارا است. در این مکان شما همچنین دره ویکوس را نیز مشاهده می‌کنید که به عنوان عمیق‌ترین دره در سرتاسر جهان در رکوردهای گینس ثبت شده است. در اینجا همچنین دریاچه دراگون قرار دارد که علاوه بر آب‌های بسیار شفافش، دارای گذشته مرموزی است. بنابر افسانه‌ها، دو اژدهای بزرگ در این کوهستان زندگی می‌کردند و در طی یک نبرد، صخره‌های بزرگی را به پایین دره پرت کردند که سبب شکل‌گیری دریاچه شده است.

جنگل ویستمن، دیوون، انگلستان

Wistman's Wood, Devon, UK

Wistman’s Wood, Devon, UK

جنگل ویستمن، از درختان باستانی بلوط پر است و سنگ‌ها نیز پوشیده از خزه هستند. این جنگل یکی از معنوی‌ترین مکان‌های کشور بریتانیا به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که این جنگل حدود بیش از دوازده هزار سال پیش و به دنبال عصر یخبندان شکل گرفته است. با این وجود، این جنگل شهرت بسیاری برای اتفاقات مرموز دارد. این جنگل در کنار مسیر مرگ قرار دارد، مسیری که زمانی برای انتقال تابوت‌ها به نزدیک حیاط کلیسا استفاده می‌شده است.

آبدره لینگن، فینمارک و ترومس، نروژ

Lyngen Fjord, Troms and Finnmark, Norway

Lyngen Fjord, Troms and Finnmark, Norway

آبدره لینگن در نزدیکی ترومس در شمال کشور نروژ، به ظاهر بسیار تماشایی و دیدنی است اما در سال ۲۰۱۵ میلادی، این آبدره از لجن صورتی رنگ عجیبی پوشیده شد که هیچ کس علت آن را نتوانست توضیح دهد. این ماده مرموز سبب شده تا تجهیزات ماهیگیری آسیب ببینند و خسارت‌هایی به ماهیگیران منطقه وارد شود. با اینکه هنوز دانشمندان توضیحی برای این پدیده پیدا نکردند اما برخی بر این باور هستند که علت آن، حمل و نقل ستاره دریایی مرده بوده است.

قبرستان هایگیت، لندن، بریتانیا

Highgate Cemetery, London, UK

Highgate Cemetery, London, UK

کلمه زیبا برای توصیف کردن قبرستان استفاده نمی‌شود اما در مورد قبرستان هایگیت این گونه نیست. این مکان، دارای بیش از ۵۳ هزار قبر است. این قبرستان برای مدت زیادی است که یک نقطه گردشگری بوده است. با این حال، این مکان دارای اسرار تاریکی است. در طی جنگ جهانی دوم، بنابر گفته‌ها، این مکان برای مراسم‌های فرقه‌ای استفاده می‌شده است و برخی دیگر ادعا می‌کنند که در درون قبرها، خون‌آشام زندگی می‌کند.

چاتا دی بریساک، دی بریساک، فرانسه

Château De Brissac, Brissac-Quincé, France

Château De Brissac, Brissac-Quincé, France

چاتا دی بریساک در مرکز دره لویر قرار گرفته است. این مکان، بلندترین قلعه در فرانسه به شمار می‌رود. قدمت این قلعه به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد و به عنوان یکی از مرموزترین ساختمان‌ها در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. بنابر افسانه‌ها، در قرن‌های بسیار قبل، گرین لیدی در این قلعه به قتل رسیده است. او همچنان در درون برج‌ها و دیوارهای این قلعه گرفتار است. برخی ادعا کردند که در ساعات اولیه صبح، صدای ناله از درون قلعه می‌شنوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو