زمانی که آبی‌های شهر لندن با یک گل پیش بودند، توماس فرانک در دقیقه ۷۲ تصمیم گرفت تا سامان قدوس را به جای سرجی کانوس وارد زمین مسابقه کند. بازیکن ایرانی زنبورها که در فیفادی اخیر فرصت حضور در ترکیب ایران برابر امارات و کره‌جنوبی را به دست نیاورده بود، انگیزه زیادی داشت تا پس از جهانبخش و طارمی، به دیگر بازیکن ایرانی تبدیل شود که دروازه چلسی را باز کرده است. او اما در این مسیر فقط کمی بدشانس بود!

قدوس دقایقی پس از ورود به زمین، یکی از بهترین فرصت‌های برنتفورد را برای گلزنی به دست آورد. در دقیقه ۸۳ توپ در گوشه محوطه جریمه چلسی به قدوس رسید. بازیکن ایرانی برنتفورد در فرصتی فوق‌العاده و در مصافی تک به تک با ادوارد مندی قرار گرفت. سنگربان سنگالی که مدافعی را برای دفاع از دروازه‌اش نمی‌دید، جلو آمد و بدنش را مقابل شلیک محکم سامان قرار داد. به این ترتیب شوت قدوس به سینه مندی برخورد کرد و او دروازه تیمش را نجات داد. هواداران برنتفورد که در طول بازی و در فضای مجازی اعلام کردند که قدوس باید خیلی زودتر از اینها به زمین می‌آمد، چیزی نمانده بود که شاهد یک تعویض طلایی باشند. با این حال خروج به موقع مندی مانع از باز شدن دروازه چلسی شد. در ادامه و روی ریباند شوت سامان، برنتفورد صاحب موقعیت بود که ضربه بازیکن این تیم را چالوبا از روی خط دروازه برگشت داد.  

به هر شکل سامان قدوس و هم‌تیمی‌هایش بازی شایسته‌ای را برابر قهرمان اروپا انجام دادند. بازیکن ایرانی زنبورها می‌توانست با باز کردن دروازه چلسی حضورش در ترکیب اصلی برنتفورد را تضمین کند اما درخشش مندی رویاهای سامان را نقش بر آب کرد. با این همه اما اعتماد سرمربی برنتفورد به قدوس بعد از مسابقات فشرده ملی و نیز نمایش در خور توجه این بازیکن، حتما فشارها را روی دراگان اسکوچیچ بیشتر خواهد کرد. آیا واقعا حق قدوس نیست که بیشتر بازی کند؟