آیا خرید ملک در فرانسه روشی برای دریافت اقامت دائم است؟

منبع: دانش‌چی

70

1400/7/26

00:13


اقامت دائم در فرانسه با خرید ملک

اقامت دائم در فرانسه با خرید ملک

یکی از متداول ترین روش های سرمایه  گذاری در کشورهای خارجی خرید املاک و مستغلات است. اما این روش مهاجرتی منجر به دریافت اقامت دائم تمامی کشورهای اروپایی، آمریکایی، کانادا یا استرالیا نخواهد شد. چرا که بسیاری از این کشورهای اروپایی خرید ملک را تنها یک روش سرمایه  گذاری می دانند.

به همین دلیل است که از این طریق اقامت دائم اعطا نمی کنند. فرانسه به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب در اروپا شرایط اقتصادی بسیار عالی با کیفیت زندگی در رفاه کامل فراهم کرده است. با توجه به اینکه هزینه خرید ملک در فرانسه به عنوان یک روش مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری به مراتب از کشورهای مشابه پایین تر است می توان گفت کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت از طریق خرید ملک است.

خرید ملک در فرانسه و شرایط اولیه

یکی از مهمترین شروط خرید آپارتمان در فرانسه یا خرید خانه در فرانسه توجه به حداقل متراژ ملک خواهد بود. در صورتی که مایل به اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک هستید، باید حداقل متراژ برای خرید آپارتمان را در نظر بگیرید که برای متقاضی اصلی ۱۴ متر و به ازای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی ۹ متر خواهد بود. بنابراین مجموع این متراژها با توجه به تعداد اعضای خانواده مشخص شده و در نهایت حداقل متراژ که هر فرد می تواند برای اقامت فرانسه با خرید ملک اقدام کند، تعیین خواهد شد. در چنین شرایطی به راحتی می توانید قیمت آپارتمان در فرانسه را نیز تعیین کنید.

از دیگر شرایط خرید ملک در فرانسه می توان به شرایط تمکن مالی اشاره کرد که مهمترین موضوع در این خصوص خواهد بود. برای خرید خانه در فرانسه باید اثبات کنید که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های خرید ملک و همین طور پرداخت هزینه های زندگی خود در فرانسه را خواهید داشت. برای ارائه مدارک تمکن مالی می توانید از پرینت حساب بانکی، سند ملکی، سهام بانکی، بورس و سود حاصل از سهام شرکت ها استفاده کنید. همه این موارد به عنوان مدارک تمکن مالی برای خرید خانه در فرانسه قابل قبول هستند.

فرآیند خرید خانه در فرانسه

فرایند خرید خانه در فرانسه کمی متفاوت با دیگر کشورهای اروپایی است، ابتدا باید ویزا دریافت کرده و طی سفری به فرانسه می توانید با بررسی قیمت آپارتمان در فرانسه در شهرهای مختلف برای خرید ملک و آپارتمان در فرانسه اقدام کنید. پس از توافق روی رقم پیشنهادی، می توانید با صاحب ملک و مشاور املاک مذاکره کرده و در نهایت ۱۰% از مبلغ اصلی ملک را به عنوان ودیعه پرداخت کنید. برای این منظور لازم است تا برای افتتاح حساب بانکی اقدام کرده که در این راستا وکیل مهاجرتی می تواند راهنمای شما باشد. پس از پرداخت ودیعه می توانید قرارداد خرید ملک را منعقد کرده و در نهایت باقی مبلغ را به حساب فروشنده واریز کنید. مراحل مربوط به خرید ملک در فرانسه نیز باید طبق روال قانونی انجام شود. در نهایت شما صاحب ملک بوده و می توانید برای دریافت اقامت به اداره مهاجرت فرانسه مراجعه کنید.

هزینه های خرید ملک در فرانسه

غیر از هزینه کلی ملک در فرانسه که شامل همان ارزش واقعی خانه خواهد بود، هزینه های جانبی دیگری نیز وجود دارند که شامل مالیات است. در صورتی که خانه نوساز باشد ۳ درصد از ارزش ملک را باید به محضر خانه پرداخت کنید و درصورت نوساز نبودن خانه ۸ درصد از ارزش ملک را باید به محضر خانه پرداخت کنید.

خرید ملک در فرانسه روشی است که افراد می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. زمانی که برای خرید ملک در فرانسه اقدام می کنید ابتدا یک ویزای یکساله تایپ D به شما تعلق می گیرد و پس از یک سال به شما کارت موقت اعطا خواهد شد. پس از گذشت ۵ سال یا به عبارتی پس از ۵ بار تمدید اعتبار اقامت موقت خود می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید که مدت آن ۱۰ سال خواهد بود. بنابراین دیگر نگران تمدید اقامت موقت نخواهید بود و می توانید به راحتی به زندگی و کسب و کار خود در فرانسه بپردازید.

هزینه های خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه و امکان دریافت ویزای همراه

یکی از مزایای خرید ملک در فرانسه این است که متقاضی می تواند برای تمام اعضای خانواده خود اقامت دریافت کند. بنابراین این روش مهاجرتی به عنوان بهترین روش مهاجرت به فرانسه خواهد بود چرا که علاوه بر اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنید. از دیگر مزایای خرید ملک در فرانسه می توان به عدم نیاز به شرط حضور اشاره کرد به این مفهوم که تنها می تواند یک بار در سال آن هم به منظور تمدید اقامت خود به کشور فرانسه مراجعه کنند.

با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که خرید خانه در فرانسه یکی از بهترین روش های مهاجرتی خواهد بود چرا که حتی نیازی به حضور در این کشور نیز نخواهد بود. بنابراین شما می توانید با خرید ملک و حتی با وجود عدم حضور در کشور فرانسه پس از ۵ سال اقامت دائم فرانسه را دریافت کنید.

اخذ پاسپورت فرانسه با خرید ملک

متاسفانه امکان دریافت پاسپورت از طریق خرید ملک در فرانسه به صورت مستقیم وجود ندارد. اما این روش مهاجرتی تاثیر مثبتی روی دریافت پاسپورت فرانسه به روش های دیگر خواهد داشت. برای این که بتوانید مدت اقامت طولانی تری در فرانسه داشته باشید و موفق به دریافت پاسپورت فرانسه شوید باید یکی از روش های مهاجرتی شامل تمکن مالی یا ثبت شرکت را انتخاب کرده و به واسطه آن کسب و کاری در فرانسه راه اندازی کنید. به این ترتیب پس از اخذ اقامت موقت می توانید در دراز مدت اقامت دائم دریافت کرده و در نهایت موفق به دریافت پاسپورت ترکیه شوید.

مشاغل در فرانسه

امکان اشتغال در فرانسه با خرید ملک

در سال اول اقامت، امکان اشتغال در فرانسه وجود نخواهد داشت، بنابراین می توانید از طریق ثبت شرکت، کسب و کاری را در فرانسه راه اندازی کنید. چرا که خرید ملک در فرانسه شرایط بسیار مساعدی را برای این روش مهاجرتی نیز فراهم خواهد کرد.

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت چکیده ای از مجموعه مطالب درج شده در سایت موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین اگر نیازمند اطلاعات کاملتری هستید می توانید وارد سایت شده و مقالات این مجموعه را مطالعه کنید یا با کارشناسان و وکلای سروش فردا برای مشاوره مهاجرت در ارتباط باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو