سبد گل مجلسی و زیبا؛ انتخابی که نشان از شخصیت فرد دارد

سبد گل مجلسی و زیبا؛ انتخابی که نشان از شخصیت فرد دارد


منبع: فوت و فن

800

1400/7/26

09:08


سبد گل مجلسی و زیبا؛ انتخابی که نشان از شخصیت فرد دارد

به دنبال خرید سبد گل مجلسی و زیبا هستید

به احتمال قطع به یقین این قضیه برای شما پیش‌آمده است که نیاز به یک سبد گل زیبا و البته مناسب برای شرایط خاص خود را نیاز داشته باشید. در حال حاضر بیشتر از چند صد مدل سبد گل مجلسی و زیبا با مدل‌های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد رفتن به خواستگاری را داشته باشید، می‌توانید با یک انتخاب شایسته دل خانواده عروس را بدست بیاورید.

یا به عنوان مثال در مهمانی های متفاوتی حضور پیدا می‌کنید که نیازمند سبد گلی با رنگ‌های بسیار شادی است و البته باید بوی آن هم از ۲۰۰ متری به مشام برسد. لذا باید همواره متناسب با شرایط و مهمانی و مراسم خود تلاش در انتخاب درست و متناسب با شرایط را داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

چنانچه قصد سفارش گل دارید توصیه می کنیم، خرید سبد گل های طبیعی و زیبا از گل فروشی اینترنتی VIP Shop را برای یکبار هم که شده تجربه کنید. مطمئنا با وجود تنوع بالا و کیفیت عالی گل ها جزو مشتریان ثابت این مجموعه خواهید شد. گل وی آی پی برندی شناخته شده در حوزه گل های شاخه بریده و گیاهان آپارتمانی‌ست که روزانه چندین سفارش گل را به بهترین شکل ممکن تحویل مشتریان خود می دهد.

سبد گل مجلسی و زیبا

سبد گل مجلسی و زیبا

تاریخچه هر سبد گل مجلسی و زیبا

استفاده از انواع مختلف گل‌ها به گذشته‌های خیلی دور برمی‌گردد. از این دوران می‌توان از یونان باستان یاد کرد که از دسته و سبد گل زیبا برای نشانه احترام به خدایانشان استفاده میکردند. همچنین در چین باستان هم از سبد گل مجلسی و زیبا نارنجی رنگ استفاده می‌کردند تا نشانه ی ادامه زندگی و سرسبز بودن مسیر زندگی را به دیگران تلقین کنند.

رنگ نارنجی در گل‌ها همواره مورد توجه بوده است. به طوری که حتی ملکه ویکتوریا هم از گل‌هایی به این رنگ در زمان ازدواج خود استفاده کرد و به گردن انداخت. این کار او باعث شد تا گل‌های نارنجی رنگ، نماد ازدواج و باروری در اروپا شناخته شوند. همچنین، کمتر از ۶۰ سال است که گل ها در آمریکا رواج پیدا کرده‌اند. در آمریکا گل مصارف امروزی را پیدا کردند و در مراسم های مختلف و با معانی مختلف نیز بکار برده شدند.

در زمان حال نیز گل‌ها جای پای خود را ثابت کرده اند و تقریبا در همه مراسم‌ها دیده می‌شوند. در کشور سه رنگ ما نیز انواع سبد و تاج گل برای انواع مراسم‌ها و مناسبت‌ها اعم از یک سبد گل زیبا برای دوست وجود دارند. لازم به ذکر است هرگل معنی خاص خود را دارد. به عنوان مثال گل لاله در ایران نماد خون شهدای جنگ تحمیلی به ایران است.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

انواع مختلف گل‌‌‌ها برای ساخت سبد گل مجلسی و زیبا

یک سبد گل مجلسی و زیبا دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

فوشیا (Fuchsia)

گلهایی که در تابستان از نظر زیبایی یکه‌تازی می‌کنند و مجال رقابت به دیگر گل‌ها را نمی‌دهند. در این فصل، گلهای بسیار زیبا و البته کمی هم عجیب و غریب از شاخه های آویزان این گل می‌رویند. این گل‌ها برای تشکیل سبد های مجلسی استفاده می‌شوند و بسیار هم مقاوم هستند. به‌طوری که شما می‌توانید در صورت مراقبت از این گلها برای بیشتر از یکسال هم از آنها استفاده کنید. این گل انواع مختلفی نیز از جمله  Fuchsia Purple Rain و Fuchsia White King دارد که شکوفه های بسیار زیاد و البته جذاب آن هر دلی را شیفته خود می‌کند.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

بگونیا (Begonia)

این گل یک نوع گل سرسخت است که در اکثر شرایط دوام میارد و شما را از دیدن زیبایی هایش محروم نمی‌کند. گل بگونیا شبیه به گل فوشیای شلوغ است اما با این تفاوت که فوشیا نسبت به آب و هوا بسیار حساس است و ممکن است با تغییرات کم آب و هوایی گل از بین برود. از ویژگی های بگونیا می‌توان گلهای لوله شکل و آویزانش اشاره کرد که وجه اشتراک آن با فوشیا به حساب می‌‌آید. بگونیا در انواع مختلفی نیز وجود دارد که میتوان به بگونیای غده‌ای اشاره کرد. البته باید این را هم گفت که بگونیا غده ای در ایجاد سبد گل مجلسی و زیبا  نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.ید‌

پتونیا (petunias)

گل بسیار زیبا و البته تا حدودی تازه به دوران رسیده پتونیا در انواع رنگ موجود می‌باشد. به همین دلیل خواهان بسیار زیادی را دارد. این رنگ ها در کنار هم و در یک سبد گل مجلسی و زیبا بسیار خودنمایی میکنند. بطوریکه گلهای رنگارنگ و آویزان آن هر نگاهی را به خود جذب می‌کند. برای این گل نیز فستیوال و نمایشگاه های متعددی از جمله (Night sky) وجود دارد. از زیبایی های خارق‌العاده این گل باید به این اشاره کرد کرد در میان بنفش های دلربای آن رنگ های سفید نامنظمی پیدا می‌شود که هوش از سر انسان می‍پرد. از انواع مختلف این گل هم میتوان به (Petunia Amore)  و (Petunia Frills) اشاره کرد.

باکوپا (Bacopa)

باکوپا گل‌های زیبا در تعداد گل‌های بالا ولی ریز هستند که بیشتر برای پر کردن فضای اضافی یک سبد گل مجلسی و زیبا بکار می‌روند. این دسته از گل‌ها به آسانی رشد می‌کنند و طول خود را به بیشتر از ۴۵ سانتی‌متر می‌رسانند. از انواع مختلف این گل هم میتوان Bacopa Snow Topia  و Bacopa Blue Topia را ذکر کرد.

گل سوسن چشم سیاه

نام دیگر این گل زیبا در برخی مناطق Thumbergia نیز نامیده می‌شود. این گل‌های زرد و مشکی به صورت آویزان در یک سبد گل جلوه فوق‌العاده‌ای را به سبد شما می‌بخشند. پیشنهاد ما به شما برای داشتن یک سبد گل مجلسی و زیبا داشتن نیم‌نگاهی به این گل جذاب است.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

لوبلیا (Lobelia)

گلهایی رنگارنگ که برای همه‌کار مناسب هستند. چه کنار راه‌پله و چه در کنار فوشیاهای رنگارنگ. این گل‌های چند فصل زیبا برای همه کاری مناسب هستند و مانند آبشار از ظرف خود به پایین می‌ریزند. از انواع مختلف آنان  (Lobelia regatta midnight blue)  و (Lobelia hot pretty heaven) هستند که جلوه خاصی را به سبد گل مجلسی و زیبا شما می‌بخشند.

کالیبراکوئا (Calibrachoa)

در اصل این گل یک نسخه کوچک‌شده و مینیاتوری Petunia است که به اختصار Minitunia هم نامیده می‌شود. از جذابیت های این گل می‌توان به دوام بسیار طولانی و مقاومت در برابر نور خورشید آنها اشاره کرد. همچنین این گل سالانه متقاضی بیشتری را هم پیدا کرده و همه را شیفته خود می‌کند.

ژراینوم‌ها  (Geraniums)

این گل‌ها در تابستان رشد کرده و نوعی شمعدانی به حساب می‌آیند. این گل‌ها بسیار جان‌سخت بوده و اغلب رنگ بسیار زیبای قرمز روشن را دارند، دارای انواع مختلفی همچون (Geranium best red f1 hybrid)هستند که شما حتی حاضر نخواهید بود تا یک لحظه چشم از این زیبایی بردارید. ژرانیوم‌ها رنگ‌ های دیگری را نیز دارند و از بیشترین کاربرد آنان هم می‍‌توان به استفاده در اطراف یک سبد گل مجلسی و زیبا اشاره کرد.

سبد گل مجلسی و زیبا

سبد گل مجلسی و زیبا

اوستیوس پرموم  (Osteospermum)

این دسته از گلها بسیار در برابر خشکی مقاوم هستند و تمایل بسیاری هم در گسترش و پخش شدن دارند. پیشنهاد ما به شما این است که این گل را در اطراف سبد خود بکار ببرید تا با آویزان شدن از اطراف سبد، جلوه خاصی را به سبد گل مجلسی و زیبا هدیه بدهد.

ساکلنت ها  (Succulents)

این دسته از گلها بیشتر تمایل به رشد در فضای باغ و باغچه را دارند. ساکلنت‌ها به دلیل ریشه و ژن اصلی خود که به بیابانی بودن برمیگردد، قادر هستند تا در گرمای زیاد هم خم به ابرو نیاورند. و در آخر آنها در ایجاد سبد گل مجلسی و زیبا تبهر خاصی دارند که استفاده از آنها به شما پیشنهاد می‌شود.

پانسی‌ها (Pansies)

اگر از تابستان گذشته و دیگر زمان خیلی مناسبی برای استفاده از فوشیا نیست پیشنهاد ما به شما پانسی‌ها هستند که با آویزان شدن از سبد گل، روح بسیار زیبایی را به سبد گل مجلسی و زیبا شما می‌بخشند.

نسترتیوم ها (Nasturtiums)

این گل‌های زیبا قادر به رشد تا ارتفاع ۱ متر نیز هستند . تنوع رنگ بسیار بالا در انواع طیف‌ها ی رنگی از سفید صدفی تا سرمه‌ای مایل به سیاه آنها را قابل استفاده در همه نوع مجالس و سبد گل کرده است. با توجه به نوع های مختلف آنان، برخی از نژاد های این گل مثل (Dwarf compact mix) رشد چندانی ندارند و در ارتفاع کم خود باقی می‌مانند. از طرفی دیگر نژاد و نوع (Spotty dotty) بسیار بلند است و ارتفاع به بیشتر از ۱ متر نیز می‌رسد.

تعداد گل مورد استفاده در هر سبد گل مجلسی و زیبا

شما باید برای ساخت و تزیین سبد گل خود یک میزان مشخصی از گل‌ها را در ابعدا مشخص شده و نرمال هر سبد قرار دهید و به عنوان مثال، شما باید برای داشتن یک سبد گل مجلسی و زیبا بین یک تا سه نوع مختلف گل را در یک سبد ۱۰ اینچی قرار بدهید. برای یک سبد ۱۱ اینجا شما تا ۵ گل را مجاز خواهید بود. همچنین برای یک سبد ۱۳ اینچی تا ۶ گل هارمونی سبد را بهم نمی‌ریزد. برای ابعاد بزرگتر از این نیز شما باید به همین نسبت ادامه بدهید.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

ترکیب چند گل با هم در یک سبد گل مجلسی و زیبا

شما برای ایجاد یک سبد گل مجلسی و زیبا باید برای موقعیتی که آن سبد را دارید برایش آماده می‌کنید، درک کنید. زیرا نمی‌توان دسته‌گل خواستگاری را برای مراسم ترحیم برد. البته این موضع باید ذکر شود که شما برای ساخت یک سبد گل مجلسی و زیبا نیاز به کمی دانش دارید که گل‌فروشی ها این دانش و تجربیات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به عنوان مثال برای یک مراسم خواستگاری باید از گل های بسیار با طراوت و شاد استفاده کنید. همچنین باید این موضوع را بخاطر داشته باشید که سبد گل هم بحث مهمی است که باید بتوانید طرح مناسب آن را بدرستی انتخاب کنید.

شما نیازی به کمی هم ربان برای تزیین شکل و روی سبد گل مجلسی و زیبا ی خود دارید. همچنین باید دقت کنید که با توجه به فصلی که در آن هستید، گل را انتخاب کنید. به عنوان مثال با یک انتخاب غلط مثل فوشیا در فصل زمستان، هنوز به مراسم مورد نظر نرسیده‌اید که می‌بینید فوشیاهای شما یخ زده‌اند.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

متریال برای یک سبد گل مجلسی و زیبا

شما برای ساخت یک سبد گل زیبا الزاما نیازی به تهیه آن از مغازه‌ها ندارید. بلکه، می‌توانید آن را در خانه ی خود هم با استفاده از حصیر های مخصوص درست کنید. البته که برای اینکار باید بلد باشید که چگونه حصیر ببافید وگرنه خود را اسیر کاری پوچ کرده‌اید.

هارمونی رنگی و تزیینات

یکی از مباحثی که ذهن کسی را دچار چالش می‌کند آن است که شما با انواع مختلف گلی که در اختیار دارید، یک هارمونی رنگی مناسب را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای یک مراسم ختم شما باید از یک دسته گل سفید رنگ، دسته ای دیگر به رنگ طوسی یا مشکی و یا رنگ‌هایی با این مدل را انتخاب کنید تا مناسب مراسم شما باشد.

در ضمن باید این نکته را نیز گفت که تنها قرار دادن گل‌هایی زیبا در سبدی زیبا کافی نیست و شما باید کمی در تزیینات آن خلاقیت به خرج دهید. همچنین شایان ذکر است که مطالب کوتاه و متخصری را نیز در رابطه با مراسم مورد نظر آماده کرده و با یک کارت بسیار زیبا در گوشه‌‌ای از این سبد گل مجلسی قرار دهید.

سبد گل مجلسی و زیبا و سخنان ناگفته آن

در اخرین بخش این مطلب قصد داریم تا موضوعاتی را با شما در رابطه با این سبدها در میان بگذاریم. شما برای زیبا جلوه دادن سبد گل مجلسی و زیبای خود، فقط نباید به نظر و دیدگاه خود اکتفا کنید. شما باید با افراد مختلف و با سلیقه‌های مختلف مشورت کنید تا بتوانید یک انتخاب درست در رابطه با سبد گل خود داشته باشید.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

ضمنا شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای یک مراسم خاص مثلا عروسی یا خواستگاری باید همواره تلاش در پررنگ جلوه دادن گل‌ها داشته باشید. برای این کار باید از تضاد های رنگی با کنتراست بسیار بالا استفاده کنید. به عنوان مثال از بنفش تیره و رنگ سفید صدفی یا خامه ای که یک ترکیب بسیار شایع هم هست استفاده کنید. همچنین باید این را در نظر داشته باشید که رنگ های مختلفی برای سبد گل  زیبای شما وجود دارند. باید حواستان باشد با انتخاب غلط رنگ این سبد تضاد رنگی خود را بهم نریزید.

از دیگر نکات قابل توجه این است که شما در ساخت سبد گل خود از انواع مختلف گل استفاده کنید و در عین حال این را هم در نظر داشته باشید که این گل‌‌ها با هم یک هارمونی زیبا و دلنشین را تشکیل دهند. پس همه‌چیز به انتخاب های شما وابسته است. باید حسابی حواستان را جمع کنید که متناسب با مراسم مورد نظر کنتراست رنگی تیره یا روشن و یا کنتراست کم یا زیاد را انتخاب کنید.

در اخر، به این توجه داشته باشید سبد گل شما به هیچ عنوان خاک نگرفته باشد و سعی کنید با مواد مخصوص و در نهایت با اسپری کردن آب بر روی آنها به سبد گل مجلسی و زیبا خود زیبایی را هدیه دهید.

یک سبد گل زیبا برای دوست یا هرکس دیگر باید دارای تمام ویژگی های گفته باشد و همانطور که گفته شد باید در نهایت ظرافت و زیبایی باشد.

سبد گل مجلسی

سبد گل مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو