درخشش فیلم فرزند جعفر پناهی در جشنواره لندن

منبع: ایران آرت

71

1400/7/26

09:50


اولین ساخته بلند پناه پناهی فرزند جعفر پناهی جایزه بهترین فیلم بخش رسمی جشنواره فیلم لندن را کسب کرد.

ایران آرت: "جاده خاکی" اولین فیلم بلند پناه پناهی، "زمین بازی"لورا وندل و "کوستو شدن" لیز گاربوس در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن برنده جایزه شدند. "جاده خاکی" در بخش رقابت رسمی جایزه بهترین فیلم را کسب کرده و "زمین بازی" در بخش "ساترلند" برنده جایزه بهترین فیلم اول شد.

"فیبی والر-بریج" و "بن رابرتس" رئیس هیأت داوران این دوره از جشنواره بودند و جایزه‌ای ۵۰ هزار پوندی به "هری ووتلیف" کارگردان "چیزهای واقعی" (True Things) به عنوان استعدادی نوظهور اهدا کردند.

رئیس بخش مسابقه جشنواره می‌گوید: "جایزه بهترین فیلم از فیلمسازی الهام‌بخش و متمایزی که ذات سینما و زندگی را به تصویر بکشد تجلیل به عمل می‌آورد. در تمام طول تاریخ سینما، اما شاید به‌ویژه در حین پاندمی، ما به دنبال راه‌هایی برای متصل شدن به حیات هستیم. انتخاب ما فیلمی است که باعث شد بخندیم و بگرییم و احساس زنده بودن کنیم."

به گزارش 30نما، اولین فیلم بلند "پناه پناهی" فرزند "جعفر پناهی" در بخش اصلی پنجاه و نهمین دوره جشنواره نیویورک و جشنواره کن امسال اکران شده بود. حسن معجونی، پانته‌آ پناهی‌ها، رایان سرلک، امین سیمیار و بهرام ارک از جمله بازیگران "جاده خاکی" بوده‌اند. "امین جعفری" که سابقه مشارکت در "سه رخ" و "قصیده گاو سفید" را دارد، فیلمبردار این فیلم بوده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو