عوارض و راههای ترک ماده مخدر دستمال

عوارض و راههای ترک ماده مخدر دستمال


منبع: بیتوته

131

1400/7/26

10:28


عوارض و راههای ترک ماده مخدر دستمال



عوارض مخدر دستمال, نحوه مصرف مخدر دستمال, ترک مخدر دستمال

ماده مخدر دستمال باعث توهم زایی می شود و فشار زیادی به سیستم عصبی وارد می‌کند

 

ماده مخدر دستمال چیست و نحوه ترک آن چگونه است؟

دستکاری ماده مخدرهای طبیعی با پیشرفت صنعت در جهان، امروزه به یک کار ساده و راحت تبدیل شده است. یکی از ماده های مخدر دستکاری شده مخدر دستمال است. این ماده مخدر نوعی روان گردان است که نسبت به روان گردان های دیگر اثراث مخرب بیشتری دارد و این اثرات مخرب به دلیل این است حجم زیادی از ماده مخدر در زمان کوتاهی مورد استعمال قرار می گیرد و فشار زیادی به سیستم عصبی مغز وارد می شود.

ماده مخدر دستمال چیست؟

یکی از جدید ترین مواد صنعتی در بازار ماده مخدر دستمال است که نام دیگر آن NPS است. این ماده باعث توهم زایی می شود و حتی توهم زایی آن از مواد طبیعی مثل حشیش و ماری جوانا نیز بیشتر است چرا که مقدار کانابینوئید در آن در آزمایشگاه دستکاری شده و به دوز بالاتری از آن ارتقا یافته است.

 

این کار باعث شده که اثرات مخرب ماده مخدر دستمال 20 تا 80 برابر حشیش باشد و عوارض مخرب تری را در پی داشته باشد.

چیزی که باعث شده تا این ماده در بین افراد قشر ضعیف جامعه رایج شود قیمت کم این ماده است که در این صورت افراد می توانند با پول ته مانده در جیب خود این ماده را خریداری کنند و استفاده کنند.

این ماده مانند دستمال مرطوب آرایشی زنانه است.

 

اثر گذاری مخدر دستمال, ماده مخدر دستمال, مخدر دستمال

بهتر است بدانید ماده مخدر دستمال از طریق پوست نیز جذب می شود

 

مخدر دستمال چه عوارضی دارد؟

مخدر دستمال یک محرک توهم زا است که آثار  مخربی دارد و استفاده از آن در دراز مدت باعث نابودی فرد می شود. بروز علائم روان پریشی، حملات هراس، کاهش بینایی، فراموشی،خنده زیاد، اضطراب، تشنج، اریتمی و تاکی کاردی قلب، بدن درد و ..... از عوارض این ماده مخدر هستند.

 

به دلیل وجود مورفین زیاد در این ماده فرد در صورت استفاده نکردن از آن دچار بدن درد می شود. همچنین بر اساس تجربه مصرف کنندگان این ماده، مخدر دستمال یک حالت مستی ایجاد می کند و در حد ده دقیقه فرد در حالت نئشگی به سر می برد.

 

 شاید فکر کنید که با مصرف یک باره این موارد وابسته نمی شوید و اعتیاد اتفاق نمی افتند، اما ممکن است فرد با یکبار مصرف کردن معتاد شود. در اغلب موارد افراد از یک قطعه شروع می کنند و به مرور زمان به روزی 70 قطعه در روز می رسند. بر اساس تجربه در ماه اول تغییری در ظاهر مصرف کننده ایجاد نمی شود اما بعد از یکسال تغییرات در چهره و اندام آشکار می شوند.

نکته دیگر اینکه امکان دارد فرد با مصرف مداوم از این ماده بعد از شش ماه فوت کند.

 

نحوه مصرف مخدر دستمال

این مخدر ها به صورت قطعه هایی مربع شکل به صورت یک دستمال مرطوب است. اندازه آنها نیم سانت در نیم سانت است و حالت روغنی دارند.

البته به صورت اسپری و قرص هم دیده می شود و ممکن است در آینده به عنوان عطر یا بخوریات هم عرضه شود.

 

مصرف این ماده دو حالت دارد یا فرد آن را به نوک سیگار خود می چسباند و مصرف می کند یا این که آن را خرد می کند و با توتون مخلوط می کند و مصرف می کند.

علاوه بر این ها این ماده مخدر از طریق پوست هم جذب می شود.

این ماده می تواند در موارد دیگری نیز مانند قرص و عطر و ... دیده شود پس برای احتیاط  به هر چیزی شک کنید و قرص، اسپری، عطر و... را از مکنان های معتبر خرید کنید.

 

اثر گذاری مخدر دستمال, ماده مخدر دستمال, مخدر دستمال

ماده مخدر دستمال در بین نوجوانان، دختران را بیشتر تهدید می کند

 

مخدر دستمال مورد استفاده چه کسانی است؟

قیمت این ماده مخدر بسیار پایین است و با هزینه ای برابر با 1000 تومان می توان این ماده را خریداری کرد به همین دلیل این ماده به راحتی در دسترس قرار می گیرد و در بین نوجوانان و حتی دختران هم رواج پیدا کرده است.

 

فروشندگان این ماده آن را یک ماده لاکچری و بی ضرر معرفی می کنند تا به راحتی بتوانند نوجوانان را به سمت این ماده بکشانند.

حتی برخی از آن ها این ماده را یک عامل برای زیبایی و جوان سازی پوست معرفی می کنند تا دختران جوان بیشتر به سمت آن سوق پیدا کنند.

 

در هر کشوری جوانان که آینده سازان و نیروی جوان هر کشوری هستند متأسفانه مورد نشانه قرار می گیرند و با فریب زندگی خود را نابود می کنند.

مصرف این ماده مخدر در بین گروه سنی 16 تا 25 سال بسیار رواج دارد بنابراین لازم است تا خانواده ها آگاه باشند و بیشتر از قبل مراقب نوجوانان خود باشند.

 

مصرف مواد مخدر دستمال در ایران

همانطور که در بالا ذکر کردیم متاسفانه مصرف این مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان بسیار رایج است و جوانانی که گرفتار این ماده مخدر هستند هر روز زیاد تر می شوند. اما آمار ها نشان می دهند که این ماده به صورت مستقیم وارد کشور ایران نشده است و تا الان نیز کشفیاتی در این خصوص اتفاق نیوفتاده، زیرا تشخیص این ماده از دستمال کاغذی بسیار دشوار است.

 

از آنجایی که این ماده مخدر از دسته NPS ها است استفاده از آن به روش های مختلف کاری آسان است. NPS ها موادی هستند که به دستمال اضافه می شوند و در واقع آن ها هستند که به دستمال ها خاصیت توهم زایی می دهند. این موارد را ممکن است در بازار با اسم های LSD هم بشنوید.

 

NPS یک ماده توهم زا است ممکن است با سایر موارد مثل دستمال، قند، عطر ... هم مورد استفاده قرار گیرد.  در مهمانی ها و پارتی ها ممکن است به صورت عطر یا بخور به همه افراد بدهند.

 

این دستمال ها می تواند در مکان های عمومی و به خصوص مترو ها توسط فروشندگان زن برای رفع خستگی پوست عرضه و تبلیغ شود که به دلیل ظاهر زیبا و تزئینی بیشتر دختران جوان را مورد هدف قرار دهد. این دستمال ها با نام " عالیا " توسط فروشندگان عرضه می شود که نه تنها باعث شادابی و جوان سازی پوست نمی شود بلکه باعث اعتیاد فرد می شود.

 

این ماده مخدر از طریق پوست وارد بدن می شود و باعث اعتیاد فرد می شود. همچنین این ماده باعث تحریک قوای جنسی و توهم کاذب در میان دختران می شود.

این ماده در سال 1395 برای یک بار دیده شده است و بعد از آن دیگر در دسترس نبوده است تا به الان که دسترسی به آن خیلی راحت تر از قبل شده است.

 

مخدر دستمال, ماده مخدر دستمال چیست, عکس مواد مخدر دستمال

با یک بار مصرف ماده مخدر دستمال فرد دچار اعتیاد به آن می شود

 

ترک مخدر دستمال

همانطور که در بالا ذکر شد با یک بار مصرف این ماده مخدر فرد به شدت به آن اعتیاد پیدا می کند و وابستگی شدیدی نسبت به این ماده مخدر شکل می گیرد.

زمان اثر گذاری مخدر دستمال بر خلاف قدرت اثر گذاری اش بسیار کم است از این رو فرد مجبور است به دفعات زیاد در روز از این ماده مخدر استفاده کند و استفاده شش ماه مداوم از ماده مخدر دستمال باعث مرگ فرد می شود.

 

روند ترک این ماده مخدر شبه به ترک مواد مخدر هایی مثل ماری جوانا و حشیش است. وابستگی جسمی و روحی که مخدر دستمال در فرد ایجاد می کند کار ترک آن را بسیار سخت می کند و نیاز است تا فرد برای ترک آن حتما به پزشک مراجعه کند و در کمپ ترک اعتیاد بستری شود تا کار سم زدایی و ترک جسمانی در کنار خدمات روانی  برای او انجام شود تا فرد بتواند با موفقیت این ماده مخدر را کنار بگذارد.

 

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو