دستور تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی خوشمزه و ترد

منبع: بیتوته

111

1400/7/26

10:28


دستور تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی خوشمزه و ترد



طرز تهیه مرغ پارمسان , دستور پخت چیکن پارمزان , چیکن پارمزان با پاستا

آموزش چیکن پارمزان

 

طرز تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی خوشمزه

چیکن پارمزان یا مرغ سوخاری با پنیر پارمزان یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که با ذائقه ایرانی مطابقت دارد و شما به راحتی می تواند در خانه چیکن پارمزان را حتی بدون فر تهیه کنید. 

چیکن پارمزان چیست؟

چیکن پارمزان ( به انگلیسی : chicken parmesan ) یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که شاید به اندازه پاستا و پیتزا شناخته شده نیست ولی به قدری خوشمزه است که ارزش امتحان کردن را دارد.  طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان با ذائقه ایرانی ها هماهنگی بسیار زیادی دارد و مسلما عاشقش خواهید شد. 

 

دستور پخت چیکن پارمزان کمی وقت گیر است و در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول دستور پخت چیکن پارمزان باید مرغ سوخاری درست کنید و در مرحله دوم همراه با پنیر و سس گوجه فرنگی در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود. 

مقدار سس و پنیری که در تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان استفاده می شود کاملا سلیقه ای است. آموزش چیکن پارمزان بسیار ساده است و فقط نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. 

 

چیکن پارمزان 

مواد لازم چیکن پارمزان 

برای 2 نفر

زمان آماده سازی  15 دقیقه

زمان پخت   30 دقیقه

  

سینه مرغ 2 عدد
کره 2 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 1 پیمانه
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
پارمزان رنده شده 1 پیمانه
ریحان مقداری

 

 چیکن پارمزان بدون فر  , پاستا چیکن پارمزان , چیکن پارمزان

طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان در فر

 

طرز تهیه چیکن پارمزان

برای تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان هر سینه مرغ را به دو قسمت افقی برش بزنید تا در نهایت چهار لایه نازک مرغ داشته باشید. 

آرد سوخاری و پنیر پارمزان رنده شده ، نمک و فلفل را مخلوط کنید .

تخم مرغ ها را در کاسه ای دیگر هم بزنید تا کاملا یکدست شود. 

تابه ای نچسب را روی حرارت متوسط بگذارید و مقداری روغن به اندازه قطر برش های مرغ به آن اضافه کنید. 

 

سینه مرغ را در تخم مرغ بزنید و کمی تکان دهید که تخم مرغ اضافه اش بریزد سپس در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بغلتانید و با فشار دست مواد را به سطح مرغ بچسبانید و سپس هر دو طرفش را در روغن سرخ کنید. 

سیر و پیز خرد شده را در تابه ای دیگر با کره تف دهید سپس رب گوجه و نصف لیوان آب ، ریحان خرد شده ، نمک و فلفل اضافه کرده و اجازه دهید روی حرارت ملایم بپزد تا سس غلیظ شود. 

 

برای تهیه مرغ با پنیر پامسان در فر ظرف مخصوص فر با دیواره های بلند انتخاب کنید و سس را داخل ظرف بریزید و سینه های مرغ سوخاری را روی سس قرار دهید. 

برای خوشمزه تر شدن مرغ با پنیر پامسان در فر روی هرتکه مرغ یک قاشق سس بمالید و یک ورق پنیر موزارلا قرار دهید و در فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم شده است به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. 

 

معمولا چیکن پارمزان با پاستا سرو می شود ولی شما میتوانید به هر روش دیگری مثلا با نان ، سیب زمینی سرخ شده و با پوره سیب زمینی یا سالاد سزار آن را سرو نمایید. 

 

طرز تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی , آموزش چیکن پارمزان ,  مرغ سوخاری با پنیر پارمزان

طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان بدون فر

 

طرز تهیه چیکن پارمزان بدون فر 

خوراک مرغ با پنیر پارمسان برای این که در نهایت تردتر باشد باید در فر قرار بگیرد ولی در صورتی که فر نداشته باشید میتوانید مرحله آخر تهیه خوراک مرغ با پنیر پارمسان  را در تابه دربسته روی حرارت ملایم گاز انجام دهید و صبر کنید پنیر ها ذوب شود، دستور پخت چیکن پارمزان بدون فر به همان خوشمزگی است ولی مرغ سوخاری ها تردی شان را از دست خواهند داد. 

 

گردآوری : بخش تغذیه و آشپزی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو