معرفی ده اپلیکیشن برتر طراحی و نقاشی اندروید

معرفی ده اپلیکیشن برتر طراحی و نقاشی اندروید


منبع: فوت و فن

84

1400/7/26

10:58


معرفی ده اپلیکیشن برتر طراحی و نقاشی اندروید

نقاشی یکی از سرگرمی‌ها و هنرهای قدیمی و سرگرم‌کننده تمام مردم جهان محسوب می‌شود که چه در زمان کودکی و یا حتی در بزرگسالی مدت زمان زیادی را صرف آن کرده‌ایم. اگر کمی در ابعاد حرفه‌ای‌تر به این سرگرمی نگاه کنیم، به طراحی می‌رسیم که یک هنر ارزنده و فوق‌العاده محسوب می‌شود. لوازم و ابزار لازم برای نقاشان یا طراحان تا کنون انواع قلم‌ها و کاغذها بوده‌اند، اما پیشرفت تکنولوژی امروزه به این هنرمندان یا حتی افراد آماتور این اجازه را می‌دهد تا ذوق و قریحه خود را بوسیله تلفن‌های هوشمندی که در دست دارند به کار گرفته و اثری هنری خلق کنند. در این مقاله به شما ده اپلیکیشن برتر طراحی و نقاشی اندروید را معرفی می‌کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

Adobe Illustrator Draw و Photoshop Sketch

کمپانی Adobe سازنده هر دو برنامه Adobe Illustrator Draw و Photoshop Sketch است که مورد توجه بسیاری از هنرمندان قرار گرفته‌اند. Adobe Illustrator Draw دارای ویژگی‌های زیادی است که از آن‌ها می‌توان به طراحی در لایه‌های مختلف، ۵ مدل مختلف قدم با تنظیمات مخصوص برای هرکدام، قابلیت زوم کردن به اندازه ۶۴ برابر که به شما اجازه می‌دهد جزئیات خارق‌العاده‌ای را به طرح خود اضافه کنید و… اشاره کرد. هنگامی که کار طراحی شما به پایان رسید، می‌توانید فایل آن را در حافظه تلفن یا تبلت خود ذخیره کرده و یا آن را به کامپیوتر خود انتقال دهید و از آن در دیگر برنامه‌های کمپانی Adobe برای کارهای بیشتر استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید فایل‌های سیو شده از Adobe Capture CC را در آن باز کرده و روی آن‌ها کار کنید. Photoshop Sketch نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید از هردو برنامه برای پیشبرد طراحی خود استفاده کنید چرا که قابلیت‌ای هریک مکمل دیگری محسوب می‌شود. هردو برنامه بصورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود هستند و تنها برای خرید عضویت Cloud Storage می‌توانید از پرداخت درون‌ برنامه‌ای استفاده کنید.


ArtFlow

اپلیکیشن ArtFlow بیشتر بخاطر تعداد بسیار زیاد قلم‌های خود مطرح گشته است و آن دسته از هنرمندانی که برای خلق آثار هنری خود از ظرافت‌های بسیار ریزی استفاده‌ می‌کنند به استفاده از ArtFlow روی می‌آورند. در این برنامه ۷۰ نوع قلم وجود دارد که در کنار آن‌ها انواع و اقسام ابزار و قابلیت‌های ویژه برای عمق بخشیدن به طراحی‌های شما درنظر گرفته شده است. ArtFlow نیز از لایه‌های مختلف پشتیبانی کرده و حتی قابلیت Layer Bending نیز دارد. شما می‌توانید فایل نهایی خود را با فرمت‌هایی نظیر Jpeg، PNG یا حتی PSD برای انتقال آن به فتوشاپ و کار بیشتر برروی آن ذخیر کنید. اگر شما این برنامه را برروی دستگاهی با پردازنده انویدیا استفاده می‌کنید از قابلیت پشتیبانی مخصوص آن نیز بهره‌مند خواهید شد. شما می‌توانید این برنامه را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای مختلف از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


Dotpict

Dotpict کمی متفاوت‌تر از اپلیکیشن‌هاییست که در این مقاله به معرفی آنان می‌پردازیم اما خصوصیات منحصر به فرد آن باعث شد تا آن را نیز در این لیست جا دهیم! درواقع شما بوسیله این اپلیکیشن می‌توانید طراحی پیکسلی یا Pixel Art انجام دهید، بدین صورت که صفحه طراحی شطرنجی شکل درمقابل شما قرار گرفته و می‌توانید با پر کردن هریک از خانه‌های کوچک با رنگ‌های مختلف اقدام به طراحی تصویر مورد نظر خود کنید. همچنین می‌توانید با زوم کردن برروی این خانه‌های شطرنجی ابعاد آن‌ها را کوچک‌تر کرده تا ظرافت کار خود را بالاتر ببرید. این برنامه دارای ذخیره‌ خودکار، Undo و Redo است که خیال شما را از بابت بوجود آمدن مشکلات یا اتفاقات غیر عمد راحت می‌کند. دیگر ویژگی‌های خاص Dotpict سبکی و روانی بسیار آن است و شما می‌توانید آن را بصورت رایگان از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


Draw Something

درواقع می‌توان Draw Something را یک بازی با یک ایده خاص و بسیار جذاب معرفی کرد! در این بازی به شما یک کلمه از دسته‌بندی مشخص داده می‌شود و شما وظیفه دارید آن را در مدت زمانی مشخص طراحی کرده تا فرد مقابلتان بتواند آن را حدس بزند. سپس نوبت‌ها تغییر کرده و شما می‌بایست طراحی بازیکن مقابل خود را حدس بزنید تا درنهایت کسی که امتیاز بیشتری کسب کرده است برنده شود. درواقع این برنامه ارتباط چندانی با دیگر اپلیکیشن‌های این مقاله به منظور طراحی حرفه‌ای و پیشرفته ندارد، اما شما را مجبور می‌کند تا خلاقیت خود را بکار گرفته و در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین اقدامات شروع به طراحی کنید. Draw Something بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.


Ibis Paint

اگر به دنبال یک اپلیکیشن با قابلیت‌های جالب و مفرح برای طراحی هستید Ibis Paint می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این اپلیکیشن دارای بیش از ۱۴۰ قلم مختلف با ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوت و ویژه است. همچنین ویژگی خاص این برنامه قابلیت ضبط کردن مراحل طراحی است که درنهایت به شما ویدیویی از مراحل تکمیل شدن طراحیتان ارائه می‌دهد. این برنامه از قابلیت طراحی در لایه‌های نامحدود پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به اضافه کردن لایه‌های گوناگون تا جایی که تلفن یا تبلتتان کشش دارد ادامه دهید! از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به وجود زمینه برای طراحی در اکثر زمینه‌ها از جمله مانگا و… نیز اشاره کرد. شما می‌توانید Ibis Paint را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


Learn How To Play

نیاز به یک برنامه آموزشی برای یادگیری طراحی دارید؟ Learn How To Play یکی از برنامه‌های جدیدی است که به منظور آموزش طراحی به کاربران و علاقه‌مندان منتشر شده است. این برنامه دارای قسمت‌های مختلفی برای آموزش از درجه مبتدی تا حرفه‌ای است که هر یک از این درس‌ها توسط طراحان معروف کمیک‌ بوک‌ها عرضه شده‌اند و از این بابت نیازی به تردید و نگرانی نیست و به همین خاطر است که اگر به آموزش‌های آن توجه کنید متوجه می‌شوید سبکی بسیار شبیه به کمیک بوک‌ها دارند. نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های موجود Learn How To Play ارزان قیمت است و سازندگان آن تایید کرده‌اند هرهفته دروس جدیدی به آرشیو آن اضافه خواهد شد.


MediBang Paint

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان طراحی Medibang Paint است که شهرت خود را مدیون حضور خود برروی تمامی پلتفورم‌های گوناگون است. شما می‌توانید آن را برروی تلفن هوشمند خود، لپتاب یا دیوایس‌های ios خود دانلود کنید. همچنین تمامی این نسخه‌ها دارای قابلیت ذخیره‌سازی در فضای مجازی هستند که به شما این اجازه را می‌دهد تا از هر سیستم موجود برروی طراحی خود کار کنید. همانطور که گفته شد این اپلیکیشن بصورت کاملا رایگان از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.


PaperOne

PaperOne در پی آن است که تجربه یک طراحی بوسیله قلم و کاغذ را بصورت کامل شبیه سازی کند. این برنامه دارای قلم‌های گوناگون با قابلیت‌های متنوع است که به شما در فرآیند طراحی بسیار کمک می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مخصوص PaperOne آن است که به شما اجازه می‌دهد تصویر مورد نظر خود را وارد آن کرده و سپس با استفاده از حالات مختلف برنامه شروع به کشیدن از روی آن یا برروی آن کنید. این ویژگی‌ همانطور که طراحی را بسیار برای شما راحت‌تر می‌کند می‌تواند یک راه مناسب برای یادگیری طراحی نیز باشد. شما می‌توانید PaperOne را بصورت رایگان و با وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای بصورت رایگان ازفروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


Rough Animator

این اپلیکیشن کمی فراتر از حدود طراحی ساده رفته و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از طراحی‌های خود انیمیشن بسازید. در Rough Animator طراحی شما به جای اینکه به شکل یک تصویر ثابت ذخیره شود این ویژگی را دارد تا بتواند تبدیل به انیمیشن شود. شما می‌توانید صحنه به صحنه طراحی خود را به تصویر بکشید و در پایان آن‌ها را به شکل زنجیره‌وار به یکدیگر متصل کرده و اقدام به ساخت انیمیشن‌ها و کارتون‌های کوتاه کنید. در هنگام ساخت این انیمیشن‌ها شمامی‌توانید میزان فریم ریت و رزولیشن آن را نیز به همراه برخی دیگر از ویژگی‌های موجود تعیین کنید. محصول نهایی را می‌توانید به شکل یک فایل GIF یا ویدیو‌هایی کوتاه ذخیره و اشتراک گذاری کنید. Rough Animator با قیمت ۴٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.


Sketchbook از Autodesk

درنهایت به Sketchbook می‌رسیم، اپلیکیشنی که سال‌هاست مورد استفاده طراحان و کاربران قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن بیش از ده قلم مختلف با تنظیمات مختلف، سه لایه مختلف برای طراحی، شش ماد مختلف برای ترکیب، زوم ۲۵۰۰% و… اشاره کرد. کسانی که از پرداخت درون برنامه‌ای Sketchbook استفاده می‌کنند می‌توانند به ویژگی‌های بیشتری همچون ۱۰۰ قلم بیشتر، لایه‌های بیشتر، مادهای ترکیبی بیشتر و… دسترسی داشته باشند. این برنامه بصورت رایگان از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو