طرز تهیه ووپی پای کدو حلوایی

ووپی پای کدو حلوایی , طرز تهیه ووپی پای کدو حلوایی , دستور پخت ووپی پای کدو حلوایی

ووپی پای کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه امریکایی است که در مناسبت های خاص پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ووپی پای کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ووپی پای کدو حلوایی
پوره کدو حلوایی¾ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آرد۱٫۵ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
دارچین۱٫۵ قاشق چایخوری
خامه قنادی۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه ووپی پای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه ووپی پای کدو حلوایی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس شکر رو روغن را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر و روغن با هم ترکیب شدند، پوره کدو حلوایی را به همراه تخم مرغ و وانیل به کاسه اضافه می کنیم و مجددا مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مواد خشک را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

برای این منظور آرد را به همراه جوش شیرین، بکینگ پودر، دارچین و نمک به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس یک مرتبه الک می کنیم. در ادامه مجددا مواد را درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد، کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه شیرینی را درون قیف با ماسوره ساده می ریزیم. در ادامه مایه شیرینی را به صورت یکدست روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شیرینی ها را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزند، سپس از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا به طور کامل خنک شوند. در همین حین خامه بین شیرینی ها را آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای تهیه خامه بین شیرینی خامه قنادی را با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا فرم بگیرد، سپس پنیر خامه ای را اضافه می کنیم و با خامه مخلوط می کنیم. حالا خامه را درون قیف می ریزیم و بین هر دو شیرینی مقداری خامه می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس شیرینی ها را کمی فشار می دهیم تا به خامه بچسبند. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. برای تزیین این شیرینی خوشمزه می توانیم مقداری پودر قند نیز روی شیرینی ها بپاشیم.