با بیشتر شدن درخواست برای آب سالم و تامین این نیاز توسط دستگاه تصفیه آب، تعداد آب تصفیه کن‌ها به شدت با شیب رو به بالایی همراه بوده است.

دستگاه تصفیه آب میتواند آلاینده‌های بسیاری را از آب حذف کند که همین موضوع طرفداران نصب دستگاه تصفیه آب را بیشتر از همیشه کرده است. دستگاه تصفیه آب دارای فیلتر ممبرانی است که میتواند ذرات آلوده کننده آب را تا اندازه ۰.۰۰۰۱ میکرون حذف کند.

نکته مهم در خصوص درخواست خدمات دستگاه تصفیه آب این است که همیشه سعی کنید که از شرکت‌های معتبر در حوزه تصفیه آب درخواست سرویس کار دستگاه تصفیه آب بکنید. شرکت تصفیه آب پاکاب گستر با بهترین متخصصان و تکنسین‌ها در حوزه تصفیه آب به سرویس و خدمات دستگاه تصفیه آب میپردازد.

قبل از اینکه وارد بحث سرویس و خدمات دستگاه تصفیه آب شویم، راهکار‌های درخواست خدمات تصفیه آب را برای شما توضیح میدهیم. برای سفارش درخواست سرویس دستگاه تصفیه آب از شرکت بازرگانی پاکاب گستر میتوانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۵۳۷۷۶۹‌، ۰۲۱۴۴۵۳۷۵۵۰‌، ۰۹۱۹۹۴۹۴۶۱۶ تماس حاصل کنید و درخواست نصاب و تعمیرکار دستگاه تصفیه آب یا سرویس کار دستگاه تصفیه آب را بکنید.

راه دیگر برای درخواست هر گونه خدمت در حوزه دستگاه تصفیه آب از طریق فرم موجود در صفحه سرویس و خدمات تصفیه آب پاکاب گستر است. در صورتی که از طریق این فرم اقدام به ثبت درخواست خود بکنید، ۱۰ درصد تخفیف برای سفارش‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

بازرگانی پاکاب

حالا به ادامه مطلب میپردازیم. سرویس دستگاه تصفیه آب میتواند شامل کار‌های متفاوتی باشد. برخی از آنها در دوره‌ای مشخص ضروری هستند، برخی دیگر به طور اظطراری برای شما رخ میدهند و بعضی دیگر از خدمات تصفیه آب به صورت اختیاری و برای بهبود عملکرد و کارایی دستگاه تصفیه آب شما نیاز به انجام آن‌ها میشود.

در ادامه به توضیح هر یک از این موضوعات خواهیم پرداخت.

سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب

سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب به طور معمول هر شش ماه یکبار توسط کارشناسان تصفیه آب انجام میگیرد. شرکت پاکاب گستر به مشتریان خود زمان سرویس دوره ای اعلام میکند و هیچ نگرانی از این بابت برای مشتریان وجود ندارد. سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل اینکه در سرویس دوره ای کار‌هایی که انجام میشود، روی عملکرد دستگاه تصفیه آب و کیفیت آب تصفیه شده تاثیر مستقیم دارد.

معمولا در سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب، تعویض فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب، شستشوی مخزن دستگاه تصفیه آب، شستشوی هوزینگ‌های دستگاه تصفیه آب، چک کردن سلامت پمپ دستگاه تصفیه آب و همچنین اطمینان حاصل کردن از اینکه قطعات دستگاه تصفیه آب به خوبی کار میکنند و همگی سالم هستند، از کار‌هایی است که سرویس کار دستگاه تصفیه آب در سرویس دوره ای انجام میدهد.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه اب خانگی دارای فیلتر‌های متعددی میباشد. هر یک از این فیلتر‌ها وظیفه خاصی را در فرآیند تصفیه آب به عهده دارند.

1. فیلتر مرحله 1 وظیفه از بین بردن مواد درشت درون آب را تا اندازه 5 میکرون دارد. پس از مرحله 1، آب به مرحله 2 میرود. 

2. در مرحله 2 فیلتر کربن پودری حضور دارد. وظیفه فیلتر کربن پودری از بین بردن کلر در آب یا کم کردن مقدار آن است.

3. فیلتر مرحله 3، فیلتر کربن بلاک است که از کربن اکتیو ساخته شده است. کربن بلاک وظیفه جذب کلر باقی مانده در آب و همچنین شفاف سازی آب را دارد.4

4. فیلتر مرحله 4‌، فیلتر ممبران اسمز معکوس نام دارد که اصلی‌ترین فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی است. این فیلتر ذرات موجود در آب را تا ریز‌ترین جای ممکن حذف میکند و کیفیت آب را تا مقدار بالایی بهبود میبخشد.

5. فیلتر مرحله پنج یعنی فیلتر پست کربن خطی در بین مخزن ذخیره، فیلتر ممبران و شیر برداشت نصب میشود. وظیفه این فیلتر از بین بردن بو و طعم ناخوشایند درون آب است.

6. فیلتر مرحله ششم تصفیه آب، فیلتر مینرال است. این فیلتر وظیفه اش حذف چیزی نیست. بلکه به آب مواد معدنی که برای بدن لازم هستند را اضافه میکند.

از فیلتر مرحله 7 و 8 با عنوان اختیاری یاد میشود. به دلیل اینکه این فیلتر‌ها در همه دستگاه‌های تصفیه آب اسمز معکوس وجود ندارد و به صورت اختیاری میتواند اضافه شود.

7. فیلتر مرحله 7 دستگاه تصفیه آب فیلتر محافظ ممبران است. این فیلتر با حذف ذرات درشت قبل از فیلتر ممبران اسمز معکوس، از رسیدن ذرات درشت‌تر به این فیلتر خودداری میکند و باعث بهتر شدن عملکرد و بالاتر رفتن عمر فیلتر ممبران میشود.

8. فیلتر قلیایی یا آلکالاین فیلتر مرحله 8 دستگاه تصفیه آب است. این فیلتر به آب خاصیت قلیایی میدهد که برای بدن بسیار مفید است.

حالا که با تمام فیلتر‌های موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شدیم، باید به اهمیت تعویض این فیلتر‌ها نیز بپردازیم. در صورتی که فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب در زمان معین خود تعویض نشوند، پس از مدتی آب کیفیت خود را از دست میدهد.

بنابراین تعویض فیلتر تصفیه آب علاوه بر اینکه میتواند به بهبود کیفیت آب تصفیه شده بپردازد، میتواند از بروز خطرات احتمالی در دستگاه آب تصفیه کن خودداری کند. حالا سوال اینجاست که زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب چه موقع است؟

تعویض تصفیه آب

زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

هر یک از فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب زمان مشخصی را برای تعویض دارند. البته زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب تا اندازه زیادی بستگی به کیفیت آب منزل شما دارد. اگر سختی آب منزل شما بسیار زیاد بود، تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب شما باید در بازه زمانی کوتاه‌تری اتفاق بیفتد. اما اگر کیفیت آب منطقه محل زندگی شما مناسب و تا حدی خوب بود، تعویض فیلتر تصفیه آب میتواند در پایان بازه اعلامی باشد.

برای اطلاع از کیفیت آب خانه، میتوانید با یک دستگاه سختی سنج، سختی آب منزلتان را اندازه گیری کنید.

در ادامه بازه کلی زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی گفته شده است:

  • عمر سه فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب معمولا بین سه تا شش ماه است. بنابراین این سه فیلتر باید در این بازه زمانی که وابسته به سختی آب منزلتان است، تعویض فیلتر شود.

  • البته فیلتر مرحله اول که معمولا فیلتر الیافی PP است، باید زود‌تر از بقیه فیلتر‌ها تعویض شود. به دلیل اینکه این فیلتر در مرحله اول مقابله با آلایندگی‌ها قرار دارد و در معرض آلودگی بیشتری قرار میگیرد.

  • زمان تعویض فیلتر تصفیه آب ممبران اسمز معکوس بین ۱ تا ۲ سال است. فیلتر پست کربن خطی و فیلتر مینرال نیز که در مراحل پایانی فرآیند تصفیه آب قرار دارند، باید بین ۹ تا ۱۲  ماه پس از کارکرد تعویض شوند.

  • شرکت بازرگانی پاکاب گستر با تجربه‌ای بیش از ده سال در حوزه تصفیه آب بهترین فیلتر‌ها را به شما ارائه میدهد. تکنسین‌های پاکاب گستر علاوه بر چکاپ کلی دستگاه شما و اعلام نقص‌های آن، به تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب با بهترین هزینه میپردازند.

تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب

پمپ تصفیه آب یکی از اصلی‌ترین اجزای دستگاه‌های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای فیلتری به نام ممبران است که این فیلتر از اختلاف فشار بین بیرون و درون غشای خود برای تصفیه کردن آب بهره میبرد. در اثر کارکرد طولانی مدت بلبرینگ این پمپ‌ها دچار آسیب میشوند. یکی از دلایل اصلی لرزش و صدای بیش از حد دستگاه تصفیه آب در هنگام کار کردن به دلیل آسیب دیدگی پمپ است.

همچنین در صورتی که فشار آبی که به دستگاه تصفیه آب میرسد کافی نبود، پمپ تصفیه آب شما با خرابی مواجه شده است.برای چک کردن فشار دستگاه تصفیه آب میتوانید از گیج فشار سنج استفاده کنید. این گیج‌ها معمولا در دستگاه تصفیه آب وجود دارند و به صورت یک وسیله کوچک عقربه ای در جلوی دستگاه نصب میشوند. 

اگر فشار نشان داده شده در گیج فشار سنج دستگاه تصفیه آب از اندازه‌ای که روی پمپ نوشته شده کمتر بود، پمپ شما نیاز به تعویض دارد.

شرکت پاکاب گستر علاوه بر ارائه خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب، به تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب شامل تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب میپردازد. تکنسین‌های پاکاب گستر پس از عیب یابی مشکلات دستگاه تصفیه آب شما، به رفع آن‌ها با بهترین هزینه میپردازند.  همانطور که در ابتدای متن هم توضیح داده شد میتوانید با ۱۰ درصد تخفیف، اقدام به درخواست سرویس از طریق فرم موجود در صفحه سرویس و خدمات بکنید.

تعویض فیلتر انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی

شرکت بازرگانی پاکاب گستر تعویض فیلتر انواع دستگاه‌های تصفیه آب را انجام میدهد. دستگاه تصفیه آب تایوانی نیز یکی از این نوع از دستگاه‌ها است. دستگاه‌های تصفیه آب با ۶ مرحله فیلتر، دستگاه‌های ۷ مرحله و ۸ مرحله‌ای نیز توسط متخصصان دستگاه تصفیه آب پاکاب گستر تعویض فیلتر میشود.

برای سفارش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب میتوانید به فرم موجود در صفحه سرویس و خدمات پاکاب گستر مراجعه کنید. اطلاعات دستگاه تصفیه آب و خدمتی که میخواهید برای آن ثبت درخواست کنید را انتخاب کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند و تکنسین‌های پاکاب گستر در اولین وقت برای سرویس دستگاه شما حضور خواهند یافت.