روند ابتلا به کرونا در این شهرستان کاهشی اما متزلزل است

47

1400/7/26

11:45


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: اگر چه پیک پنجم کرونا در شهرستان رو به نزول است، اما با توجه به شکنندگی شرایط، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

روند ابتلا به کرونا در این شهرستان کاهشی اما متزلزل است

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمدرضا حجتی با اشاره به اینکه تهویه مناسب و منظم خانه به محافظت در برابر پاندمی کرونا کمک می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر روند موارد مراجعه کننده به بیمارستان و مراکز جامع سلامت یک شیب کاهشی را به خود گرفته و شهرستان فراهان نیز پیک پنجم کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته است، اما با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و کاهش تهویه هوا در اتاق ها پیش بینی می شود که مجدداً در روزهای آتی با یک شیب صعودی و پیک ششم مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت دانش آموزان واجد شرایط شهرستان فراهان واکسن کرونا را دریافت کرده و ۸۳ درصد از کل جمعیت گروه هدف با دریافت دُز اول و ۵۰ درصد با دریافت هر دو دُز علیه ویروس ایمن شده اند.

دکتر حجتی یادآور شد: در طی پیک پنجم کرونا در بیمارستان فرهنگ خسروانی شهرستان فراهان حدود ۲۹۸ بیمار بستری در بخش مراقب ویژه خدمات دریافت کردند که اکثر آن ها با حال عمومی خوب و مطلوب از بیمارستان مرخص شدند و تنها ۲ مورد فوتی به ثبت رسید که نشان دهنده زحمات فراوان کادر بهداشت و درمان در سطح شهرستان است.

وی در پایان از مردم خواست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با مراجعه به مراکز واکسیناسیون سه شهر فرمهین، خنجین و تلخاب، یاری رسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشند چرا که جلوگیری از موج ها نیاز به اراده ای محکم و همگانی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو