اصلی ضروری برای پیشگیری از تمام بیماری ها

56

1400/7/26

11:45


کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: سلامت مستلزم پیروی از الگوی غذایی سالم است.

اصلی ضروری برای پیشگیری از تمام بیماری ها

به گزارش بهداشت نیوز، آیدا غفاری ضمن تبریک "روز جهانی غذا" بیان کرد: هر ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهرماه به مناسبت "روز جهانی غذا" و با هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف مراسمی برگزار می شود که این روز بهانه ای برای پر رنگ تر کردن اهمیت مصرف غذای کافی، سالم و با کیفیت برای بشریت می باشد.

وی ادامه داد: مصرف غذای سالم از همان دوران خردسالی پراهمیت و باعث تامین آینده سالم و کم خطر برای هر فرد می باشد، لذا بیایید با مصرف غذای سالم خطر بیماری های غیر واگیردار مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه سالم باعث سلامت جسم و روح شده و هر چه بدن سالم تر باشد نیاز به دارو کمتر و زندگی با کیفیت تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: الگوی غذایی و نحوه مصرف آن بر سلامت آینده افراد و سیاره و حتی بر نحوه عملکرد سیستم های کشاورزی و غذایی تأثیر گذار است.

وی در پایان توصیه کرد: پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی راه کاری ساده و ارزان در حفظ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری ها است که با آموزش و فرهنگسازی صحیح می توان به آن دست یافت که در این راستا هرم غذایی و رهنمودهای غذایی ایران بعنوان یک ابزار ساده برای آموزش و فرهنگ سازی تغذیه سالم تهیه شده و در واحدی های بهداشتی درمانی استفاده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو