کاهش دما در نوار شمالی کشور/ وزش پراکنده باد در تهران

57

1400/7/26

12:03


کاهش دما در نوار شمالی کشور/ وزش پراکنده باد در تهران

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز و فردا عبور موج‌های ضعیف بر روی نوار شمالی کشور باعث می‌شود تا در برخی نقاط ساحلی دریای خزر و شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا را داشته باشیم. در شمال غرب کشور برای امروز و فردا وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما اتفاق خواهد افتاد که می‌تواند باعث سرمازدگی محصولات کشاورزی بشود.

وی ادامه داد: چهارشنبه ریزش هوای سرد باعث خواهد شد تا در استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و گاهی وزش باد شدید رخ بدهد. همچنین در ارتفاعات احتمال بارش برف هم وجود دارد. پنجشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال خواهد بود.


این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: شدت بارش‌ها چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیر‌ها را به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه تاخیر در پرواز‌ها و کاهش دید هم برای این مناطق اتفاق خواهد افتاد. چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و نیز شمال شرق کشور وزش باد افزایش پیدا می‌کند. دما هم به نحو قابل ملاحظه‌ای بین پنج تا ده درجه کاهش پیدا می‌کند و هوا در این مناطق سرد خواهد شد.


گودرزی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز آسمانی صاف خواهد داشت که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد. بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد به بیست و پنج درجه خواهد رسید. البته از روز چهارشنبه هوای تهران هم سرد خواهد شد و در آخر هفته هوای پایتخت کاهشی و سرد خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو