واکنش آموزش و پرورش به اکانت‌های جعلی در شاد

منبع: برترین ها

52

1400/7/26

13:19


رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درباره شائبه ایجاد اکانت‌های غیرواقعی در شبکه شاد توضیح داد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش  درباره برخی انتقادات مبنی بر وجود اکانت‌های تایید نشده از سوی کاربران اظهار کرد: کاربر غیرواقعی در شبکه شاد نداریم و دانش‌آموزان، معلمان و مدیران باید با کدملی و تاریخ تولد احراز هویت شوند و این موضوع براساس اطلاعات سامانه دانش آموزی و نیروی انسانی تطبیق داده می‌شود، اما چون امسال فرایند کلاس بندی و ثبت نام به دلیل ثبت نام در سیدا که درگیر یکپارچه سازی بوده است با تاخیر انجام شد، کلاس‌ها تشکیل نشده است.

واکنش آموزش و پرورش به اکانت‌های جعلی در شاد

او ادامه داد: از ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار دانش آموز تاکنون ٣ونیم میلیون دانش آموز در شاد ثبت نام کردند و این در حالی است که ٩ میلیون دانش آموز سر کلاس خودشان هستند.

باقرزاده بیان کرد: این امکان را برای معلمان و مدیران ایجاد کردیم تا در مواردی که دانش آموز کلاس بندی نشده است یا ثبت نام در سامانه به مشکل برخورد، هر معلم یا مدیر دانش آموز را در گروه کلاسی وارد کند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اطلاعات روزانه از مرکز مانیتورینگ همراه اول است، گفت: این موضوع برای وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه‌های ارتباطاتی قابل دسترسی است و می‌توانند از سازمان تنظیم مقررات رادیویی هم استعلام بگیرند که میزان حضور کاربران و پهنای باند مصرفی را کنترل کند.

افزایش ٢٧ دقیقه‌ای مدت زمان حضور دانش آموزان در شاد

باقرزاده با اشاره به آمار حضور دانش آموزان در شبکه شاد گفت که از سوم مهر کار را در شاد شروع کردیم و هر دانش آموزی به طور میانگین ٣٢ دقیقه در شبکه بود، اما الان این میزان به ۵٩ دقیقه رسیده است که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه از نظر فنی ایجاد اکانت غیرواقعی امکان پذیر نیست، بیان کرد: تمام کاربران با خط تلفن وارد شدند و برای تایید باید پیام تایید را وارد کنند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر شخصی به عنوان کاربر غیردانش آموز وارد شود، مادامی که مشخصات او در سامانه‌های آموزش و پرورش مورد تایید نباشد، اجازه ورود به کلاس درس پیدا نمی‌کند.

باقرزاده یادآوری کرد که کاربران به تبادل داده از نظر دانلود و آپلود مطالب ایراد می‌گیرند و این موضوع یعنی در شبکه شاد کار می‌کند، اما در عملکرد مشکل دارند؛ اینکه شاد در دانلود و آپلود شبکه مشکل دارد تردیدی نیست، اما اظهارات این گونه مبنی بر وجود کاربر غیرواقعی و مقایسه آن با واتس اپ یا تلگرام که بابت هر گیگابایت ساعت ٨ هزار تومان هزینه دارند، درست نیست.

تامین اینترنت مناسب دانش آموزان در شبکه شاد

به گفته او آموزش و پرورش در پی ایجاد اینترنت مناسب برای شبکه شاد است همچنین موضوع کاربران غیرواقعی هم به لحاظ فنی قابل بررسی است.

باقرزاده تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش و همراه اول به عنوان پشتیبان این شبکه انگیزه‌ای ندارد تا کاربران غیر واقعی را افزایش دهد و امتیازی هم برای این کار وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو