آیا می‌دانستید با وجود کرونا میتوانید از تور اروپا استفاده کنید؟

منبع: فوت و فن

67

1400/7/26

13:44


یکی از ۷ قاره کره‌زمین اروپا نام دارد که متشکل از ۵۰ کشور ریز و درشت، با فرهنگ‌ها و آب‌و‌هوای مختلف می‌باشد. اروپا از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از جنوب به دریای مدیترانه و دریای سیاه، از غرب به اقیانوس اطلس و از شرق هم به قاره آسیا متصل می‌باشد. به همین علت اروپا آب و هوایی معتدل دارد و اکثر گردشگران رویای سفر به اروپا را در ذهن خود می‌پرورانند. سفر به قاره سبز در بین ایرانیان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. در اینجا قصد داریم کمی بیشتر با تور اروپا و شرایط رفتن به اروپا آشنا شویم.

تور اروپا شامل چه تورهایی می‌شود؟

یکی از روش‌های سفر به اروپا سفر به صورت تور می‌باشد که به نسبت سفر‌های انفرادی به اروپا از محبوبیت بالا‌تری برخوردار است. البته از دلایل این محبوبیت می‌توان به راحتی اخذ ویزا، هزینه کمتر، داشتن راهنمای فارسی زبان و … اشاره کرد. در نهایت تور اروپا شامل یک پک کامل از اتفاقات و رزرو‌هایی می‌باشد که شما باید برای سفر به اروپا انجام دهید و بعضاً ممکن است حتی از آن‌ها اطلاع نداشته باشید.

تور‌های محبوب اروپا کدامند؟

از تورهای محبوب اروپا می‌توان به تور فرانسه، تور ایتالیا، تور سوئیس، تور آلمان، تور پرتغال، تور هلند، تور کریسمس اروپا، تور کشتی کروز و یا تورهای ترکیبی اروپا مثل تور سوئیس + اتریش، تور سوئیس + اسپانیا، تور فرانسه + آلمان و … اشاره کرد.

مدارک لازم برای تور اروپا

  • فرم درخواست ویزای شینگن
  • ۲ قطعه عکس ۳.۵ ×۵
  • پاسپورت معتبر متقاضی
  • رزرو بلیط هواپیما و برنامه سفری
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی شغلی
  • سابقه بیمه
  • مدارک مالی (گردش ۳ ماهه + سند ملکی)
  • کارت واکسیناسیون ۲ دوز کامل (برای افراد بالای ۱۲ سال الزامی)

نکته: برای کارت واکس، اخذ QR-CODE لازم است. برای اخذ این کد به ۲ روش غیر‌حضوری برای ساکنین تهران و کرج با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت و روش حضوری برای سایر شهرستان‌ها با مراجعه به انستیتو‌پاستور‌های محل اقامت خود اقدام نمایید.

تور اروپا به مقصد کدام کشور ها برگزار می‌شود؟

در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی، عمده تور‌های اروپایی به مقاصد مختلف برگزار نمی‌گردد. اما اگر قصد رفتن به تور اروپا در پاییز ۱۴۰۰ را دارید، مهر ماه فرصت خوبی است که برای تور آبان و یا حتی آذر اقدام کنید، تا در مدت زمان ۱ ماه ویزای‌تان آماده شود و به راحتی از تورهای پاییزی سوئیس و اسپانیا استفاده کنید. تور ترکیبی لوزان سوئیس + بارسلون اسپانیا در تاریخ ۲۷ آبان ماه به مدت ۷ شب و ۸ روز (۱۸ نوامبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. لازم به ذکر است علاوه بر تور اروپا آبان ۱۴۰۰ یک تور دیگر به مقصد زوریخ نیز برگزار خواهد شد. تاریخ این تور به مقصد زوریخ سوئیس ۱۱ آذر ۱۴۰۰ (۲ دسامبر ۲۰۲۱) خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان نهال گشت تماس حاصل نمایید.

پاییز زمان سفر به کدام کشور‌های اروپایی است؟

فصل پاییز فصل رویایی برای قاره سبز می‌باشد. زیرا اروپا دیگر با یک رنگ سبز تزئین نشده است. تور اروپا پاییز ۱۴۰۰ را می‌توان تور رنگارنگ اروپا نیز خواند. زیرا به علت وجود تراکم درختان و جنگل‌ها، تمام این طبیعت زیبا به طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، زیبایی وصف‌ناپذیری به این پهنه می‌بخشد. دمای هوا در پاییز بطور میانگین در اروپا به ۱۰ الی ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. البته کشور‌های حوزه اسکاندیناوی که در شمال اروپا و نزدیک به قطب شمال واقع شده‌اند، با سایر کشورهای اروپایی آب و هوای متفاوت و سردسیری دارند. این کشورها شامل سوئد، نروژ، دانمارک و روسیه می‌باشند. البته فصل پاییز برای تفریحات آبی اروپا زمان مناسبی نمی‌باشد.

تورهای ارزان اروپا؛ تقویت تاریخچه سفری

همانطور که از نام تور ارزان اروپا پیداست، از این تورها، تور اقتصادی اروپا نیز یاد می‌شود. به این معنی که اولاً مدت اقامت محدود می‌باشد، یک مقصد سفری بیشتر ندارد و شامل تورهای ترکیبی اروپا نمی‌شود و هتل‌های آن معمولاً ۳ ستاره می‌باشد. این هتل‌ها برای ۲ دسته بسیار مهم می‌باشد. دسته اول کسانی که بودجه محدودی برای سفر به اروپا در نظر گرفته‌اند. دسته دوم و مهم‌ترین آن‌ها کسانی که برای بار اول به اروپا سفر می‌کنند و اصطلاحاً ویزا اولی‌ها می‌باشند. زیرا ویزا اروپا و یا ویزا شینگن برای بار اول اگر به صورت گروهی و تور اقدام شود بسیار راحت‌تر از ویزا انفرادی اروپا اخذ می‌شود. تور ارزان اروپا بهترین راه برای تقویت تاریخچه سفری اروپا جهت اخذ ویزا می‌باشد.

تور لحظه آخری اروپا

با توجه به اینکه سفر به اروپا نیازمند ویزا می‌باشد و اخذ ویزا در بهترین حالت ۱ ماه از اقدام تا اخذ ویزا به طول می‌انجامد امکان استفاده از تور لحظه‌آخری اروپا را نخواهید داشت مگر اینکه از قبل ویزا اروپا را در پاسپورت خود داشته باشید. برای اطلاع از تور‌های لحضه‌آخری اروپا با ما همراه باشید.

تورهای ترکیبی اروپا

یکی از پر طرفدارترین نوع تور اروپا مهر ۱۴۰۰، تورهای ترکیبی اروپا یا تور‌ دور اروپا می‌باشد. اگر شما یک تور ترکیبی اروپا را تهیه کنید، در سفر خود به ۲ یا ۳ و یا حتی ۴ کشور مختلف در اروپا و یا حوزه شنگن سفر خواهید کرد. معمولاً تور‌های ترکیبی اروپا از ۷ شب شروع می‌شود، هتل‌های آن‌ها ۳ – ۴ و ۵ ستاره می‌باشد و مسلماً هزینه بیشتری باید پرداخت شود. می‌توان از این تور‌ها با عنوان تور‌های لوکس اروپا نیز یاد کرد.

ویزا اروپا (شنگن)؛ مهم‌ترین بخش تور اروپا

اروپا از نظر ویزا گرفتن برای ایرانیان به سه بخش شینگن، بریتانیا و کشور‌های اتحادیه و اروپای شرقی تقسیم می‌شود. انواع ویزای شنگن را می‌توان به بخش‌های ویزا توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری یا ویزای کاری، ویزای فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی، ویزای رسمی، ویزای علمی و در نهایت ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان (Schengen family visa) تقسیم کرد.

ویزا اروپا در مقابل واکسن کرونا؛ هر کشور کدام واکسن را تایید می‌کند؟

در این قسمت واکسن‌های مورد تایید کشور‌های مختلف را با هم مرور می‌کنیم:

  • واکسن‌های مورد تایید فرانسه، اسپانیا، هلند، سوئیس و اتریش: واکسن‌های فایزر، جانسون اند جانسون، آسترازنکا، مدرنا به انضمام سینوفارم و سینوواک.
  • واکسن‌های مورد تایید آلمان: واکسن‌های فایزر، جانسون اند جانسون، آسترازنکا و مدرنا.
  • واکسن‌های مورد تایید ایتالیا: ایتالیا در حال حاضر واکسنی را به طور رسمی اعلام نکرده، زیرا در حال حاضر امکان ورود توریست به این کشور امکان پذیر نیست و صرفاً ویزا فامیلی صادر می‌کند. از شرایط ورود به ایتالیا ۱۴ روز قرنطینه در محل اقامت می‌باشد.

نکته: حتما باید هر ۲ دوز یکی از واکسن‌های مورد تایید را زده باشید. ضمناً هم به هنگام ورود و هم به هنگام خروج از کشور مقصد از شما تست کرونا خواهند گرفت.

قیمت تور اروپا

با توجه به اینکه در فصل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس و خنک‌تر شدن هوا در اروپا تقاضای سفر به اروپا کمتر می‌شود قیمت تور اروپا نیز پایین‌تر خواهد آمد. اگر بخواهید از تورهای لوکس اروپا استفاده کنید مسلماً قیمت تور لوکس اروپا با بهترین کیفیت و امکانات بالا‌تر از قیمت تور‌های اقتصادی اروپا خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان نهال گشت با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس حاصل نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو