آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟

آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟


منبع: روزیاتو

126

1400/7/26

15:11


آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟

آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟

کارشناسی در اظهار نظری جالب گفته که والدینی که به فرزندان شان اجازه ی تماشای سریال کره ای Squid Game را می دهند شاید به نوعی به آن ها قربانی شدن در برابر زورگوها را بیاموزند.

به گزارش دیلی میل، دکتر ساندرا ویتلی می گوید که سریال نتفلیکس در صورتی که بیننده زیادی کم سن و سال باشد می تواند به «رشد اجتماعی و احساسی» وی آسیب بزند. او اضافه می کند که سریال مذکور می تواند آن ها را ترغیب کند تا در زمان مشاهده ی آزار همنوع به جای کمک به او، «نظاره‌گر باشند» و یا حتی «به آزار دهنده کمک کنند.»

خشونت در تلویزیون

در این سریال شخصیت هایی را می بینیم که برای بردن جایزه ی ۳۷ میلیون دلاری در چالش هایی بر اساس بازی های بچگانه، اما با نتایج مرگبار شرکت کنند. در قسمت هایی از سریال شاهد صحنه هایی هستیم که طی آن افراد به سرشان گلوله می خورد و خون به بیرون می پاشد و خیلی صحنه های خشن دیگر.

دکتر ویتلی، روانشناس اجتماعی که در زمینه ی مهارت های والدین در بچه داری تخصص دارد، می گوید بچه های بین سنین ۵ تا ۱۱ شاید آن قدری بزرگ نباشند که بستر و شرایط خشونت این سریال را درک کنند. او اضافه می کند: «ممکن است برای بچه سوال پیش بیاید که چرا کسی به آن ها کمک نمی کند. به وضوح پیام هایی در این سریال وجود دارد که ما دوست نداریم بچه هایمان آن ها را نهادینه کنند.»

سریال کره ای Squid Game

هفته ی پیش دبستان جان برامستون در شرق لندن در پیامی به والدین هشدار داد که دانش آموزان در حیاط مدرسه صحنه هایی از این سریال را بازسازی می کرده اند: «این شاید چیزی باشد که بنیان آموزه های مدرسه را بلرزاند و آن بنیان چیزی نیست جز اهمیت دادن و کمک به همنوع. ما هنگام مشاهده ی بی عدالتی کنار نمی ایستیم. اگر ببینیم به کسی زور می گویند یا به او آسیب می زنند، بی تفاوت از کنار آن رد نمی شویم و قطعاً به فرد زورگو نمی پیوندیم. بلکه به معلم خبر می دهیم.»

سریال کره ای Squid Game

نزهت عثمانی، معلم دبستان در این باره در مجله ی TES می نویسد: «گاهی اوقات تعدد گفتگوهایی که باید به عنوان معلم دبستان با دانش آموزان درباره ی محتوای مناسب سن شان داشته باشید کلافه کننده است… نهایتاً این مسئولیت والدین و پرستاران خانگی است که بر این موضوع نظارت داشته باشند.»

دکتر ویتلی می گوید که بچه های جوان از محتوای مناسب بزرگسالان «پیام متفاوتی» دریافت می کنند چرا که آن ها کوچک تر از آن هستند که درونمایه های آن ها ـ که سریال کره ای Squid Game نیز از آن جمله است ـ را درک کنند.

بیشتر بخوانید:

هولناک‌ترین کارهایی که هر کدام از شخصیت‌های اصلی سریال Squid Game انجام دادند

بینندگان سریال محبوب Squid Game برای یاد گرفتن زبان کره ای صف کشیدند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو