مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش سوم

مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش سوم


منبع: فوت و فن

68

1400/7/26

17:35


مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش سوم

سرتاسر جهان دارای مکان‌های مرموزی است. قاره اروپا نیز دارای مکان‌هایی است که در عین زیبا و جذاب بودن، دارای اسرارهای مخوفی هستند.

در ادامه مرموزترین مکان‌های اروپا، بخش سوم این مطلب را به شما ارائه می‌کنیم.


مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش اول

مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش دوم


اوچاته، بورگوس، اسپانیا

Ochate, Burgos, Spain

Ochate, Burgos, Spain

هیچ چیزی همانند یک شهر یا روستای متروکه، ناخوشایند و ترسناک نیست. اوچاته که در حومه شهر بورگوس کشور اسپانیا قرار دارد، مکانی است که مطمئنا کسی نمی‌خواهد شب در آنجا باشد. اینکه چرا این روستا در اواخر قرن نوزدهم میلادی رها شده است، همچنان یک راز باقی مانده است. اما ممکن است بیماری آنفلونزای اسپانیایی، آب و هوای بد و قتل، همگی در متروکه شدن این مکان نقش داشته باشند. گفته شده که امروزه، این روستای رها شده توسط یک چوپان به قتل رسیده، تسخیر شده است.

غارهای یخی ایسریزنولت، ورفن، اتریش

Eisriesenwelt Ice Caves, Werfen, Austria

Eisriesenwelt Ice Caves, Werfen, Austria

در حالی که مردم کشور جمهوری چک بر این باور هستند که قلعه هوسکا، دروازه‌ای به جهنم است، مردم کشور اتریش عقیده دارند که ایسریزنولت، دروازه جهنم به شمار می‌رود. این غار یخی تماشایی و زیبا، یک منظره فوق‌العاده طبیعی محسوب می‌شود که بزرگترین غار یخی در جهان است. این غار یخی که بیش از چهل و دو کیلومتر در داخل کوهستان گسترش یافته است، دارای ساختارهای کریستالی و راهروهای مارپیچی است که به سالن‌های عظیمی ختم می‌شود. از لحاظ تاریخی، مردم از اکتشاف این غارها امتناع می‌ورزیدند و باور داشتند که این غارها به جهنم ختم می‌شود.

کادایر ادریس، پارک ملی اسنودونیا، انگلستان

Cadair Idris, Snowdonia National Park, UK

Cadair Idris, Snowdonia National Park, UK

کادایر ادریس علاوه بر اینکه یکی از نمادین‌ترین کوهستان‌ها در منطقه ولز به شمار می‌رود، دارای اسراری نیز است. این قله دارای ارتفاع ۹۱۴ متری از سطح دریا است و بنابر گفته‌ها، جایگاه غولی به نام ادریس است. به مسافران هشدار داده شده که از اقامت در این مکان در طی شب خودداری کنند چراکه هر کس شب را بر روی صندلی ادریس بخوابد، صبح یا شاعر خواهد بود یا یک دیوانه. دریاچه یخچالی این قلعه به نام لین میونگیل نیز بنابر گفته‌ها، بدون انتها است. با این حال، این مکان همچنان مکان بسیار محبوبی برای علاقه‌مندان به شنا است.

غار مادر شیپتون، یورکشایر شمالی، انگلستان

Mother Shipton’s Cave and Petrifying Well, North Yorkshire, UK

Mother Shipton’s Cave and Petrifying Well, North Yorkshire, UK

غار مادر شیپتون در عین خیره‌کننده بودن، اندکی ترسناک به نظر می‌رسد. بنابر گفته افسانه‌های محلی، این مکان، محل تولد یک نبیه به نام مادر شیپتون بوده است. او این قدرت را داشته تا هر چیزی را به سنگ تبدیل کند. این مکان که به عنوان قدیمی‌ترین جاذبه گردشگری کشور انگلیس محسوب می‌شود، مکانی غیر معمول است که در ابتدا و از روی ظاهرش، چندان مرموز به نظر نمی‌رسد. در حقیقت، قدرت جادویی آب این مکان نتیجه مواد معدنی بسیار آن است.

دارک هجز، منطقه انتریم، ایرلند شمالی

The Dark Hedges, County Antrim, Northern Ireland

The Dark Hedges, County Antrim, Northern Ireland

این مکان با داشتن چنین نامی، جای تعجب هم ندارد که افسانه‌ها و اسرارهای بسیار زیادی پیرامون آن وجود داشته باشد. این جاده که در اطراف آن درختان قرار گرفته است، بنابر گفته‌ها، توسط گری لیدی تسخیر شده است. این جاده در سریال بازی تاج و تخت تحت عنوان جاده شاهی نمایش داده شده بود. ساکنان محلی بر این باور هستند که گری لیدی در حقیقت، روح یک خدمتکار از خانه‌های اطراف بوده است که سال‌های بسیار قبل، تحت شرایط مرموزی مرده است.

رنیسدرانگر، ایسلند

Reynisdrangar, Vík í Mýrdal, Iceland

Reynisdrangar, Vík í Mýrdal, Iceland

یکی دیگر از مکان‌هایی که توسط سریال بازی تاج و تخت به شهرت رسیده است، ساحلی است که به نام رینیسفجارا شناخته می‌شود و یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌های کشور ایسلند است. در جنوب خط ساحل، ساحلی با شن سیاه وجود دارد که در اطراف آن صخره‌های باسالت و صخره‌های بیرون آمده از درون آب دریا وجود دارد. بنابر افسانه‌های محلی، این ستون‌های صخره‌ای در زمانی، ترول بودند که به سمت دریا می‌رفتند تا قایق‌ها را به سمت ساحل بکشانند. آنها گرفتار نور خورشید شدند و به سرعت تبدیل به سنگ شدند. علت علمی این مکان نیز این است که این ستون‌ها زمانی بخشی از سرزمین اصلی بودند که به دلیل فرسایش، از آن جدا شدند و در درون دریا قرار گرفتند.

استخر مرمید، دربایشایر، انگلستان

Mermaid’s Pool, Derbyshire, UK

Mermaid’s Pool, Derbyshire, UK

پارک ملی پیک دیستریک، یکی از تماشایی‌ترین مناظر در سرتاسر کشور انگلستان را دارد. این پارک ملی دارای فلات‌های عمیق و تپه‌های چشم‌نواز است. علاوه بر این، این پارک محل اقامت دو پری دریایی است که یکی از آنها در آب‌های استخر مرمید زندگی می‌کند. بنابر افسانه‌ها، هر کسی که بتواند این پری دریایی را مشاهده کند، به جاودانگی دست پیدا خواهد کرد. اما این پری دریایی تنها در نیمه شب هر عید ایستر ظاهر می‌گردد.

بلا جانگفرون، کالمار، سوئد

Blå Jungfrun, Kalmar County, Sweden

Blå Jungfrun, Kalmar County, Sweden

بلا جانگفرون یا دوشیزه آبی، یک جزیره کوچک است که در دریای بالتیک قرار گرفته است. صخره گنبدی شکل و گرانیتی این جزیره بنابر گزارش‌ها، بیش از پانصد و هفتاد میلیون سال قدمت دارد. این مکان شهرت بسیار زیادی در میان ساکنان محلی دارد. این جزیره اغلب اوقات به جادوگرها، مراسمات مذهبی و جادوی سیاه ارتباط داده می‌شود و محل مارپیچ تروجبورگ است. این مارپیچ، از سنگ‌های کوچکی تشکیل شده و هیچ کس نمی‌داند چه کسی آن را ساخته یا به چه دلیلی این کار را کرده است. گفته شده که این سنگ‌ها طلسم شدند و هر کس که سنگریزه‌ای از این مکان بردارد، برای همیشه بدشانس خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو