گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل

منبع: برترین ها

66

1400/7/27

00:21


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انریکه مورا مثبت بوده است و در هفته آینده در بروکسل به این گفتگو‌ها ادامه خواهند داد.

خبرگزاری تسنیم: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو ضمن اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای گذشته، نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: تحرکات تروریستی و هدف قرار دادن نمازگزاران در کنار حرکت مجدد آوارگان افغانستانی، مسئولیت سازمان ملل و دبیرکل آن را در این زمینه بیش از پیش کرده است.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملبل

امیرعبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروریسم در افغانستان شد.

گوترش اظهارداشت: سازمان ملل متحد ضمن تداوم ارسال کمک های بشردوستانه خود به افغانستان، بر تشکیل دولتی فراگیر که شامل همه اقوام و اقلیت های افغانستانی باشد تاکید دارد.

در ادامه این گفتگو امیرعبداللهیان به برگزاری کنفرانس منطقه‌ ای افغانستان در تهران اشاره و بیان کرد: مقرر است این کنفرانس با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان برگزار شود.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انریکه مورا مثبت بوده است و در هفته آینده در بروکسل به این گفتگو ها ادامه خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران از مذاکراتی که نتایج عملی ملموس داشته باشد حمایت می کند و چنانچه اعضای برجام به تعهدات کامل خود عمل کنند، ایران نیز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به موضوع تبادل زندانیان افزود: ما موضوع زندانیان را در قالب انساندوستانه می دانیم و مایل نیستیم این موضوع به مذاکرات هسته ای گره بخورد.

وزیر امور خارجه همچنین از گوترش برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.

گوترش ضمن ابراز امیدواری جهت موفقیت مذاکرات هسته ای اظهار داشت: سازمان ملل همواره از برجام حمایت کرده است و پس از خروج ترامپ، دنبال راهی برای بازگرداندن وضعیت به زمان قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو