طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی

خاگینه سیب ایتالیایی , طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی , دستور پخت خاگینه سیب ایتالیایی

خاگینه سیب ایتالیایی یکی از انواع شیرینی های قدیمی و سنتی کشور ایتالیا است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خاگینه سیب ایتالیایی
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
شکر۸۰ گرم (½ پیمانه سرخالی)
نمک۱ پنس
آرد گندم۱۶۰ گرم (۱ پیمانه)
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شیر۱۲۰ میلی لیتر (½ پیمانه)
سیب۴ عدد
پودر قند و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه خاگینه سیب ایتالیایی ابتدا تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ می شکنیم، سپس شکر را به همراه نمک و دارچین اضافه می کنیم و مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا با هم به طور کامل یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در ادامه شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه خاگینه یکدست و منسجم شود.

مرحله سوم

حالا سیب ها را پوست می گیریم و قسمت های اضافی شان را خارج می کنیم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم و به کاسه می افزییم. حالا مواد را ترکیب می کنیم تا سیب ها به صورت یکدست در آن پخش شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که باید به اندازه ای روغن اضافه کنیم که خاگینه ها هنگام سرخ شدن به طور کامل در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با قاشق از مایه خاگینه بر می داریم و به آرامی درون داغ می اندازیم تا به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت خاگینه ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله خاگینه ها را پس از اینکه به طور کامل سرخ شدند، از روغن خارج می کنیم و با دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم. در نهایت خاگینه ها را در پودر قند می غلطانیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم.