شرایط تست کرونا برای سفرهای خارجی به چه صورت است ؟

منبع: بیتوته

292

1400/7/27

09:02


شرایط تست کرونا برای سفرهای خارجی به چه صورت است ؟



شرایط تست کرونا برای سفرهای خارجی, آشنایی با شرایط تست کرونا برای سفرهای خارجی, آشنایی با شرایط تست کرونا برای سفرهای خارجی

شرایط لازم برای انجام تست کرونا

 

نحوه و شرایط لازم برای انجام تست کرونا برای سفرهای خارجی

در این دوران بیماری کرونا و شیوع آن، باید 72 ساعت قبل از خروج از کشور باید تست PCR کرونا را انجام بدهید. این قوانین برای همه ی کشورها وجود دارد و الزامی می باشد. جواب منفی تست را باید در طول سفر به همراه داشته باشید.

شرایط تست کرونا برای سفرهای خارجی:

الزامی بودن تست کرونا برای پرواز خارجی چیزی است که به تصویب سازمان بهداشت جهانی و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی و سازمان جهانی هواپیمایی رسیده است. در واقع این اقدام فقط و فقط برای حفظ سلامتی مسافران قبل، حین و بعد از سفر است. هر مسافری پس از گرفتن جواب منفی تست امکان سفر پیدا خواهد کرد و تا اتمام سفر باید نتیجه را همراه خود نگه دارد.  

 

برای سفرهای خارج از کشور، حتما باید برای پرواز تست PCR کرونا را انجام دهید، نه تست آنتی بادی. این آزمایش باید در آزمایشگاه مورد تایید شرکت هواپیمایی باشد. شرکت های هواپیمایی آزمایش بعضی آزمایشگاه ها را قبول دارند.

 

انجام آزمایش PCR کرونا باید حداقل 72 ساعت و حداکثز 96 ساعت قبل از پرواز انجام شود. و جواب منفی تست خود را در هنگام پرواز و در طول سفر و بازگشت به همراه داشته باشید.

 

چنانچه زمان پرواز یا تاریخ نمونه‌گیری آزمایشگاه به تعطیلات برخورد کند، جای نگرانی نیست. آزمایشگاه طرف قرارداد ایرلاین خارجی موظف به انجام آزمایش و ارائه جواب آن در زمان تعطیلات نیز هست.

 

لازم است جواب منفی تست کرونا را هنگام گرفتن کارت پرواز به همراه بلیت و پاسپورت خود به کانتر ایرلاین تحویل دهید. جواب آزمایش معتبر باید به زبان انگلیسی با سربرگ و مهر رسمی آزمایشگاه باشد. فراموش نکنید جواب آنلاین مورد قبول نیست و نتیجه آزمایش باید حتما چاپی باشد.

 

مدارک لازم و مراحل انجام تست کووید قبل از پرواز, مدرک های لازم برای انجام تست کرونا برای سفرهای خارج از کشور

مدارک لازم برای تست کرونا سفرهای خارجی

 

مدارک لازم و مراحل انجام تست کرونا برای سفرهای خارجی

برای انجام تست کووید 19 قبل از سفر، تمام مسافران باید مدارک لازم را در زمان مراجعه به آزمایشگاه به همراه داشته باشند. همچنین تکمیل فرم تعهدنامه در محل آزمایشگاه لازم و ضروری است. به همین علت آشنایی با مراحل انجام آزمایش به تسریع روند کاری کمک خواهد کرد.

 

• گذرنامه (پاسپورت) / کارت ملی

تمامی مسافران باید گذرنامه یا پاسپورت خود را برای سفرهای خارجی در هنگام مراجعه به آزمایشگاه به همراه داشته باشند همچنین تمامی هموطنان ایرانی باید در هنگام مراجعه به آزمایشگاه کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

 

• فرم تعهدنامه

فرم تعهدنامه در هنگام مراجعه به آزمایشگاه به مراجعین داده می شود و تمامی مراجعین باید نسبت به تکمیل این فرم اقدام کنند. این فرم با هدف رعایت شرایط قرنطینه و عدم اقدام به سفر برای افراد با تست مثبت تکمیل می شود.

 

• روز و ساعت پرواز

• کپی بلیط پرواز / پرینت بلیط الکترونیکی

 

شرایط تست کرونا برای پرواز

برای اینکه نتیجه تست PCR کرونا با کمترین میزان خطا مشخص شود، به نکات زیر دقت کنید: 

 

− قبل از نمونه گیری از سیگار کشیدن و آدامس جویدن خودداری کنید. 

− توصیه می‌شود یک ساعت قبل از نمونه گیری از نوشیدن مایعاتی مانند آب، چای، قهوه و ...  پرهیز نمایید.

 

− قبل از انجام آزمایش PCR مسواک نزنید و از  نخ دندان و دهانشویه نیز استفاده نکنید.

− بهتر است یک ساعت قبل از نمونه گیری کمی آب در دهان و حلق غرغره نمایید. این امر سبب می‌شود آلودگی‌های موجود در ترشحات حلق از بین بروند.

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو