نگاهی به پاویون لتونی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز

53

1400/7/27

10:39


«این برای شما نیست! برای ساختمان است» پروژه معماری کشور لتونی با کیوریتوری شرکت معماری ان‌آر‌جی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز است.

نگاهی به پاویون لتونی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز

گروه معماری هنرآنلاین: این پروژه نشان می‌دهد که چگونه فناوری خطر ایجاد مشکلات جدید در ازای گشتن به دنبال راه‌حل ‌های مناسب برای بحران‌های حیاتی جهانی را می‌پذیرد.

این غرفه در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به این سوال می‌پردازد که چگونه با فناوری زندگی کنیم؟ و بر اهمیت معماری از دیدگاه انسان تاکید می‌کند.

بازدیدکنندگان وارد خانه‌ای که توسط شبکه‌ای از لوله‌های پلاستیکی سیاه احاطه شده می‌شوند که در ابتدا شوم به نظر می‌رسد اما بعداً با چراغ‌های چشمک‌زن فضا تغییر می‌کند. 

این اینستالیشن بر رابطه متناقض بین مردم و فناوری در زمینه معماری تمرکز دارد و امیدوار است به مردم کمک کند که زندگی مشترک با ماشین‌های هوشمند امروزی را بیاموزند. محصول این زندگی مشترک در آینده منجر به همزیستی متوازن افراد با تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های پایدار خواهد شد.

کیوریتورهای پاویون لتونی معتقدند:«این تجربه همه‌جانبه از زندگی با تکنولوژی، نوید یک مشارکت پایدار بین انسان و ماشین‌ است که برای ما خلاقیت ایجاد کرده است. برای معماری معاصر بسیار حیاتی است که انسان‌ها یاد بگیرند که با ماشین زندگی کنند و در مبارزه همیشگی با بحران های زیست محیطی اطمینان حاصل کنند که هر راه حلی که «برای ساختمان باشد» در نهایت «برای شما است».

این نمایشگاه با یک فیلم کوتاه با عنوان «این برای شما نیست! برای ساختمان است» و کتابی که توسط Alexey Murashko طراحی شده‌، میزبان مخاطبان است. کتاب با دو دیدگاه مخالف در مورد نقش فناوری در زندگی روزمره انسان با نمایش‌های طعنه‌آمیز و موقعیت‌های نامعقول روبرو می‌شود و از سوی دیگر بحث‌های مستدل کارشناسان فناوری که به دنبال رفع این مشکل هستند، را بررسی می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو