چرا کیهان کلهر داور جایزه اینه دار دوران شد؟

منبع: ایران آرت

105

1400/7/27

10:40


در نخستین دورۀ جایزۀ آینه‌دار دوران، قرار بود هم زمان با نمایش آثار منتخب تجسمی در شهر پاریس، کنسرت موسیقی با حضور جناب استاد کیهان کلهر برگزار شود...

ایران آرت: کیهان کلهر ، موزیسین شناخته شده ایران در کنار صداقت جباری و مصطفی گودرزی، دو چهره شاخص تجسمی داوری دومین جایزه آینه دار دوران که تلاش دارد آثار بزرگان ادب فارسی را از دریچه هنرهای تجسمی بازتاب دهد به عهده دارد.

در حالی که چهارم آبان ماه زمان فراخوان جایزه آینه‌دار دوران با موضوع انعکاس شخصیت و نیز آثار استادان محمد ابراهیم باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده باقی مانده، سید عباس دعایی مدیر این جایزه، ضمن معرفی شورای داوری درباره چرایی حضور کیهان کلهر گفت:

در نخستین دورۀ جایزۀ آینه‌دار دوران، قرار بود هم زمان با نمایش آثار منتخب تجسمی در شهر پاریس، کنسرت موسیقی با حضور جناب استاد کیهان کلهر برگزار شود و ایشان قطعه‌ای را به یاد استاد باستانی پاریزی در مرکز یونسکو در پاریس اجرا نمایند ، تقریبا همه هماهنگی ها انجام شد اما متأسفانه به دلیل شیوع اپیدمی کرونا امکان برگزاری این اجرا فراهم نشد. خوشبختانه برای این دوره استاد کلهر پذیرفتند در کنار اساتید ارجمند جباری و گودرزی در جمع شورای داوری حضور یابند تا سهمی در بزرگداشت مقام و جایگاه زنده یادان باستانی پاریزی و صفارزاده ایفا کنند.

دومین جایزه آینه دار دوران

دعایی با تشکر از هنرمندانی که در این دوره شرکت کردند و آثاری جذاب و تامل برانگیز درباره خلق نمودند، گفت: تا این لحظه شمار هنرمندانی که استقبال کردند شوق برانگیز بود و ما را در هدف مان که شناساندن مفاخر کشور با زبان هنر و آشنایی بیشتر نسل امروز با نخبگان و بزرگان است مصمم تر کرد.

او از علاقمندان به شرکت در این جایزه هنری درخواست کرد با عنایت به محدودیت‌های اجرای نمایشگاه آثار برگزیده ـ که بناست در فرهنگستان هنر برپا شود ـ به زمان‌بندی مندرج در فراخوان توجه کنند زیرا زمان دریافت آثار و برپایی نمایشگاه تمدید نخواهد شد. به گفتۀ وی، تمام اطلاعات مورد نیاز در پایگاه مجازی جایزه آینده‌دار دوران به نشانی www.ayenehdar.ir درج شده است.

او در پایان از زحمات استاد حبیب‌الله صادقی و نیز پیروز ارجمند برای راهنمایی‌ها و همراهی در شکل‌گیری و برگزاری این جایزه تشکر کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو