بدترین حیوانات تاکسیدرمی شده دنیا!

بدترین حیوانات تاکسیدرمی شده دنیا!


منبع: فوت و فن

211

1400/7/27

10:41


بدترین حیوانات تاکسیدرمی شده دنیا!

با دیدن بعضی از آنها خنده‌تان می‌گیرد و به خود می‌گویید سازنده با خود چه فکری می‌کرده؟! و بعضی از آنها هم شما را به وحشت‌ می‌‌اندازند! خودتان ببینید!

تاکسیدرمی مرکب از دو واژه یونانی تاکسیز taxis به معنی آراستن و درما Derma به معنی پوست است و در واقع فن و هنری در زمینه پوست آرایی، پوست آمایی و در کل مجسمه سازی حیوانات مرده یا شکار شده به شمار می‌آید. قدمت تاکسیدرمی به پنج هزار سال قبل و به زمان مومیایی کردن حیوانات توسط مصری‌ها بازمی‌گردد. مصری‌ها با خالی کردن شکم حیوانات و پرندگان، با پارچه‌های آغشته به موم بدن آن ها را می‌پوشاندند.

حتی در بهترین حالت انجام این کار هم حیوانات تاکسیدرمی شده ترسناک و عجیب و غریب هستند. اما هر چه تاکسیدرمی تا الان دیده اید را فراموش کنید و تنها نگاه کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد وقتی تاکسیدرمیست کمی “خلاق” باشد (یا حداقل خودش اینطور خیال کند)! در اینجا به سراغ بدترین نمونه‌ها تاکسیدرمی که می‌توانید در عمرتان ببینید رفته ایم، از گربه بالدار گرفته تا بوش بی بی با صورت عروسکی!

این تاکسیدرمی‌های جالب (!) توسط کیت سو دست شده اند و عکس‌ها بی‌نظیر آنها (!) را کاسل در اختیار ما گذاشته!

کیت یو: “تاکسیدرمیست‌ها فکر می‌کنند من دارم آنها را مسخره می‌کنم، خب فکر می‌کنم درست فکر می‌کنند!”

۱- گربه ژیمناستیک کار

۲- روباه لاغر مردنی

۳- موش کش آمده

۴- اسب باد کرده

۵- گربه بالدار

۶- خرس قهوه‌ای با چوب پا

۷- بوش بی بی با صورت عروسکی

۸- کفتاری که چپ چپ نگاه می‌کند

۹- روباه وحشت زده

۱۰- شیر، گوزن، خرگوش و پرنده در روز آرام

اولین کارگاه تاکسیدرمی خصوصی در ایران در سال ۱۳۴۸ کار خود را آغاز کرد، اما می‌توان گفت شروع این فعالیت به صورت علمی مربوط به سال ۱۳۵۰ است. از پیشگامان تاکسیدرمی در ایران می‌توان دکتر تاج بخش و دکتر بلوچ را نام برد که در طول فعالیت خود آثار ارزشمند بیشماری را پدید آورده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو