وایتکس؛ فراتر از یک مایع سفیدکننده

منبع: فوت و فن

87

1400/7/27

11:03


وایتکس؛ فراتر از یک مایع سفیدکننده

موارد استفاده از وایتکس یا مایع سفیدکننده

وایتکس نام شرکتی است که برای اولین بار مایع‌سفیدکننده یا آب ژاول را به ایران آورد و از آن پس به بعد این محصول با نام وایتکس مشهور شد. مایع سفیدکننده یک پاک‌کننده مؤثر، کشنده باکتری و میکروب است و خاصیت لکه‌برداری هم دارد. مایع سفیدکننده از نظر محیط زیست ایمن است و خطری برای کره زمین ندارد. با این که وایتکس یک پاک‌کننده قوی است اما به آب و نمک قابل تجزیه است و منابع آب زمین را آلوده نمی‌کند. شرکت‌های زیادی با عنوان مایع سفیدکننده محصولات خود را عرضه کرده‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن استفاده کنید.

باکتری

گل‌های زیبایی که چیده‌اید و در گلدان روی میز گذاشته‌اید به مرور زمان پلاسیده و پژمرده می‌شوند. کمتر از یک قاشق چایخوری مایع سفیدکننده به گلدان آب اضافه کنید تا عمر گل‌های خود را طولانی‌تر کنید. مایع سفیدکننده به عنوان آفت‌کش عمل می‌کند و قارچ‌ها، مخمرها یا باکتری‌های موجود در آب را می‌کُشد. باکتری مانع توانایی گل برای جذب آب از طریق ریشه می‌شود و به همین علت گل به سرعت پژمرده می‌شود. از یک محلول رقیق سفیدکننده برای پاک کردن چاقوهای آشپزخانه و تخته برش استفاده کنید؛ این دو مکان جایی هستند که باکتری بیش از جاهای دیگر رشد می‌کند.

شست‌وشو

از مایع سفیدکننده برای پاک کردن و شستن لکه آبمیوه، قهوه، جوهر، سبزه چمن و سس استفاده کنید. مایع سفیدکننده قوی‌ترین لکه‌ها را پاک می‌کند، میکروب‌های روی لباس را می‌کشد و لباس سفید شما را روشن‌تر می‌کند.

نظافت بیرون از منزل

مایع سفیدکننده خاصی برای تمیز کردن فضاهای بیرون از خانه نیز طراحی شده است. لکه‌ها و کثیفی‌هایی که روی لباس است با آنهایی که بیرون از منزل است فرق دارد. مایع سفیدکننده‌ای که مخصوص نظافت بیرون از منزل است راه‌پله، پاسیو و پارکینگ را تمیز می‌کند و از آنها در برابر زنگ‌زدگی و فساد تدریجی که برای لوازم فلزی منزل و بیرون از منزل یک مشکل جدی به حساب می‌آید محافظت می‌کند. از مایع سفیدکننده می‌توانید برای از بین بردن علف‌های هرز نیز استفاده کنید زیرا این ماده بسیار قلیایی است و pH خاک را تغییر می‌دهد. پس می‌تواند علف‌های هرز را بکشد. مراقب باشید! زیرا مایع سفیدکننده به گیاه مورد علاقه شما نیز آسیب می‌رساند. مایع‌سفیدکننده برای از بین بردن علف‌های هرزی که بین سنگ‌ها، آجرها و موزاییک‌های حیاط و راه‌پله یا پاسیو می‌رویند بی‌نظیر است.

از بین بردن بوی بد

از وایتکس یا مایع سفیدکننده برای از بین بردن بوی بد لباس و سطوح استفاده کنید. بوی بد در یخچال و اتاق خواب نیز به دلیل وجود باکتری زیاد به مشام می‌رسد. مایع سفیدکننده باکتری‌هایی که منجر به ایجاد بوی بد می‌شود را فوراً می‌کشد و از رشد آنها در آینده پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، از محصولات سفیدکننده خوشبو و معطر استفاده کنید تا بتوانید بوی نامطبوع را با بوی تازه و معطر جایگزین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو