آیا آهنرباها گوشی‌های هوشمند را خراب می‌کنند؟

منبع: فوت و فن

115

1400/7/27

11:03


آیا آهنرباها گوشی‌های هوشمند را خراب می‌کنند؟

Matt Newby از سایت first4magnets در پاسخ به این سؤال که آیا آهنربا واقعاً به لوازم الکترونیکی آسیب می‌رساند، گفت: «این ایده احتمالاً از دستگاه‌های الکترونیکی قدیمی مانند مانیتورها و تلویزیون‌های لامپی نشئت می‌گیرد که نسبت به میدان‌های مغناطیسی آسیب‌پذیر بودند. زمانی که یک آهنربای قوی را نزدیک یکی از این دستگاه‌ها قرار دهید، تصویر کج‌وکوله می‌شود. خوشبختانه تلویزیون‌ها و مانیتورهای مدرن نسبت به میدان‌های مغناطیسی آسیب‌پذیر نیستند».
بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی مدرن مانند گوشی‌های هوشمند تحت تأثیر آهنرباهای کوچک قرار نمی‌گیرند.

آهنرباها چه تأثیری روی گوشی‌های هوشمند دارند؟
Matt می‌گوید: «اکثر آهنرباهایی که هر روز در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید، حتی بسیاری از آهنرباهای قوی که در فروشگاه‌ها وجود دارند، تأثیر منفی روی گوشی‌های هوشمند ندارند. در واقع، داخل خود گوشی‌های هوشمند چندین آهنربای کوچک وجود دارد که کارهای مهمی را امکان‌پذیر می‌سازند. به عنوان مثال، ساعت هوشمند اپل از یک سیستم شارژ بی‌سیم القایی و آهنربایی بهره می‌برد».

با این حال یک نکته دیگر را نیز باید در نظر بگیرید. این کارشناس هشدار می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ممکن است به طور موقت با جاذبه‌سنج و قطب‌نمای دیجیتالی گوشی هوشمند تداخل داشته باشد و این مشکل بسیار جدی‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.
مهندسان سایت K&J Magnetics این مشکل را با استفاده از یک آیفون مورد بررسی قرار دادند تا نحوه تأثیر آهنربا بر روی حسگرهای این گوشی را به نمایش بگذارند.

طبق گفته این مهندسان، یک آهنربای خارجی حسگرهای آهنربایی داخل گوشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه قطب‌نما درست کار نمی‌کند. همچنین اگر یک آهنربای قوی به گوشی بچسبانید، احتمالاً برخی از اجزای استیل را به آهنرباهای کوچک تبدیل می‌کند.

اگر فکر می‌کنید این موضوع تنها قطب‌نما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سخت در اشتباهید. یک سری اپلیکیشن‌های دیگر نیز با کمک این حسگرها کار می‌کنند. به عنوان مثال Google Maps از این حسگر استفاده می‌کند تا مسیر را پیدا کند. همچنین برخی از بازی‌ها نیز با کمک این حسگر کار می‌کنند.
شرکت اپل این موضوع را در طراحی قاب و لوازم جانبی در نظر می‌گیرد. در دستورالعمل‌های طراحی قاب اپل بخش‌هایی در مورد ملاحظات حسگر و تداخل آهنربایی وجود دارد که در آن گفته شده، شرکت اپل پیشنهاد می‌کند از آهنرباها و اجزای فلزی موجود در قاب‌ها استفاده نکنید.

شرکت‌ها بایستی مطمئن شوند که قطب‌نمای آهنربایی داخلی تحت تأثیر قابی که می‌سازند، قرار نگیرد. همچنین بر این موضوع در مورد آیفون ۶ پلاس بسیار تأکید شده است؛ زیرا آهنرباها ممکن است مشکلاتی در عملکرد فوکوس اتوماتیک دوربین عقب با تثبیت تصویر به وجود آورند.
به نظر می‌رسد اگرچه آهنرباها به گوشی‌های هوشمند آسیب جدی نمی‌رسانند؛ اما احتمال دارد که برخی از قابلیت‌های مهم این گوشی‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو