مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش چهارم

مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش چهارم


منبع: فوت و فن

87

1400/7/27

14:03


مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش چهارم

سرتاسر قاره اروپا، مکان‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای قرار دارند که به ظاهر واقعی به نظر نمی‌رسند یا اینکه این مکان‌ها با داستان‌ها و افسانه‌های اسرارآمیز احاطه شدند.

در ادامه با ما همراه باشید تا چهارمین بخش از مطلب مرموزترین مکان‌های اروپا را به شما معرفی کنیم.


مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش اول

مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش دوم

مرموزترین مکان‌های اروپا – بخش سوم


رشته دهانه شهاب سنگی کالی، ساریما، استونی

Kaali Meteorite Crater Field, Saaremaa, Estonia

Kaali Meteorite Crater Field, Saaremaa, Estonia

حدود هفت هزار و پانصد سال پیش، شهاب سنگ‌های بسیار غول پیکری به سمت زمین آمد و در زمینی در ساریما در کشور استونی فرود آمد. از برخورد این شهاب سنگ‌ها بر سطح سیاره زمین، نه سوراخ بزرگ شکل گرفته است که امروزه به عنوان رشته دهانه شهاب سنگی کالی شناخته می‌شود. با این حال، زیبایی و مناظر دل‌انگیز این منطقه نیست که آن را مرموز می‌کند. با توجه به خاستگاه آسمانی و کهکشانی این مکان، بسیاری از افراد بر این باور هستند که این منطقه، یک مکان مقدس محسوب می‌شود. کشف استخوان حیوانات در اطراف این مکان نیز نشان از آن دارد که قربانی‌هایی در این مکان صورت گرفته است. آیا این مکان محل یک فرقه باستانی بوده است یا اینکه توضیح دیگری برای آن وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

لاخ نس، اسکاتیش هایلندز، انگلستان

Loch Ness, Scottish Highlands, UK

Loch Ness, Scottish Highlands, UK

لاخ نس کشور اسکاتلند، توسط افسانه‌ها احاطه شده است. این مکان، شهرتی بین‌المللی دارد و این شهرت نیز نشات گرفته از زیبایی و جذابیت طبیعی آن نیست. گفته شده که این دریاچه محل زندگی یک هیولای ناشناخته است که به عنوان نسی شهرت یافته است. این موجود در ابتدا در سال ۱۹۳۳ میلادی مشاهده شده است اما یک روزنامه محلی، این اختلال در سطح آب راکد دریاچه را نتیجه یک نبرد بین دو اردک بیان کرده بود. یک سال بعد نیز تصویری از نسی با گردنی دراز پدیدار گشت اما بعدا مشخص شد که این تنها یک فریبکاری بوده است. جدیدترین نظریه در مورد هیولای دریاچه لاخ نس نیز این است که این موجود ممکن است تنها یک مار ماهی بزرگ باشد.

چاکتونبری رینگ، وست ساسکس، انگلستان

Chanctonbury Ring, West Sussex, UK

Chanctonbury Ring, West Sussex, UK

تپه چاکتونبری، منظره بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی است و دارای یک داستان منحصربه‌فرد است. مسیری در درون چمن‌های این مکان وجود دارد که تا بالای تپه ادامه دارد. بنابر افسانه‌های محلی، زمانی که مردم وست ساسکس نسبت به بت‌پرستی پشت کردند، خود شیطان این مسیر را خلق کرده است. گفته شده که اگر در نیمه شب، هفت مرتبه خلاف عقربه‌های ساعت در دور این درختان بچرخید، در آن صورت، شیطان اظهار خواهد شد. علاقه‌مندان به یوفو نیز اعتقاد دارند که این تپه مکانی فرازمینی است. در واقعیت، این مسیر در حقیقت باقی‌مانده یک قلعه ماقبل تاریخی بوده است.

پارک ملی هارز، آلمان

Harz National Park, Lower Saxony, Saxony-Anhalt, and Thuringia, Germany

Harz National Park, Lower Saxony, Saxony-Anhalt, and Thuringia, Germany

پارک ملی هارز در کشور آلمان، برای زیبایی طبیعی خود و قلعه‌های واقع شده در بالای تپه‌ها، بسیار شناخته شده است. با این حال، این مکان رفیع، دارای داستان‌های اسرارآمیزی است. بنابر داستان‌های اسرارآمیز محلی، یک شب بر روی کوهستان بروکن، گروهی از جادوگران با شیطان ملاقات کردند. برای قرن‌ها، داستان‌های مراسم‌های کافرانه، مردان کوهستانی و تونل‌های تاریک، این منظره را احاطه کرده است.

غارهای ووکی هول، سامرست، انگلستان

Wookey Hole Caves, Somerset, UK

Wookey Hole Caves, Somerset, UK

در لبه تپه‌های مندیپ در سامرست کشور انگلستان، غارهای ووکی هول قرار دارند. این غارها، مجموعه‌ای از غارهای سنگ آهکی هستند که قدمتی بیش از پنجاه هزار ساله دارند. البته، این دنیای زیرزمینی بسیار تماشایی، داستان‌های اسرارآمیزی نیز دارد. بسیاری از افراد محلی بر این باور هستند که ووکی هول، زمانی توسط یک جادوگر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آنها باور داشتند که این جادوگر می‌توانسته طلسم‌هایی اجرا کند که باعث بدشناسی می‌شده است. مجسمه یخ‌زده او را می‌توان در درون یک دالان بزرگ به نام کیچن ویچ مشاهده کرد. که دارای یک استخر تیره است. البته احتمالا این مجسمه تنها یک استالاگمیت است.

قلعه تینتاگل، کورنوال، انگلستان

Tintagel Castle, Cornwall, UK

Tintagel Castle, Cornwall, UK

باقی‌مانده قلعه تینتاگل را می‌تواند در بالای یک شبه جزیره صخره‌ای پیدا کرد. این مکان در غربی‌ترین خط ساحلی کشور انگلیس قرار دارد. این قلعه با داستان‌هایی مرموز احاطه شده است. بنابر افسانه‌های محلی، شاه آرتور در این مکان زاده شده است. گفته شده که جادوگر قدرتمند مرلین، به پدر آرتور به نام اوتر پندراگون در اغوا کردن ایگرین کمک کرده است. ایگرین در ازدواج مرد دیگری بوده است.

جنگل هویا باسیو، ترانسیلوانیا، رومانی

Hoia-Baciu Forest, Transylvania, Romania

Hoia-Baciu Forest, Transylvania, Romania

در تحت شرایط مناسب، هر جنگلی می‌تواند باعث ایجاد ترس و وحشت در درون شما شود. اما جنگل هویا باسیو در ترانسیلوانیا به طور قطع بیانگر چندین داستان اسرارآمیز است. این جنگل هفتصد هکتاری دارای درختان بلوط و مه‌ای منحصربه‌فرد است. این مه، کف این جنگل را به طور کامل می‌پوشاند. داستان‌هایی در مورد برخورد با بیگانگان و ناپدید شدن افراد به طور اسرارآمیز در این مکان وجود دارد که منجر شده تا این مکان به عنوان مثلث برمودای کشور رومانی شهرت یابد. قابل توجه‌ترین بخش این جنگل نیز، بخش کلیرینگ است که یک بخش در مرکز جنگل است که هیچ چیزی در آن رشد نمی‌کند و کسی دلیل آن را نمی‌داند.

سنگ‌های بریمهام، یورکشایر شمالی، انگلستان

Brimham Rocks, North Yorkshire, UK

Brimham Rocks, North Yorkshire, UK

حدود چهار صد میلیون سال پیش، یک کوهستان بزرگ در نزدیک نیدردیل در یورکشایر شمالی وجود داشته است. در طی قرن‌ها، نیروهای طبیعت این قله را فرسایش دادند و یک اشکالی شکل دادند که امروزه به عنوان سنگ‌های بریمهام شناخته می‌شود. با اینکه این مکان توضیحی علمی دارد اما افسانه‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. برخی بر این باور هستند که شیطان این سنگ‌ها را به این شکل قرار داده است و برخی دیگر نیز باور دارند که این اشکال، ارتباطی با کاهن‌های باستانی داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو