واکنش قوه قضائیه به اظهارات مجری صداوسیما

منبع: برترین ها

56

1400/7/27

14:20


مرکز رسانه قوه قضاییه نه تنها کارمندان و کارکنان بلکه سایر مراجع در قوه قضائیه نیز هیچ دسترسی بدون ضابطه ای به اطلاعات شخصی شهروندان ندارند.

دیده بان ایران: مرکز رسانه قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای در خصوص اظهارات یکی از مجریان صدا و سیما در برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست تاکید کرد:

نه تنها کارمندان و کارکنان بلکه سایر مراجع در قوه قضائیه نیز هیچ دسترسی بدون ضابطه‌ای به اطلاعات شخصی شهروندان نداشته و دسترسی‌های ضروری فقط با حکم قضائی و تحت شرایط و ضوابط قانونی صورت می‌گیرد

اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه تاکید می‌کند: بیان چنین اظهاراتی آن هم از آنتن زنده رسانه ملی، نشان گر عدم اطلاع گوینده از مقررات و فرایندهای قانونی و حقوقی است.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به ظرفیت‌های فعلی در فضای مجازی، دسترسی به شماره تلفن همراه فعالین رسانه‌ای یا مجریان صدا و سیما کار چندان پیچیده و سختی نیست و نیاز به دسترسی‌های قضائی یا خاص ندارد.

مرکز رسانه قوه قضائیه در پایان با اشاره به اینکه تماس با این مجری تلویزیون ممکن است از ناحیه هر فرد و شهروندی با وابستگی یا بدون وابستگی به عدلیه انجام شده باشد و تشخیص هویت افراد و انتصابشان به نهادها در این شرایط، سخت است تاکید کرده: خود را موظف میدانیم از نقد و بررسی و توجه به مسائل مربوط به قوه قضائیه در برنامه تهران بیست تقدیر و تشکر کنیم.

گفتنی است شب گذشته محمد دلاوری مجری برنامه تهران بیست از دسترسی کارمندان قوه قضاییه به شماره تلفن شهروندان انتقاد کرده و گفته بود: چرا کارکنان قوه‌قضاییه به اطلاعات شخصی همه شهروندان دسترسی دارند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو