طرز تهیه کیک زعفرانی تابه ای

کیک زعفرانی تابه ای , طرز تهیه کیک زعفرانی تابه ای , دستور پخت کیک زعفرانی تابه ای

کیک زعفرانی تابه ای یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که می توانیم بدون فر آنرا در منزل درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفرانی تابه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک زعفرانی تابه ای
تخم مرغ۲ عدد
شیر⅔ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
آرد۱٫۵ لیوان
گلاب۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
روغن⅓ لیوان
شکر⅔ لیوان

طرز تهیه کیک زعفرانی تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک زعفرانی تابه ای خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد حجیم و کرم رنگ شود، سپس وانیل و پودر هل را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را کمی مخلوط می کنیم تا وانیل و هل نیز با دیگر مواد ترکیب شوند. در ادامه روغن مایع، شیر، گلاب و زعفران دم کرده را به ترتیب اضافه می کنیم و هر کدام را ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و در حین الک کردن، مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا صاف و یکدست  و بدون گلوله شود.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و کف آنرا با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. در ادامه کاغذ روغنی را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون تابه می ریزیم و با لیسک آنرا پخش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا روی درب تابه دم کنی قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم بپزد.

مرحله ششم

پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر آن نیز به مدت ۵ دقیقه بپزد. در نهایت کاغذ روغنی را از پشت کیک جدا می کنیم، سپس آنرا برش می زنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.