طرز تهیه آبنبات شیری

فیلم طرز تهیه آبنبات شیری خانگی طرز تهیه نبات با شیر و شکر طرز تهیه آبنبات شیری گرگان طرز تهیه آبنبات برای چای طرز تهیه آبنبات شیری با کاکائو طرز تهیه آبنبات شیری زعفرانی قیمت آبنبات شیری طرز تهیه آبنبات وانیلی

آبنبات شیری یکی از انواع آبنبات های خوشمزه و سالم خانگی است که با مواد و دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبنبات شیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم آبنبات شیری
شکر۲ لیوان
شیر پرچرب۲ لیوان
شیر کم چرب۲ لیوان
کره۲۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گلابحدود ¼ لیوان

طرز تهیه آبنبات شیری

مرحله اول

برای تهیه آبنبات شیری سنتی ابتدا شیر را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

پس از اینکه شیر جوشید، حرارت را کم می کنیم، سپس به آرامی مواد را ترکیب می کنیم تا به غلظت برسند و رنگشان مایل به نباتی شود. توجه داشته باشید باید حدود یک تا یک ساعت و نیم شیر و شکر را هم بزنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد به غلظت مناسب برسد، مانند حلوا از دیواره های قابلمه جدا می شود. در ۱۵ دقیقه پایانی زعفران دم کرده را به همراه کره به قابلمه اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مواد به خوبی یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد از داغی بیفتند، سپس گلاب را اضافه کرده و مایه آبنبات را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پشت یک سینی مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس مواد را با دست تست می کنیم و در صورتی که داغی مواد دست را نمی سوزاند، به پشت سینی منتقل می کنیم. در ادامه گوشتکوب را با روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد را با گوشتکوب می کوبیم تا یکدست و صاف شوند. بعد از این مواد پهن شدند، یک پلاستیک روی مواد قرار داده و مجددا مواد را با وردنه صاف می کنیم. در ادامه مایه آبنبات را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.