بهترین فیلم‌های اکشن زنده دیزنی

بهترین فیلم‌های اکشن زنده دیزنی


منبع: فوت و فن

101

1400/7/28

08:43


بهترین فیلم‌های اکشن زنده دیزنی

در طی سال‌های اخیر، کمپانی دیزنی در حال ساخت فیلم‌هایی اکشن زنده بر اساس انیمیشن‌های کلاسیک و محبوب خود بوده است. در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم‌های اکشن زنده دیزنی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همیشه واکنش‌های متفاوتی نسبت به بازسازی‌های اکشن زنده از انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی وجود داشته است. برخی از طرفداران پر و پا قرص این انیمیشن‌ها چندان با بازسازی داستان انیمیشن‌های مورد علاقه و محبوب‌شان راضی نیستند، به خصوص اینکه اکثر این فیلم‌ها نسبت به انیمیشن‌های اصلی به خوبی مورد استقبال قرار نگرفتند. از سوی دیگر، این فیلم‌ها، موفقیت‌های بسیار بزرگی در گیشه بدست آوردند.

حتی اگر این فیلم‌های اکشن زنده نتوانند همانند انیمیشن‌ها اصلی موفق باشند اما همچنان به عنوان یک فیلم، کیفیت لازم را دارا هستند. در حقیقت، بسیاری از این فیلم‌ها به خوبی مورد استقبال منتقدان و طرفداران قرار گرفتند. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما ده تا از بهترین فیلم‌های اکشن زنده دیزنی را معرفی نماییم.

۱۰. فیلم شیر شاه (The Lion King)

انیمیشن شیر شاه محصول سال ۱۹۹۴، اساسا به عنوان یک انیمیشن بسیار مقدس و به شدت محبوب به شمار می‌رود. بسیاری از افراد، این انیمیشن را به عنوان بهترین انیمیشن تاریخ می‌دانند، بنابراین، ساخت یک اقتباس اکشن زنده از این انیمیشن در سال ۲۰۱۹، حرکتی پر مخاطره بود اما این فیلم با بدست آوردن فروشی بیش از یک میلیارد دلار در گیشه ثابت کرد که فیلمی بسیار موفق است.

سکان کارگردانی فیلم شیر شاه در دستان جان فاورو بوده و صداپیشگان برجسته‌ای همچون بیانسه، دونالد گلاور، چیوتل ایجیوفور، بیلی آیشنر و تعدادی دیگر در این فیلم حضور داشتند و همین، به موفقیت فیلم کمک کرده است. فیلم شیر شاه از آنجا که بر اساس یک انیمیشن کلاسیک موفق بوده، فیلم خوبی است اما چندین جنبه از داستان این انیمیشن را هدر می‌دهد.

۹. فیلم مولان (Mulan)

بسیاری از این فیلم‌های اکشن زنده بر اساس انیمیشن‌هایی از دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی است و برخی از آنها نیز بر اساس انیمیشن‌هایی از دهه ۹۰ میلادی است. انیمیشن مولان در سال ۱۹۹۸ بر روی پرده سینماها به اکران در آمد و بازسازی اکشن زنده آن نیز در سال ۲۰۲۰ اکران گردید. این فیلم اندکی از تمرکز داستان را تغییر داده بود و اکشن آن را برجسته‌تر کرده بود.

از همین رو، باید گفت که صحنه‌های اکشن و جلوه‌های بصری فیلم، بهترین بخش فیلم مولان هستند. این فیلم همچنین در به نمایش در آوردن مناظر زیبا و دلنشین کشور چین بسیار موفق ظاهر شده است. با این حال، فیلم مولان به دلیل حضور نداشتن کاراکتر موشو، اندکی از بار سرگرم‌کنندگی و کمدی خود را از دست داده و علاوه بر این، در این فیلم، هیچ کدام از آهنگ‌های انیمیشن اصلی دیده نمی‌شود.

۸. فیلم بانو و ولگرد (Lady And The Tramp)

فیلم اکشن زنده بانو و ولگرد به هنگام راه اندازی سرویس آنلاین دیزنی پلاس، به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این کمپانی بر روی این سرویس عرضه شد و از همین رو، هرگز مشخص نخواهد شد که این فیلم چه عملکردی بر روی پرده سینماها ممکن است داشته باشد. این فیلم با صداپیشگی تسا تامپسون و جاستین تروکس در نقش‌های اصلی است.

بسیاری از بینندگان فیلم بانو و ولگرد، این فیلم را تا حدی خوب توصیف کرده‌اند. فیلم بانو و ولگرد، فیلمی جذاب است و داستانی احساسی را بازگو می‌کند. برای بخش بیشتری از فیلم، از سگ‌های واقعی در فیلم استفاده شده بود و همه فیلم همانند جلوه‌های کامپیوتری جلوه نمی‌کرد. صداپیشگان فیلم و نحوه داستان‌سرایی و اقتباس این داستان کلاسیک برای بینندگان دوره مدرن، بسیار عالی بودند.

۷. فیلم سیندرلا (Cinderella)

داستان سیندرلا، یکی از نمادین‌ترین داستان‌ها به شمار می‌رود. کمپانی دیزنی این داستان را در سال ۱۹۵۰ میلادی به صورت انیمیشن بر روی پرده سینماها آورد و به یکی از بهترین فیلم‌های این استودیو انیمیشن سازی تبدیل شد. در طی تاریخ، داستان سیندرلا به شیوه و شکل‌های زیاد و متفاوتی بازگو شده است. در سال ۲۰۱۵، فیلمی اکشن زنده از داستان سیندرلا بر روی پرده سینماها اکران گردید.

فیلم سیندرلا با بازی لیلی جیمز در نقش سیندرلا و ریچارد مدن در نقش شاهزاده چارمینگ است. کمپانی دیزنی در فیلم سیندرلا با احتیاط با داستان برخورد می‌کند اما با این وجود، طرفداران قدیمی این داستان از آن استقبال کردند. با اینکه نقش‌آفرینی جیمز و مدن در فیلم به خوبی مورد استقبال قرار گرفته، اما این بازی کیت بلانشت در نقش لیدی ترمین است که در فیلم کاملا برجسته و درخشان است.

۶. فیلم آلیس در سرزمین عجایب (Alice In Wonderland)

مطمئنا ساخت یک فیلم اکشن زنده بر اساس انیمیشن آلیس در سرزمین عجایب، یکی از سخت‌ترین کارها است. این انیمیشن در سال ۱۹۵۱ به اکران در آمد و دارای جلوه‌های بصری زیاد و رنگ‌های درخشان و همچنین برخی از عجیب‌ترین چیزهایی بوده که تاکنون در فیلمی انیمیشنی وجود داشته است. با این حال، در سال ۲۰۱۰، کمپانی دیزنی تصمیم به ساخت اقتباسی اکشن زنده از این انیمیشن گرفت و با استفاده از تکنولوژی D3 اقدام به ساخت آن کرد.

تیم برتون کارگردانی فیلم آلیس در سرزمین عجایب را بر عهده داشته و جانی دپ نیز به خوبی از عهده نقش مد هیتر بر آمده بود. نقش‌آفرینی بازیگران در این فیلم بسیار عالی بود و جلوه‌های بصری آن نیز یکی دیگر از نقاط برجسته فیلم بوده است.

۵. فیلم دیو و دلبر (Beauty And The Beast)

انیمیشن دیو دلبر در سال ۱۹۹۱ بر روی پرده سینماها اکران شد و به موفقیت قابل توجهی دست یافت. این انیمیشن، اولین انیمیشنی در تاریخ بوده که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از مراسم اسکار شده بود. ساخت اقتباسی اکشن زنده بر اساس این انیمیشن کاری بسیار دشوار است چرا که انتظارات و توقعات بسیاری از این فیلم می‌رود.

خوشبختانه، اقتباس اکشن زنده بر اساس این انیمیشن در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. این فیلم در بازتاب کردن جادو، روحیه و جو انیمیشن بسیار موفق بوده است. بسیاری از داستان اصلی از انیمیشن در این فیلم دست نخورده باقی مانده بود اما داستان‌های دیگری نیز به آن اضافه شده بود. نقش‌آفرینی اما استون، لوک ایوانز و جاش گد به خوبی مورد ستایش قرار گرفتند.

۴. فیلم علاءالدین (Aladdin)

فیلم علاءالدین موفق شد تا به خوبی داستان علاءالدین را بازآفرینی کند. این فیلم در سال ۲۰۱۹ بر روی پرده سینماها اکران گردید و توانست تا به فروش فوق‌العاده یک میلیارد دلار در گیشه دست پیدا کند و یک فیلم موفق بلاک‌باستری باشد.

فیلم علاءالدین بر اساس یکی دیگر از داستان‌های کلاسیک دیزنی است و به خوبی این داستان را بازآفرینی می‌کنند. ویل اسمیت به خوبی از عهده نقش‌آفرینی نقش جن بر می‌آید. ویل اسمیت نقش جن را متعلق به خودش کرده و باید گفت که در کنار بسیاری از نقاط قوت، توسعه داستان شرور فیلم، یکی از نقاط ضعف فیلم به شمار می‌رود.

۳. فیلم کریستوفر رابین (Christopher Robin)

فیلم کریستوفر رابین یک بازسازی جالب توجه از این داستان است چرا که از فنی، یک فیلم نبوده است. این فیلم، چندین فیلم از وینی پو را از دهه‌ها قبل در بر می‌گیرد. این فیلم، رویکرد منحصربه‌فردی را در پیش می‌گیرد و داستان رابین بزرگسال را دنبال می‌نماید که خیال‌پردازی خود را از دست داده و از همین رو، بار دیگر با دوستان قدیمی خود ملاقات می‌کند.

بیشتر موارد فیلم کریستوفر رابین مورد ستایش قرار گرفته است. که از جمله آن می‌توان به داستان احساسی، موسیقی متن دوست داشتنی و همچنین نقش‌آفرینی عالی از ایوان مک‌گرگور و هیلی اتول اشاره کرد. فیلم کریستوفر رابین داستان سرگرم‌کننده و تازه‌ای را بر اساس این داستان کلاسیک بازگو می‌کند.

۲. فیلم کروئلا (Cruella)

جدیدترین فیلم اکشن زنده که از کمپانی دیزنی منتشر شده، فیلم کروئلا است. فیلم کروئلا در سال ۲۰۲۱ بر روی پرده سینماها اکران شد. همانند فیلم ملیفیسنت (Maleficent)، فیلم کروئلا، یک داستان کلاسیک را از طریق دیدگاه یک شرور بازگو می‌کند. فیلم کروئلا، پیش‌درآمدی برای انیمیشن ۱۰۱ سگ خالدار (۱۰۱ Dalmatians) محصول سال ۱۹۶۱ است که بر روی داستان سرآغاز شخصیت کروئلا د ویل تمرکز دارد.

نقش‌آفرینی اما استون در نقش کروئلا در این فیلم، قلب تپنده این داستان محسوب می‌شود. این فیلم به طور جسورانه‌ای نوع متفاوتی از داستان را بازگو کرده و به همین خاطر نیز مورد ستایش قرار گرفته است. این فیلم، جنبه مد و فشن را با طراحی لباس‌های هوشمندانه به خوبی پذیرا بوده است.

۱. فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book)

فیلم کتاب جنگل که در سال ۲۰۱۶ بر روی پرده سینماها اکران شد، یکی از بهترین فیلم‌های اکشن زنده کمپانی دیزنی بر اساس داستان‌های کلاسیک در نظر گرفته می‌شود. انیمیشن کتاب جنگل در سال ۱۹۶۷ اکران شد و با اینکه انیمیشنی دوست داشتنی بود اما در مقایسه با انیمیشنی‌ها همچون علاءالدین و شیر شاه در سطح پایین‌تری قرار داشت.

همین سبب شده بود تا این اقتباس اکشن زنده فضای رشد و نمو داشته باشد. جاو فاورو به خوبی فیلم را کارگردانی کرده و جلوه‌های بصری فیلم نیز بسیار عالی و خارق‌العاده بودند. داستان درام، اکشن هیجان‌انگیز و دنیایی شگفت‌انگیز سبب شده تا این فیلم، یک فیلم جادویی و خارق‌العاده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو