بهترین مکان‌های اروپا برای سفر در ماه اکتبر

بهترین مکان‌های اروپا برای سفر در ماه اکتبر


منبع: فوت و فن

98

1400/7/28

08:43


بهترین مکان‌های اروپا برای سفر در ماه اکتبر

وقتی نسیم خنکی می‌وزد و موسم پاییز فرا می‌رسد خیلی‌ها دوست دارند به پاریس در فرانسه سفر کنند یا وقتی گل‌های بهاری خیال شکفتن دارند دوست دارند از ایتالیا بازدید کنند. اما در مجموع، ماه اکتبر که فرا می‌رسد آنهایی که اهل گردش و سفرهای خارجی هستند، بیشتر رویای سفر به اروپا را در سر می‌پرورانند.

 

بهترین مکان‌ها برای سفر در ماه اکتبر شامل اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه می‌شود. اگر برای شما قیمت‌های ارزان و خلوت بودن اماکن گردشگری اهمیت دارد، ماه اکتبر جذاب‌ترین ماه است و این جذابیت فقط شامل هوای خنک نمی‌شود.

 

گردش  تعطیلات در باغ‌های انگور و تاکستان‌های فرانسه

با این که شما هم متوجه خلوت‌تر بودن پاریس و خیلی از شهرهای دیگر اروپا در فصل پاییز هستید، اما بدون شک اولین مقاصد گردشگری در ماه اکتبر همان جاهایی است که بهترین و ناب‌ترین نوشیدنی‌ها را دارند. فصل برداشت انگور از ماه سپتامبر آغاز می‌شود اما تا اکتبر که برخی از گونه‌های آن رسیده می‌شوند ادامه خواهد داشت. وقتی به منطقه Loire Valley سفر می‌کنید، علاوه بر چشیدن طعم نوشیدنی‌های اصیل این منطقه، می‌توانید از قلعه‌ها و ابنیه تاریخی آنجا بازدید کنید.

 

گشت زدن کنار دریا و تپه‌های ساحلی در اسپانیا

اکتبر آخر فصل شنا در سواحل Costa del Sol در اسپانیا است و این درست زمانی است که جمعیت گردشگران رفته‌رفته کم می‌شوند؛ البته هنوز هم هوا گرم است. زمین‌های چمن بازی گلف در سطح جهانی و سواحل درخشان به سبک سواحل ریورا فراوان هستند اما شما می‌توانید در روستاهای کوچک ساحلی کنار دریا ریلکس کنید و آرامش بگیرید. اگر هوا هنوز برای شنا خوب است و شما هم خیال آفتاب گرفتن در سر دارید، بهتر است سری به سواحل Costa Natura بزنید که اولین ساحل اسپانیا در نوع خود است.

 

در ایتالیا، تا می‌توانید جشن بگیرید و شاد باشید

با یک سفر به ایتالیا در ماه اکتبر، مسافران و گردشگران می‌توانند فرصت بازدید از اماکن تاریخی ایتالیا را با فراغ خاطر و در نهایت خلوت بودن داشته باشند؛ مکان‌هایی مانند پلکان اسپانیایی در رم، کانال ونیز و کولوسئوم. اکتبر زمانی است که بسیاری از جشن‌ها و مراسم شاد برگزار می‌شود. جشن‌هایی مانند White Truffle Festival در آلبا، Slow Food Festival در تورین یا برا و یا شور و نشاط شرکت در جشن روز شکلات در فستیوال سالانه Eurochocolate در پروجا.

 

در مونیخ، بشکه‌ها را بغلتانید

در ماه اکتبر که به مونیخ آلمان سفر می‌کنید، اصلاً فکرش را هم نکنید که در جشن‌های Oktoberfest (آکتوبرفِست) شرکت نکنید. این جشنواره ۱۶ روزه از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا اولین هفته از ماه اکتبر ادامه دارد. هر سال، بیش از ۶ میلیون نفر در مراسم شلوغ و پر زرق و برق اکتوبرفست شرکت می‌کنند. بنابراین، زودتر خودتان را برسانید و در کنار خیل عظیم بشکه‌های آب جو جا بگیرید تا اولین نفراتی باشید که در این مراسم شرکت می‌کنید. حتی اگر تمایلی به نوشیدن آب جو نداشته باشید، آواز خواندن و رقصیدن با گروه‌های موسیقی یا خرید شلوارهای دوبنده لذت فراوانی دارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو