واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

منبع: برترین ها

37

1400/7/28

09:54


همزمان با تایید کره شمالی درباره پرتاب موفقیت آمیز موشک جدید بالستیک، آمریکا این آزمایش را محکوم کرد.

ایسنا نوشت: همزمان با تایید کره شمالی درباره پرتاب موفقیت آمیز موشک جدید بالستیک، آمریکا این آزمایش را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که به صورت موفقیت آمیزی موشک نوع جدید بالستیک را که از زیر دریایی پرتاب می‌شود، آزمایش کرده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که آمریکا جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم می‌کند و بر این باور است که این وضعیت نیازمند تاکید بر دیپلماسی بیشتر است.

وی در یک نشست خبری گفت: ما آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم می‌کنیم. این آزمایش‌ها، نقض کننده قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی علیه منطقه هستند. ما از کره شمالی می‌خواهیم تا از اقدامات تحریک آمیز بیشتر اجتناب کرده و در گفتگویی سازنده و مفید حضور یابد.

وی افزود: این آزمایش‌ها بر ضرورت گفتگو و دیپلماسی تاکید دارند. پیشنهاد ما درباره گفتگو در هر زمان و هر مکان بدون پیش شرط با کره شمالی همچنان باقیست. ایالات متحده با متحدانش در منطقه درباره این آزمایش‌های موشکی از سوی کره شمالی در حال رایزنی است.

بر اساس اعلام شبکه خبری دولتی کره شمالی، آکادمی علوم دفاع ملی این کشور این آزمایش را از سایت "۸.۲۴ Yongung" انجام داده که نخستین موشک بالستیک پنج سال قبل به صورت موفقیت‌ آمیزی از همین مکان پرتاب شد تا قوای نظامی این کشور را نشان دهد.

این آزمایش موشکی از سوی کره شمالی در میانه تلاش‌های متزلزل دیپلماتیک برای از سرگیری گفتگوهای متوقف شده اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ صورت گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو