۱۰ فیلم برتر هالووینی بر اساس نمره راتن تومیتوز؛ از Halloween تا The Exorcist

منبع: ایران آرت

93

1400/7/28

14:54


در حالی که بزودی فصل هالووین و مراسمات کدو تنبلی شروع می شود، قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم هالووینی برتر تاریخ سینما آشنا کنیم که اکثر آن ها را فیلم های ترسناک تشکیل می دهند.

ایران آرت: هالوین بهانه خوبی است که به سراغ فیلم های ترسناک برویم هر چند عنوان فیلم هالووینی دقیقاً به معنای یک فیلم ترسناک نیست. در حالی که بزودی فصل هالووین و مراسمات کدو تنبلی شروع می شود، قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم هالووینی برتر تاریخ سینما آشنا کنیم که اکثر آن ها را فیلم های ترسناک تشکیل می دهند. رتبه بندی صورت گرفته بر اساس امتیازی که هر یک از این فیلم ها از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده، صورت گرفته است.

در مورد قسمت اورجینال فیلم Scream با بازی درو بریمور باید گفت که «هیچ فیلمی اورجینال آن نمی شود». با ارجاعات واضحش به پیچش داستانی فیلم Psycho، این فیلم نیرویی تازه در رگ های ژانر وحشت دمید و به خلق یک فرانچایز سینمایی و تلویزیونی جید منجر شد. داستان فیلم در مورد یک شخصیت قاتل ماسک دار است که در ایام هالووین دست به کار می شود. راتن تومیتوز امتیاز ۷۹ درصد را به فیلم Scream اختصاص داده است.

این فیلم تلویزیونی خانوادگی و محبوب فصلی در سال ۱۹۹۸ در شبکه دیزنی منتشر شد. Halloweentown با بازی دبی رینولدز در مورد مادربزرگ یک دختربچه (کیمبرلی جی براون) است که می فهمد نوه اش نیز مانند خود او یک جادوگر است. در نقد این فیلم نوشته شده است: «بازی های جذاب، نویسندگی مناسب و حس خوشایند لودگی» که باعث شده این فیلم امتیازه ۸۰ درصد را از راتن تومیتوز دریافت کند.

این فیلم به شدت ترسناک برنده جایزه اسکار در مورد یک دختر تسخیر شده توسط شیطان با بازی لیندا بلر است که در سال ۱۹۷۳ وایرال شد و باعث وحشت تماشاگران در سالن های سینما گردید. این فیلم هنوز هم برای کسانی که به تماشای یک فیلم ترسناک واقعاً ترسناک در ایام هالووین علاقه دارند مناسب است. این فیلم که هنوز هم به اندازه سال ۱۹۷۳ ترسناک است، یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می آید. راتن تومیتوز امتیاز ۸۳ درصد را به فیلم The Exorcist داده است.

فیلم The Blair Witch Project که با بودجه ناچیز ۳۵۰۰۰ دلاری ساخته شده بود از ستارگان بزرگ یا دکورهای مجلل و کشتارهای بزرگ سود نمی برد. اما این فیلم یک مفهوم بسیار خوب و برنده دارد که مفهوم قاتل است. این فیلم تاریخ ساز که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد، در مورد سه فیلمساز شکارچی روح است که یک باعث خلق ژانر فرعی ویدیو پیدا شده در ژانر وحشت شدند. این فیلم از ۱۶۳ نقد خود در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۶ درصد را دریافت کرده است.

در این فیلم بیل اسکارشگارد نقش پنی وایز را بازی می کند، ترسناک ترین دلقک و از محبوب ترین چهره های هالووین در یک اثر سینمایی بزرگ که بر اساس یکی از رمان های استفن کینگ به همین نام ساخته شده است. راتن تومیتوز بر اساس ۳۸۶ نقد به فیلم It امتیاز ۸۶ درصد داده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو