عربستان از برنامه‌اش برای ساخت یک تم پارک عظیم بر روی سکوی نفتی خبر داد

عربستان از برنامه‌اش برای ساخت یک تم پارک عظیم بر روی سکوی نفتی خبر داد


منبع: روزیاتو

55

1400/7/28

16:11


عربستان از برنامه‌اش برای ساخت یک تم پارک عظیم بر روی سکوی نفتی خبر داد

عربستان از برنامه‌اش برای ساخت یک تم پارک عظیم بر روی سکوی نفتی خبر داد

عربستان سعودی از برنامه اش برای ساخت یک تم پارک شناور ۰.۱۵ کیلومتر مربعی بر روی یک دکل حفاری نفت خبر داد؛ پارکی شامل ترن هوایی، ورزش های مهیج ماجراجویانه و سرسره های آبی. این کار تلاشی دیگر از سمت پادشاهی سعودی برای جذب گردشگر بیشتر خواهد بود.

به گزارش دیلی میل، این پروژه ی عظیم که «دکل» نام دارد شامل ۳ هتل و ۱۱ رستوران، چند استخر، یک چرخ و فلک و خیلی امکانات دیگر بر فراز خلیج درخشان فارس خواهد بود.

تم پارک

تصاویر دیجیتال این دستاورد مهندسی جاه‌طلبانه که این ماه منتشر شدند اسکله ای برای دسترسی توسط کشتی کروز، محل اجرای کنسرت، قایق های باریک ونیزی برای تردد بین سکوها و رستورانی زیرآب را به تصویر کشیده اند.

سرمایه گذاری برای این پروژه توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی صورت می گیرد که اخیراً باشگاه نیوکاسل را به مبلغ ۳۰۰ میلیون پوند خریداری کرد؛ خریدی که به باور منتقدان هدف عمده اش دور کردن اذهان از سابقه ی خراب حقوق بشر در کشور عربستان است.

تم پارک عربستان سعودی

ریاض می خواهد عربستان را تبدیل به محلی برای گذراندن تعطیلات غربی ها بکند و در این راه پا جای پای مکان های پر زرق و برقی نظیر دبی و ابوظبی گذاشته و در حال سرمایه گذاری عظیمی بر روی صنعت گردشگری اش است تا اقتصاد متکی بر نفتش را تنوع ببخشد.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در بیانه ای گفته است: «این پروژه، یک جاذبه ی توریستی بی بدیل است و پیش بینی می شود گردشگرانی را از سراسر دنیا جذب کند. “سکو” جاذبه هایی نظیر رستوران هایی در سطح جهانی، هلی‌پد و ورزش های مهیج و پرمخاطره را به گردشگران ارائه خواهد داد.»

تم پارک

در مورد تاریخ تکمیل شدن پروژه و هزینه ی ساخت آن اطلاعاتی منتشر نشده است. اگرچه میلیون ها زائر مسلمان هر ساله برای بازدید از مکه به عربستان سفر می کنند، با این حال قوانین سختگیرانه، به ویژه در رابطه با زنان، باعث شده این کشور برای خیلی از غربی ها جذابیت کمتری داشته باشد.

با این وجود، عربستان امیدوار است بتواند خودش را به عنوان مکانی جذاب بازآفرینی کند و از سودهای کلانی که همسایه هایش نظیر امارات و عمان از گردشگری بین المللی نصیب شان شده، بهره مند شود.

هدف عربستان سعودی این است که تا سال ۲۰۳۰ توانایی این را پیدا کند که سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر جذب کند. این تم پارک در القدّیه، شهر جدید در حال ساخت خارج از ریاض ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس انگلیس هواداران نیوکاسل را که در ستایش مالکان سعودی دستمال آشپزخانه به سر بسته بودند «بی‌عقل» خواند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو