علت کثیف شدن فرش

علت کثیف شدن فرش


منبع: برترین ها

118

1400/7/28

17:12


شستشو و نگهداری از آن جزء دغدغه‌های همه افراد است. به همین جهت در هنگام نیاز به شستشوی فرش، اغلب به دنبال قالیشویی معتبر هستیم. خدمات شستشوی مختلف مانند اعلاشویی، نانوشویی فرش بسیاری از خدمات دیگر را هم ارائه دهند. اگر شما هم به دنبال علت کثیف شدن فرش هستید در ادامه مطالب مفیدی را ارائه داده ایم.

از آنجایی که فرش جزء کالا‌های ارزشمند در منازل ایرانی محسوب می‌شود. شستشو و نگهداری از آن جزء دغدغه‌های همه افراد است. به همین جهت در هنگام نیاز به شستشوی فرش، اغلب به دنبال قالیشویی معتبر هستیم. خدمات شستشوی مختلف مانند اعلاشویی، نانوشویی فرش بسیاری از خدمات دیگر را هم ارائه دهند. اگر شما هم به دنبال علت کثیف شدن فرش هستید در ادامه مطالب مفیدی را ارائه داده ایم.

دلایل زود کثیف شدن فرش کدام است؟

شستشوی فرش‌ها مراحل بسیار زیادی دارد که طی کردن هر مرحله با دقت کافی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.گاهی اوقات فرش‌ها پس از اینکه مورد شستشو قرار می‌گیرند با سرعت بیشتر کثیف می‌شوند. دلایل زیادی برای این مسئله می‌توان ذکر کرد.پروسه شستشوی فرش‌ها پیچیده نیست. در صورت رعایت برخی از نکات می‌توان تا مدت‌های طولانی‌تر از تمیز ماندن فرش‌ها لذت برد.

در اینجا به ذکر چند دلیل مهم علت کثیف شدن فرش پس از شستشو می‌پردازیم:

  • پاکسازی نکردن تار و پود فرش

قبل از شستشو لازم است، تا فرش‌ها مورد غبار روبی قرار بگیرند. در صورتی که این مرحله به طور دقیق صورت بگیرد. گرد و غبار در بین تار و پود فرش باقی می‌ماند. در هنگام شستشو نیز به خوبی نمی‌توان گرد و غبار را خارج کرد.

  • آشنا نبودن با جنس الیاف فرش

معمولاً فرش‌ها به دو دسته ماشینی و دستباف تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از آن‌ها الیافی با جنس‌های مختلف مانند: ابریشم مصنوعی، آکرولیک و مواد پلاستیکی، پشم و کرک می‌باشد.

تکنیک‌های خاصی برای شستشوی فرش با هرکدام از الیاف تهیه شده وجود دارد. در صورت رعایت نکردن، پروسه شستشو به طور کامل صورت نمی‌گیرد.

  • آشنا نبودن با مواد شستشوی مناسب

برای شستشوی فرش‌ها مواد مختلفی مانند پودر، مایع و همچنین مواد نانو هست. متناسب با شرایط، میزان آلودگی و نوع الیاف باید این مواد انتخاب گردد.

  • شستشوی نادرست

برای فرش‌ها گاهی اوقات لکه‌ها و آلودگی‌های خاص قرار می‌گیرد. در صورت شستشوی نادرست به شکل کامل از بین نمی‌رود و با سرعت محل لک و آلودگی دوباره کثیف می‌شود.

  • خشک کردن نامناسب

خشک کردن فرش‌ها پس از شستشو اهمیت زیادی دارد. در صورتی که این کار به شکل غیر حرفه‌ای صورت بپذیرد. فرش‌ها در برابر آلودگی و گرد و غبار قرار گرفته و نفوذ گرد و غبار در بین الیاف فرش موجب شده تا کثیفی‌ها زودتر نمایان گردد.

معرفی انواع شیوه‌های شست و شوی فرش

علت کثیف شدن فرش

علت کثیف شدن فرش

علت کثیف شدن فرش

علت کثیف شدن فرش

معمولاً در کارخانه قالیشویی ادیب این فرش‌ها را بر اساس نوع سفارش مشتری و همچنین ویژگی‌های خاص مورد شستشو قرار می‌دهند.

انتخاب شیوه درست و اصولی برای شستشوی فرش، تاثیر زیادی در حفظ تمیزی فرش در طولانی مدت و کیفیت آن دارد.

در اینجا به معرفی انواع شیوه‌های شستشوی فرش در مراکز قالیشویی می‌پردازیم:

  • شستشوی معمولی

در این شیوه فرش یک بار و با استفاده از مواد شوینده معمولی مورد شستشو قرار می‌گیرد.

  • اعلاشویی

در این شیوه تعداد دفعات شستن فرش با توجه به میزان آلودگی و درخواست مشتری در چندین مرحله انجام می‌شود. همچنین مواد شوینده با کیفیت بالاتر که حاوی نرم کننده مخصوص فرش هستند به کار می‌برند.

  • سفید شویی

این شیوه بیشتر مناسب فرش‌های روشن که دچار آلودگی‌های زیادی هستند می‌باشد. در روند شستشو از مواد مخصوص برای سفید کردن سطح فرش استفاده می‌کنند.

  • نانو شویی

پس از پایان مراحل شستشوی اعلاشویی در صورت نیاز و درخواست مواد خاصی به فرش‌ها اضافه می‌شود. موجب براق کردن سطح فرش و از بین بردن هرگونه آلودگی و میکروب و باکتری در لابلای الیاف آن می‌گردد.

علت کثیف شدن فرش

آیا استفاده از مواد نانو تاثیری در دیرتر کثیف شدن فرش‌ها دارد؟

مواد شستشو نانو که جزء شوینده‌های جدید هستند، برای شستشوی انواع قالی، فرش و حتی مبلمان نیز پر کاربرد می‌باشد. تقریباً در گروه شیوه‌های نوین شستشوی فرش قرار می‌گیرد.

مواد نانو به دلیل ویژگی خاص، در عمق لکه‌های قدیمی نفوذ کرده و به طور کامل فرش‌ها را تمیز می‌کند.

در بین عموم مردم و حتی افراد متخصص در حوزه شستشوی فرش این اعتقاد وجود دارد. استفاده از مواد نانو تاثیر زیادی در دیرتر کثیف شدن فرش‌ها می‌گذارد.

در تایید این نظر لازم است تا برخی از مزایای شستشوی فرش‌ها با مواد نانو را مورد بررسی قرار دهیم:

• با نفوذ مواد نانو در الیاف فرش هرگونه قارچ و میکروب از بین می‌رود و احتمال بیدزدگی و رشد مجدد قارچ‌ها به وجود نمی‌آید.
• شستشوی فرش با مواد نانو تمامی آلودگی‌های عمقی آن را از بین برده و موجب ضدعفونی شدن الیاف فرش می‌گردد.
• مواد نانو تقریباً یک لایه ضد حساسیت، ضد بو و ضدعفونی کننده بر روی الیاف فرش ایجاد می‌کند، در صورت بروز هر گونه آلودگی و لکه امکان نفوذ لکه‌ها در الیاف فرش کمتر شده و می‌توان آن را در مراحل اولیه به راحتی تمیز نمود.
• مواد نانو در الیاف فرش از درهم آمیختگی رنگ‌ها نیز جلوگیری کرده و یک عامل مهم برای حفظ کیفیت فرش در طولانی مدت است.

چرا خدمات قالیشویی را آنلاین دریافت کنیم؟

در حال حاضر اغلب افراد به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند و تنها با یک گوشی هوشمند به راحتی تمامی این کسب و کار‌ها در فضای آنلاین می‌توانند خدمات خود را ارائه کنند.

قالیشویی‌ها اصولاً در گروه کسب و کار‌های سنتی هستند که با مجهز کردن کارگاه‌ها به تکنولوژی‌های روز و پیشرفته، امکان فعالیت‌های مناسب در فضای آنلاین نیز برای آن‌ها به وجود آمده است.

با انتخاب این قالیشویی آنلاین ادیب می‌توانید کلیه خدمات مربوط به شستشوی فرش مانند: اعلاشویی، نانو شویی، ریشه زنی، رفو و بسیاری از موارد دیگر را نیز به آسانی دریافت نمایید.

• دریافت خدمات از این قالیشویی آنلاین، مزایای بسیار زیادی برای مشتریان به دنبال دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
• صرفه جویی در زمان با سرعت عمل بالای مراکز معتبر قالیشویی
• امکانات دریافت خدمات در نقاط مختلف شهر
• مشخص بودن هزینه‌ها و بررسی جز به جز آن‌ها با خیال راحت
• بررسی شیوه‌های مختلف شست و شو و انتخاب مناسب ترین، پس از کسب اطلاعات لازم

مهم‌ترین مزیت انتخاب این مجموعه برای شستشوی انواع قالی‌های ماشینی و دستی حضور افراد متخصص می‌باشد. زیرا جنس فرش‌ها را به خوبی تشخیص داده و متناسب با نوع الیاف، روش‌های شستشو و مواد مناسب را انتخاب می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو