کابینت چوب چیست؟ رنگ کابینت چوب و تاثیر آن در قیمت کابینت چوبی را بدانید

کابینت چوب چیست؟ رنگ کابینت چوب و تاثیر آن در قیمت کابینت چوبی را بدانید


منبع: روزیاتو

133

1400/7/28

18:43


کابینت چوب چیست؟ رنگ کابینت چوب و تاثیر آن در قیمت کابینت چوبی را بدانید

کابینت چوب چیست؟ رنگ کابینت چوب و تاثیر آن در قیمت کابینت چوبی را بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون خانه‌ای می‌شود قطعاً تغییر کابینت جزو ۳ گزینه اول خواهد بود. میزان اهمیت کابینت در جمع و جور کردن فضای آشپزخانه و بخشیدن جلوه‌ای جذاب به آن، بر کسی پوشیده نیست. کابینت، نوع و رنگ آن از موارد بسیار تأثیرگذار در طراحی داخلی یک خانه هستند به خصوص که در سال‌های گذشته آشپزخانه‌های تمام اُپن بسیار رواج یافته‌اند. در نتیجه انتخاب و طراحی کابینت یک تصمیم مهم برای هر خانه است که باید با توجه به همخوانی طراحی و رنگ آن با آشپزخانه و حتی کل خانه صورت بگیرد. کابینت چوبی که در دسته کابینت‌ کلاسیک قرار می‌گیرد تصمیم اول و آخر بسیاری از افراد است که با جلوه جذاب و رنگ‌های متنوعی که دارد می‌تواند با همه سلیقه‌ها و طراحی‌ها هماهنگی باور نکردنی ایجاد کند. از همین رو، بر آن شدیم تا در این مطلب در مورد کابینت چوبی، رنگ آمیزی کابینت چوبی و تأثیر آن بر قیمت و مطالب دیگر صحبت کنیم.

کابینت چوبی چیست؟

به طور کلی کابینت چوبی کابینتی است که از چوب ساخته می‌شود! اما در مورد کابینت چوبی همه چیز به راحتی تعریف آن نیست. به عنوان مثال مقوله چوب!

چوب

یکی از قشنگی‌ها و نکات جالب طبیعت طرح‌های متنوع چوب‌هاست. شما هرگز نمی‌توانید دو قطعه چوب را به شکل تماماً یکسان بیابید؛ درست مانند اثر انگشت انسان‌ها. زیبایی چوب‌ها تنها به تنوع بی‌نهایت طرح‌هایشان ختم نمی‌شود. چوب‌ها به طور طبیعی دارای رنگی هستند که یادآور طبیعت و خلوص آن هستند. پیوند انسان با طبیعت، پیوندی ناگسستنی است برای همین است که به هر خانه‌ای سر بزنید اگر با در و کابینت چوبی رو به رو نشوید قطعاً مجسمه‌ای چوبی جذابی در آن می‌یابید.

در مورد کابینت، چوب متریالی بسیار پرطرفدار است؛ نه تنها به دلیل جلوه و زیبایی چرا که کابینتی از جنس چوب، نسبت به سایر متریال‌ها نظیر ام دی اف، نئوپان و فلز، در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد و ظاهر و رنگ خود را مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری حفظ می‌کند. همچنین که گفته می‌شود چوب عایقی جالب توجه برای صداست که با جذب صداهای اضافی محیط، آرامش و سکوت بیشتری را برای خانه و آشپزخانه به ارمغان می‌آورد.

چوب‌های مورد استفاده در کابینت‌ها به دو دسته سخت و نرم تقسیم می‌شوند‌ که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. چوب‌های سخت به طور معمول از چوب‌های نرم سنگین‌تر، متراکم‌تر، در برابر آتش مقاوم‌تر و با توجه به نکات گفته شده گران‌تر نیز هستند. البته این ویژگی‌ها باعث نمی‌شوند که چوب سخت در مقایسه با چوب نرم همیشه انتخاب بهتری باشد. به عنوان مثال وقتی کابینتی با چوب نرم باشد هزینه‌ای که فرد برای کابینت چوبی خود در نظر گرفته مطابقت بیشتری دارد و اگر شرایط محیطی محل زندگی او با چنین چوبی مطابقت داشته باشد منطقی‌ترین تصمیم خرید آن است تا کابینتی با چوب سخت!

چوب‌های داخلی و خارجی بسیاری هستند که در امر تولید کابینت چوبی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله این چوب‌ها می‌توان به چوب گردو، چوب راش، چوب افرا، چوب روسی، چوب گیلاس، انواع چوب بلوط شامل بلوط قرمز و سفید، چوب توسکا، چوب فندق و … اشاره کرد که هر کدام با ویژگی‌هایی که دارند، با بودجه و محیط مطابقت بیشتری دارند. به عنوان مثال چوب گردو چوبی به شدت محکم، با دوام و پر استحکام است که بوی بسیار جذاب و دلچسبی دارد، بافتی زیبا و شکل‌پذیری خارق العاده دارد که می‌تواند انتخابی بسیار خوبی باشد، اما گران است.

البته برای کسانی که به بافت گردو علاقه دارند گزینه‌های ارزان‌تری نظیر چوب راش و یا چوب روسی با روکش چوب گردو وجود دارد. چنین چوب ترکیبی‌ علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های ظاهری چوب گردو، مقاومت بالاتری نیز نسبت به چوب پایه خود دارد. از همین‌رو، برای هر شخصی که به خرید و نصب کابینت چوبی علاقه دارد قدم اول تحقیق در مورد انواع چوب، ویژگی‌های ظاهری شامل رنگ، طرح و در ادامه طول عمر و مهم‌ترین مسئله قیمت آنهاست.

قیمت کابینت چوبی

قیمت کابینت چوبی به موارد بسیاری بستگی دارد. در واقع این تنها قیمت چوب نیست که قیمت یک کابینت را تعیین می‌کند بلکه عواملی نظیر طرح آن، رنگ آن، درصد خلوص چوب و … در قیمت کابینت چوبی تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال، یک کابینت تماماً چوب نسبت به کابینت نیمه چوبی، هزینه کمتری را می‌طلبد. چرا که در برخی از قسمت‌های این کابینت‌ها معمولاً از ام دی اف استفاده می‌شود.

رنگ کابینت چوبی

رنگ کابینت چوبی مسئله‌ای تأثیرگذار بر قیمت آن است. گفته می‌شود که رنگ‌آمیزی کابینت چوبی به استحکام هر چه بیشتر آن کمک می‌کند و در عین حال به زیبایی آن می‌افزاید چرا که این رنگ‌ها طرح‌های طبیعی و جذاب چوب را از بین نمی‌برد.

در مورد رنگ آمیزی، موارد بسیاری هستند که بر هزینه تأثیرگذارند. به عنوان مثال مکانیزم و شیوه رنگ آمیزی‌! همچنین رنگ مورد استفاده نیز یک مسئله بسیار مهم است. رنگ‌های پر استفاده، رنگ‌های پلی اورتات و سیلر کیلر هستند که از لحاظ کیفیت و قیمت با هم تفاوت دارند. البته نمونه‌های داخلی با هزینه کم‌تر هم وجود دارند که توصیه افراد متخصص، استفاده از نمونه‌های خارجی به دلیل کیفیت بسیار بالای آنهاست‌. در مورد رنگ کاری، مواردی نظیر کهنه کاری و پتینه کاری نیز وجود دارند که هر کدام هزینه‌ای جداگانه را سبب می‌شوند اما گفتنی است که استفاده از بهترین نسخه هر کدام نتیجه‌ای جذاب را به دنبال خواهد داشت.

مزایا استفاده از کابینت چوبی

  • تنوع و سفارشی بودن

حتماً تا به اینجای کار، با تنوع بسیار چوب‌ها و طرح‌های آنها آشنا شده‌اید. اما این را هم بدانید که تنوع کابینت چوبی تنها به تنوع چوب ختم نمی‌شود بلکه به دلیل اصطلاحاً ابزارخوری بالای چوب، امکان ایجاد انواع نماها شامل منبت کاری و … بر روی آن وجود دارد و به همین دلیل امکان طراحی شخصی آن مطابق با سلیقه فردی نیز فراهم است. این ویژگی سفارشی بودن کابینت چوبی است که افراد تنوع طلب و تفاوت دوست را همواره راضی نگه داشته است.

  • دوام بالا و ایجاد عایق صدا

فرقی نمی‌کند گردو یا بلوط در هر صورت کابینت‌های چوبی دوام بالایی دارند. درست است که برخی نسبت به دیگری ماندگاری و دوام بیشتری دارند اما این موضوعی کلی است که کابینت‌های چوبی با دوام‌تر از سایر انواع هستند. همان طور که گفته شد چوب عایقی خوب برای صدا است. این قضیه با یک مثال ملموس‌تر می‌شود. فرض کنید لیوانی استیل از دست شما می‌افتد اگر سطحی که به آن برخورد می‌کند چوبی باشد یا فلزی، کدام صدای کم‌تری ایجاد می‌کند؟

همان طور که حدس زدید اگر سطح چوبی باشد سر و صدای ایچاد شده کم‌تر و قابل تحمل‌تر خواهد بود. این موضوع در مورد استفاده از کابینت چوبی، باعث برقراری آرامش بیشتر می‌شود.

  • هزینه نصب و تعمیر کم

آن طور که به نظر می‌رسد هزینه نصب و تعمیرات کابینت‌های ساخته شده از جنس چوب نسبت به سایر متریال‌ها، کم‌تر و مناسب‌تر است. علاوه بر موارد گفته شده انطباق‌پذیری بالا و همچنین قابلیت نصب انواع یراق آلات و دستگیره نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت کابینت چوبی هستند.

نوین کابین

نوین کابین تولید کننده‌ای موفق در زمینه انواع کابینت آشپزخانه، کمدهای دیواری و انواع درب چوبی ساختمان است. همه موارد گفته شده از جمله کابینت چوبی توسط نوین کابین طبق سلیقه ایرانی به دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی می‌شوند و توسط به روزترین متدها و ابزار ساخته می‌شوند. مواد مورد استفاده در آنها از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد موجود در بازار است و همچنین تحویل و نصب آنها در اسرع وقت توسط افراد متخصص و مجرب صورت می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نوین کابین به نشانی اینترنتی https://novincabinco.com/ مراجعه نمایید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو