تاثیر تغذیه کرونایی‌ها بر بهبودی سریعتر

46

1400/7/28

20:21


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: افراد مبتلا به بیماری به ویژه مبتلایان به کرونا با استفاده از اقلام غذایی مفید می توانند ایمنی خود را تقویت کنند تا زودتر به چرخه زندگی روزمره برگردند.

تاثیر تغذیه کرونایی‌ها بر بهبودی سریعتر

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ایرج خدادادی با اشاره به اینکه می توان از طریق اصلاح الگوهای غذایی سلامتی خود را تضمین کرد، گفت: الگوهای ناسالم غذایی می توانند باعث بروز برخی از بیماری ها شوند.

وی با اشاره به اینکه باید ماده غذایی به میزان کافی در دسترس آحاد جامعه باشد تا هر فردی بتواند به غذا دسترسی داشته باشد عنوان کرد: امروزه کمبود ماده غذایی در جهان یک معضل است و همه مکلف هستند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

دکتر خدادادی با بیان اینکه در خصوص ایمنی مواد غذایی، تولیدکنندگان مواد غذایی باید آموزش ببینند، تصریح کرد: باید فرهنگ سازی با نگرش سلامتی صورت گیرد، چراکه نگاهی که از لحاظ اقتصادی به موضوع دارند قاعدتا درآمدزایی یکی از اهداف آن است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلاتی در این زمینه در جامعه وجود دارد، گفت: برخی کارخانه ها با ظرفیت اسمی خود کار نمی کنند و میزان تولیدات کاهش یافته و قیمت ها ممکن است به نوعی باشد که برخی اقلام غذایی از سبد روزانه یا جیره غذایی روزانه به مرور خارج شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه خاطرنشان کرد: چالش هایی در زمینه غذا در جامعه وجود دارد که امیدواریم با سیاست گذاری های مناسب در دولت جدید راه حلی برای آنها پیدا شود.

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو