نیچروان بارزانی، گزینه ریاست‌جمهوری عراق؟

منبع: برترین ها

113

1400/7/29

00:51


«مهدی عبدالکریم» عضو حزب دموکرات کردستان عراق، امروز (چهارشنبه، ۲۰ اکتبر)، از رویکرد این حزب در نامزد کردن «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان برای تصدی پست ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت که وی از مقبولیت مردمی نزد استان‌های جنوبی عراق برخوردار است.

خبرگزاری فارس: «مهدی عبدالکریم» عضو حزب دموکرات کردستان عراق، امروز (چهارشنبه، ۲۰ اکتبر)، از رویکرد این حزب در نامزد کردن «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان برای تصدی پست ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت که وی از مقبولیت مردمی نزد استان‌های جنوبی عراق برخوردار است.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، این عضو حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: این حزب مذاکراتی را با سایر گروه‌های سیاسی کُرد پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر آغاز خواهد کرد تا در نهایت، همگی بر معرفی یک نامزد قوی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری، توافق کنند.

وی افزود که نیچروان بارزانی یکی از قوی‌ترین گزینه‌های نامزدی برای تصدی ریاست‌جمهوری است. وی هیچ مشکلی در خصوص زبان عربی ندارد و از تایید و مقبولیت نزد مردم استان‌های جنوبی و مرکزی پس از موفقیتش در اداره امور منطقه کردستان، کسب کرده است.

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور، بر اساس آخرین نتایج اعلامی از شمارش آراء انتخاباتی موفق به کسب ۳۳ کرسی شده است. در مقابل ائتلاف کُردی موسوم به «تحالف کردستان»(حاصل همپیمانی حزب اتحادیه میهنی کردستان و حرکة التغییر (گوران))، ۱۶ کرسی و حزب کُردی «حرکة الجیل الجدید» به ریاست «شاسوار عبدالواحد» ۹ کرسی پارلمانی را کسب کرده است.

در روز انتخابات پارلمانی عراق که نزدیک به دو هفته پیش و در دهم اکتبر جاری برگزاری شد، «بافل طالبانی» رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان، پس از شرکت در انتخابات در خصوص نامزد تصدی منصب ریاست جمهوری عراق در مرحله پس از انتخابات گفت که این حزب، «برهم صالح» رئیس جمهوری کنونی عراق و عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی را به عنوان نامزد تصدی دوباره ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

از سوی دیگر، حرکة الجیل الجدید که توانسته نه کرسی پارلمانی را کسب کند، امروز اعلام کرد که با هیچ یک از احزاب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان عراق وارد مذاکره نخواهد شد.

«سروه عبدالواحد» از رهبران الجیل الجدید، امروز در گفت‌وگو با المعلومه گفت: آن‌چه که این حزب در انتخابات اخیر کسب کرده یعنی رسیدن به نه کرسی پارلمانی؛ نتیجه مخالفت ما با دو حزب اصلی [در منطقه کردستان] است و برای این منظور ما با آن‌ها وارد همپیمانی جدیدی نخواهیم شد».

وی که خواهر شاسوار عبدالواحد است، افزود که حزب متبوعش پیش و پس از انتخابات اعلام کرده که در قالب هیچ هیأت کردستانی برای مذاکره و ایجاد ائتلاف‌های جدید به منظور تشکیل فراکسیون بزرگتر شرکت نخواهد کرد و این حزب تصمیم دارد در پارلمان فدرال، یک اپوزیسیون واقعی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو