همه چیز درمورد سرطان پروستات

منبع: بیتوته

109

1400/7/29

04:24


همه چیز درمورد سرطان پروستات



سرطان پروستات یکی از رایج ترین سرطان ها در مردان است.

این سرطان معمولا رشد آهسته ای دارد.

در صورت تشخیص سریع و اولیه، امکان درمان به موقع این سرطان وجود دارد.

پزشکان معتقدند که این سرطان زمانی اتفاق می افتدکه برخی از سلول های پروستات، رشد غیر طبیعی داشته باشند.

 

علائم سرطان پروستات

گاهی ممکن سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ گونه علامتی نداشته باشد. اما با پیشرفت بیماری برخی علائم ظاهر می شوند که عبارتند از:

 

دشواری در ادرار کردن

وجود خون در ادرار

احساس ناراحتی در ناحیه لگن

استخوان درد

بی اختیاری ادرار

در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته شده به پزشک مراجعه کنید.

 

دلایل سرطان پروستات

علت اصلی این سرطان هنوز به طور کامل مشخص نشده است. اما پزشکان معتقدند که این سرطان زمانی اتفاق می افتدکه برخی از سلول های پروستات، رشد غیر طبیعی داشته باشند. موتاسیون و جهش در DNA سلول های طبیعی باعث رشد و تقسیم غیر طبیعی سلول ها می شود. در برخی از بیماران، سلول های غیر طبیعی تجزیه و به سایر قسمت های بدن پخش می شوند که اصطلاحا متاستاز نام دارد. سرطان پروستات قبل از متاستاز قابل تشخیص و درمان است. اما در صورت متاستاز، وارد مرحله خطر خواهد شد. این سرطان عمدتا به استخوان متاستاز می دهد.

 

عواملی از قبیل افزایش سن، سابقه فامیلی و یا چاقی احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

 

مرحله این سرطان بر اساس اندازه تومور و میزان متاستاز به بافت ها و ارگان ها تعیین می شود. در مرحله 0 هیچ گونی متاستاز و یا تهاجم عمقی وجود ندارد. اما در مرحله 4، سرطان به ارگان های دور نیز متاستاز می دهد.

 

معاینات فیزیکی، بررسی سابقه فامیلی بیمار و آزمایش خون (اندازه گیری سطح PSA خون) راه های تشخیص این سرطان هستند. در صورت مشاهده نتایج غیر طبیعی، اولتراسوند و یا بیوپسی (برداشتن قسمت کوچکی از بافت پروستات و بررسی زیر میکروسکوپ) نیاز می شود.

در صورت متاستاز، سی تی اسکن و MRI نیز تجویز می شود.

 

راه های پیشگیری از سرطان پروستات

تاثیر وزن، فعالیت بدنی و رژیم بر سرطان پروستات به طور قطع مشخص نیست، اما با رعایت یک سری نکات می توان ریسک ابتلا به این سرطان را کاهش داد:

 

مصرف روزانه میوه و سبزیجات

داشتن وزن متعادل

پرداختن به فعالیت های بدنی و ورزش

مصرف برخی ویتامین ها از جمله ویتامین E، و یا سویا، احتمال ابتلا به این سرطان  را کم می کند.

 

مراقبت های بعد از درمان سرطان پروستات

متاسفانه در برخی موارد، احتمال بازگشت ویا عود سرطان وجود دارد. اما گاهی، افراد بعد از درمان، به یک نوع سرطان دیگر، مانند سرطان روده و یا ریه مبتلا می شوند که اصطلاحا سرطان ثانویه نامیده می شود.

 

درمان سرطان پروستات بدخیم

درمان سرطان پروستات به عوامل متعددی از جمله، سرعت پیشرفت سرطان، میزان پخش  بیماری و شرایط جسمانی بیمار بستگی دارد.آزمایش خون، معاینات رکتوم و در صورت امکان، بیوپسی از جمله راه هایی هستندکه میزان پیشرفت سرطان را مشخص می کنند. در صورت پیشرفت سرطان پروستات، گزینه های درمانی مانند جراحی و یا رادیوتراپی آغاز می شود.

 

همه چیز درمورد سرطان پروستات,علائم سرطان پروستات,دلایل سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات با جراحی

 

جراحی

جراحی این سرطان به معنی برداشتن غده پروستات، برخی از بافت های اطراف و گره های لنفاوی است. این جراحی به دو صورت انجام می شود:

 

ابزارهایی به یک دستگاه مکانیکی متصل می شوند، و از طریق چندین برش کوچک، در داخل شکم قرار می گیرند. سپس جراح با حرکت دادن این وسیله به برداشتن غده پروستات می پردازد. این روش بسیار دقیق و با کمترین میزان تهاجم می باشد.

جراح، برش هایی را در ناحیه تحتانی شکم ایجاد می کند و به جراحی می پردازد.

این جراح است که تعیین می کند کدام شیوه برای شما مناسب تر است.

 

رادیوتراپی یا پرتودرمانی

در این روش از انرژی بالایی جهت از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. رادیوتراپی نیز به دو صورت انجام می شود:

رادوتراپی خارجی: شما بر روی میزی دراز می کشید و اشعه ایکس ویا پروتون به غده پروستات تابیده می شود. افراد هر پنج روز یک بار تحت چنین درمانی قرار می گیرند.

رادیوتراپی داخلی (براکی تراپی): در این حالت، دانه های رادیواکتیو در داخل بافت پروستات کاشته می شوند.

درد، بی اختیاری اضطراری، بی اختیاری در مدفوع و درد به هنگام مدفوع، می توان از عوارض جانبی رادیوتراپی باشد.

 

 

راه های پیشگیری از سرطان پروستات,مراقبت های بعد از درمان سرطان پروستات,درمان سرطان پروستات بدخیم

درمان سرطان پروستات

 

هورمون درمانی

هورمون درمانی منجر به توقف تولید هورمون مردانه تستوسترون می شود. قطع این هورمون، به کم شدن سرعت رشد سلول های سرطانی و یا نابودی سلول ها کمک می کند. هورمون درمانی موارد زیر را شامل می شود:

 

داروهایی که تولید تستوسترون را متوقف می کنند.

داروهایی که مانع از رسیدن تستوسترون به سلول های سرطانی می شوند.

جراحی جهت از بین بردن بیضه. نبود بیضه میزان تولید هورمون تستوسترون را کم می کند.

هورمون درمانی برای مردانی مناسب است که در مراحل اولیه سرطان هستند، و قبل از اقدام به رادیوتراپی، از این روش استفاده می شود.

 

فریز کردن بافت پروستات (کرایوتراپی)

در طول روند فریز کردن، گاز بسیار سردی در سوزن قرار داده می شود که منجر به فریز بافت اطراف پروستات، و از بین رفتن سلول های سرطانی و برخی از بافت های سالم اطراف نیز می شود.

 

شیمی درمانی

شیمی درمانی با مصرف دارو، موجب نابودی سریع سلول های سرطانی می شود. این روش در مواردی که سرطان در بدن پخش شده، استفاده می گردد.

 

 

روش های درمان سرطان پروستات بدخیم,هورمون درمانی برای درمان سرطان پروستات,فریز کردن بافت پروستات (کرایوتراپی)

از بین بردن سرطان پروستات با شیمی درمانی

 

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل درمانی، افراد بایستی :

بیش از قبل به سلامت خود و رژیم غذایی شان اهمیت بدهند.

همیشه وزن خود را در حالت تعادل نگه دارند.

مصرف الکل و یا سیگار را تا حد ممکن محدود کنند.

 

آیا درمان با داروی اپدیوو ( OPDIVO ) امکان پذیر است ؟ 

 

انواع سرطان پروستات

متاسفانه سرطان پروستات به صورت خوش خیم و بدخیم و یا بزرگی پروستات در اثر عفونت مورد بسیار شایعی در مردان می باشد. در این مقاله به توضیح مختصری در رابطه با دلایل سرطان پروستات و علائم سرطان پروستات پیشرفته و تشخیص سرطان پروستات پرداختیم. سرطان پروستات، عملکرد غده پروستات ( که وظیفه تولید بخشی از مایع منی و کنترل ادرار را دارد)، تحت تاثیر قرار می دهد. غده پروستات درست زیر مثانه و جلوی مقعد قرار دارد. سرطان پروستات ، سرطان بسیار شایعی بوده که در صورت تشخیص در مراحل اولیه، قابل درمان است. آزمایشات منظم در فواصل زمانی معین، جهت تشخیص به هنگام این نوع سرطان و جلوگیری از متاستاز (انتقال به سایر ارگان های بدن) بسیار ضروری است.

 

سرطان پروستات خوش خیم

هایپرپلازی خوش خیم پروستات یک عارضه شایع بین مردان بالای 50 سال بوده و بزرگی غده پروستات را در پی دارد. این عارضه در سن 30 سالگی شروع شده و به صورت آهسته پیش رفت می کند و بعد از 50 سالگی علائم آن آشکار می شود.بیش از 50 درصد آقایان بالای 50 سال علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات را داشته ولی تنها 10 درصد نیاز به جراحی یا درمان دارویی پیدا می کنند.

 

علائم سرطان پروستات خوش خیم

در هایپرپلازی خوش خیم پروستات، غده پروستات بزرگ می شود. این افزایش سایز ممکن است به مجرای ادراری فشار وارد کند و بر جریان خروجی ادرار تاثیر بگذارد. حتی گاهی موجب انباشته شدن ادرار در مثانه و نیاز به تخلیه گاه و بی گاه ادرار هنگام خواب شود.

 

باقی علائم از جمله کاهش جریان ادرار، نیاز به تخلیه فوری ادرار و گاهی نیاز به فشار آوردن برای ادرار کردن می باشد. از علائم خطرناک این ناهنجاری می توان به عفونت مجاری ادراری و بسته شدن کامل مجرای ادرار نام برد.

 

سرطان پروستات بد خیم

در اغلب مواقع هیچ علائمی در مراحل اولیه سرطان پروستات بد خیم وجود ندارد. با این حال در صورت مشاهده علائم به صورت زیر می باشند:

احساس متناوب دفع ادرار خصوصاً هنگام خواب

احساس سختی هنگام شروع و ادامه ادرار کردن

ادرار کردن و انزال همراه با درد و ناراحتی

نعوظ همراه با سختی

 

در مراحل پیش رفته سرطان پروستات علائم زیر نیز مشاهده می شود:

درد استخوانی مخصوصاً در ستون فقرات، ران، لگن یا قفسه سینه

  شکستگی های استخوانی

 

در صورتی که سرطان به ستون فقرات انتقال یابد بیمار با علائم زیر روبرو می شود:

ضعف در پاها

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری مدفوع

درمان سرطان پروستات بد خیم

 

با توجه به اینکه سرطان در مراحل اولیه یا پیش رفته تشخیص داده شود، درمان متفاوت می باشد. راه های درمانی شامل تست PSA ، جراحی غده و برداشتن آن، براکی تراپی، پرتو درمانی، هورمون تراپی، شیمی درمانی، محرومیت از آندروژن و … نام برد.

 

تاثیر سرطان پروستات بر باروری

از آنجا که غده پروستات در فعالیت اندام جنسی دخالت دارد، برداشتن این غده تاثیر مستقیمی روی مایع منی و باروری مردان می گذارد. پرتودرمانی بافت پروستات را تحت تاثیر قرار داده و اغلب توانایی باروری در مرد را کاهش می دهد. در طول پرتودرمانی ممکن است اسپرم آسیب ببیند و یا باعث کاهش مایع منی برای انتقال اسپرم شود.

بهترین راهکار اهدای اسپرم قبل از انجام هرگونه جراحی و راهکار درمانی دیگر می باشد.

 

عوامل موثر بر سرطان پروستات

در حالت کلی برخی از عوامل سبب پیدایش سرطان پروستات می شوند:

 

سن

افزایش سن در مردان، خطر ابتلا آن ها به این سرطان  را افزایش می دهد.

 

نژاد

بر اساس آمار، مردانی که دارای رنگ پوست سیاه و تیره هستند بیشتر از مردان سفید پوست در معرض ابتلا به این سرطان بوده و به احتمال زیاد سرطان در این افراد حالت تهاجمی خواهد داشت.

 

سابقه خانوادگی

اگر مردان خانواده شما، مبتلا به سرطان پروستات بودند، خطر ابتلای شما به این سرطان افزایش می یابد.

 

وزن

اضافه وزن و چاقی در مردان خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد، همچنین درمان سرطان پروستات در مردانی که دچار چاقی هستند به مراتب مشکل تر از افراد عادی است.

 

عوارض جانبی سرطان پروستات

عوارض جانبی سرطان پروستات و درمان آن ها عبارتند از:

 

پیشرفت و متاستاز سرطان

سرطان پروستات می تواند به ارگان های مجاور مانند مثانه و غدد لنفاوی گسترش یابد، همچنین از طریق جریان خون و غدد لنفاوی به استخوان ها و اندام های دیگر پیش روی می کند.

 

این سرطان  بعد از رسیدن به استخوان ها سبب بروز درد و شکستگی دراستخوان ها می شود. با گسترش یافتن این سرطان  به دیگر اندام ها امکان پیشگیری و کنترل بیماری وجود دارد، ولی در این مرحله از بیماری امکان درمان کامل آن به طور چشمگیری کاهش می یابد.

 

بی اختیاری در ادرار

روش های درمانی سرطان پروستات ممکن است باعث بی اختیاری ادرار شود، درمان بی اختیاری ادرار به احتمال زیاد در طول زمان بهبود می یابد، گزینه های درمان بی اختیاری ادرار شامل مصرف دارو و جراحی است.

 

اختلال در نعوظ

در پی بروز سرطان و درمان آن، ممکن است مردان دچار اختلال نعوظ شوند. روش های درمان اختلال نعوظ شامل مصرف دارو، هورمون درمانی و جراحی می باشد.

 

پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

شما با رعایت موارد زیر می توانید خطر ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل برسانید:

 

رژیم غذایی

با انتخاب یک رژِیم غذایی مناسب وسالم که شامل میوه و سبزیجات است می توانید به بهبود سلامت جسمی خود کمک کرده و بدن خود را از خطر بیماری های مختلف در امان نگه دارید. میوه ها وسبزیجات دارای ویتامین ها و مواد مغذی گوناگونی هستند که می توانند سبب سلامتی شما شوند. از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید.

 

ورزش

با انجام حرکات ورزشی به طور مرتب و مداوم در طول روزهای هفته، می توانید وزن بدن خود را کنترل کنید. ورزش سلامت کلی بدن شما را بهبود می بخشد، طبق آمار و شواهد مردانی که ورزش نمی کنند سطح PSA بالاتری نسبت به مردان ورزشکار دارند. خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان ورزشکار به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 

حفظ وزن مناسب

اگر شما در حال حاضر دارای وزن مناسب هستید، با انجام ورزش و رژیم غذایی مناسب در حفظ وزن بدن خود تلاش کنید. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم می توانید از دکتر تغذیه با تجربه کمک بگیرید.

 

شما می توانید برای در امان ماندن از خطر ابتلا به این سرطان ،  تحت نظر پزشک قرار بگیرید. در مواردی که ممکن است مردان در معرض خطر ابتلا به این سرطان باشند ممکن است تحت درمان دارویی توسط پزشک معالج خود قرار بگیرند.

 

درمان سرطان پروستات

روش درمانی سرطان پروستات بستگی به رشد سرطان در بدن و سلامت عمومی مردان دارد. در مواردی که سرطان در مراحل اولیه است می توان با تجویز دارو از پیشرفت سرطان جلوگیری و آن را درمان کرد.

 

در مواردی که سرطان پیشرفت کرده باشد مراحل درمانی زیر نیاز است:

رادیوتراپی

هورمون درمانی

جراحی برای برداشتن غده پروستات

منجمد کردن بافت پروستات

شیمی درمانی

 

هر کدام از روش های درمانی فوق، فواید و عوارض جانبی مختص به خود را دارد که با توجه به شرایط جسمانی و سرعت رشد سرطان در بدن شما، به تشخیص پزشک معالج شما روش درمانی انتخاب می شود.

 

درمان سرطان پروستات با روش هورمون درمانی

یکی از روش های درمان سرطان و روش های درماني در سرطان پروستات هورمون درماني مي باشد، درمان هورمونی (کاهش نسبت هورمون های مردانه در بدن)است. این درمان بعد از روش برداشتن بیضه ای متورم ، تزریق ومصرف بعضی از داروها ابداع شد. این درمان موثر را می توان تنها در مواردی که سرطان مجددا ظهور یا گسترش یافته است، استفاده نمود.

درمان هورمونی چیست؟ شصت سال پیش چارلزهوگنز موفق به دریافت جایزه نوبل خود که حذف یکی از بیضه ها (منبع هورمون جنسی مردانه) است را کشف کرد. این آزمایش را بر روی بیماران انجام داد وبه موفقیت های زیادی دست پیدا کرد.

 

درمان هورمونی به منظور جلوگیری از ساخت بدن از آندروژن یا جلوگیری از تاثیر آن صورت گرفت. در هر دو حالت با کاهش هورمون در بدن رشد تومور کمتر می شود. با این حال، این یک درمان قطعی نیست. همه سلول های سرطانی نیاز به رشد هورمون ندارند. این سلول ها که از اثر هورمون گریزانند ، ممکن است از طریق جریان خون به سایر قسمت های بدن گسترش یابند.

 

**********************

 

انواع درمان های هورمونی:

دو نوع اصلی از هورمون درمانی برای سرطان پروستات وجود دارد که عبارتند از:

• بدن از تولید هورمون جلوگیری می کند و دیگر اجازه تولید آن را نمی دهد.

• بدن مانع اتصال گيرنده های هورموني به سلول ها می شود.

بعضی پزشکان درمان هر دو نوع را آغاز می کنند تا وضعیت کامل پیشگیری از اثر آندروژن بر سلول های سرطانی ایجاد کنند.

 

شبیه هورمونLHRH

شبیه هورمون LHRH مواد شیمیایی است، که تولید تستسترون در بیضه های بیمار را متوقف می کند؛ این مواد همچون جراحی برداشتن بیضه است می توان از این مواد بصورت معکوس نیز استفاده شود. بیمارهر 4 ماه باید یکبار آن را تزریق ؛ یا بصورت قرص های زیر پوستی هر سال یکبار استعمال نماید. عوارض جانبی عبارتند از:

 

• عدم داشتن میل جنسی در رابطه با همسر

• سرد مزاجی

• بزرگ شدن سینه در آقایان

• از دست دادن توده عضلانی

• افزایش ناگهانی وزن

• خستگی و کسالت

 

از آنجایی که معمولا واکنش های آلرژیک را با علائم جدی ایجاد می کند، اغلب در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد.مکن است از شیمی درمانی ، رادیوتراپی استفاده شود. اما با داشتن تغذیه مناسب می توان ابتلا به سرطان را کاهش داد .برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید .

 

چگونگی انتخاب درمان مناسب:

معمولا با هورمون ضد باکتریایی LHRH شروع می شود. گاهی اوقات پزشک ضد آندروژن نیز برای بیمار مبتلا تجویز می کند.

پزشکان در مورد شروع درمان زود هنگام برای اولویت بیمار اختلاف نظر دارند، برخی بر این باورند که باید آن را بلافاصله پس از تشخیص این بیماری درمان و برخی بر این باورند که هیچ نقطه ای در آن وجود ندارد.

 

تاثیر داروی کیترودا در درمان این نوع سرطان ها 

 

علل سرطان پروستات

پروستات شکل یک هرم وارونه که قسمتی از آن بافت غددی و قسمتی بافت عضلانی – همبند دارد .به این غده عضلانی نیز گفته می شود. این غده در مردان ، در پایین مثانه به طور مستقیم در مقابل دیواره داخلی ، کنار روده قرار دارد. غده پروستات از بافت های پروستاتی حقیقی و مواد فیبری در طرف بیرونی ، بنام غشاء پروستات ساخته می شود. عرض این غده مثلث شکل بین یک تا نیم اینچ، اندازه اش 15 تا 20 گرم بستگی به حجم و اندازه مردان است. غده پروستات صفرا را احاطه می کند. غده پروستات جزئی از آلت تناسلی مردان است که ادرار و اسپرم از آن عبور می کند. غده پروستات اغلب به اندازه یک گردو است که با افزایش سن مردان این غده نیز افزایش پیدا می کند. وجود این غده گاهی اوقات مشکلاتی از جمله عدم ادرار کردن رادر پی دارد .

 

هنگامی که سرطان پروستات در مردان رخ می دهد، این همان چیزی است که پزشکان بعضی اوقات سرطان اولیه به آن می گویند. به این معنی است که سرطان در داخل پروستات رخ می دهد این سرطان در اثر سرطان دیگری اتفاق نمی افتد.

 

علل سرطان پروستات

نشانه های دقیقی از ابتلا به سرطان پروستات نیست اما محققان فعالیت های رفتاری را در ابتلا به سرطان  را رد کرده اند از جمله:

 

• مصرف الکل

• رژیم غذایی

• استعمال دخانیات

• کار

• افزایش یا کاهش رابطه جنسی

• هر گونه شیوه زندگی شناخته شده

اما مواردی در ابتلای به سرطان پروستات وجود دارد از جمله:

• افرادی که شغل آنها با گاز ماشین در ارتباط است.

• احساس مکرر یا ناگهانی نیاز به ادرار کردن

• بروز درد در هنگام ادرار کردن

• وراثت و سابقه این بیماری در خانواده بخصوص درجه اول

• وجود خون در ادرار یا اسپرم

• افرادی که در معرض عنصرشیمیایی کادمیوم قرار دارند.

 

به نظر می رسد که تنها عامل ثابت در رابطه بین سرطان پروستات و مردان، عامل سن است. این سرطان بر افراد سالمند تاثیر می گذارد. پزشکان دریافته اند که نزدیک به 90% از مردان در سن 80 سالگی به سرطان پروستات دچارمی شوند.با افزایش سن در مردان ابتلا به این عارضه وجود دارد.

 

 

آیا سرطان پروستات کشنده است ؟

سرطان پروستات شایع ترین سرطان در بین مردان است. در حال حاضر جزو کشنده ترین سرطان بعد از سرطان پوست در دنیا می باشد. در کشور ما این سرطان بسیار شایع می باشد پس بهتر است بیشتر با این بیماری کشنده آشنا شویم.

 

آناتومی پروستات

پروستات غده ای است در مردان که از زمان جنینی شروع به رشد کردن می کند و تا بلوغ به اندازه نصف گردو می رسد . این عضو در پایین مثانه و جلوی راست روده قرار دارد .همچنین این عضو بخشی از پیشابراه را احاطه کرده است . بعد از بلوغ به دلیل ترشح هورمون تستوسترون این عضو بزرگتر شده و در سن چهل سالگی به اندازه یک گردوی کامل می شود . وظیفه اصلی این غده نگهداشتن اسپرم می باشد که در محیط های اسیدی آسیب نبیند تا خللی در تولید مثل ایجاد نشود . در سن چهل سالگی رشد فیزیولوژیک این عضو متوقف می شود .برای هر فردی با روشی قابل انجام است.

 

آیا سرطان پروستات کشنده است ؟

این سرطان جزو یکی از کشنده ترین سرطان ها در دنیا می باشد. از هر 5 نفر بالای 70 سال یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می شود اما از هر 40 نفر( بالای 70 سال سن ) یک نفر در اثر این بیماری می میرد . اما این بدان معنی نیست که هر فرد مبتلا به این بیماری می میرد . تشخیص به موقع در درمان قطعی این بیماری موثر می باشد.

 

درمان قطعی سرطان پروستات

مراقبت آگاهانه حتی بدون مصرف هیچ دارویی در راس درمان قرار می گیرد . زیرا این بیماری وابسته به هورمون می باشد . سیر این بیماری کند  است یعنی ممکن است بعد از سالیان سال 20 سلول به 40 سلول بدخیم تکثیر پیدا کند.  جالب است بدانید که در 2 سال اخیر امریکایی ها متوجه شدند تست PSA برای غربالگری این نوع سرطان ، باعث می شود تشخیص به صورت افراطی باشد در نتیجه درمان نیز افراطی انجام می شود. بنابراین لازم است تنها افرادی که سابقه خانوادگی این نوع سرطان دارند بعد از 40 سالگی غربالگری انجام دهند .

 

مجموعه سین سا که در زمینه مشاوره پزشکی و ایجاد سهولت در تهیه دارو برای بیماران فعالیت میکند مفتخر است این کار را در شرایطی ایده آل، با امکانات به روز در اختیارتان قرار دهد.

 

با آرزوی سلامتی برای شما همراهان

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو