اختصاصی| رمدسیویر این عضو بدن را دچار اختلال می کند

45

1400/7/29

08:01


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در خصوص عوارض داروی رمدسیویر بر عضو کبد بیان کرد: رمدسیویر روی کبد عوارضی ایجاد می کند اما خوشبختانه عوارض داروهای کرونا روی کبد در اکثر موارد قابل برگشت است و منجر به عوارض دراز مدت نمی شود.

اختصاصی| رمدسیویر این عضو بدن را دچار اختلال می کند

دکتر مؤید علویان با اشاره به اینکه بیماری کرونا عوارض ناشناخته ای دارد و به تدریج عوارض کرونا روی بدن روشن تر می شود، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: متأسفانه کووید عوارض کبدی دارد و باعث افزایش خفیف در آنزیم های کبد شده و حتی نارسایی کبد ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: داروهایی مانند رمدسیویر هم که به عنوان داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن تجویز می شوند و تغییراتی در نحوه برخورد ویروس با بدن ایجاد می کنند، می توانند عوارضی را در کبد ایجاد کنند و باعث تشدید عوارض کبدی و آنزیم های کبدی شوند.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد خاطرنشان کرد: خوشبختانه عوارض داروهای کرونا روی کبد در اکثر موارد قابل برگشت است و منجر به عوارض دراز مدت نمی شود. معمولا پزشکان با کنترل آزمایشات مختلف ارگان های مختلف مانند کبد می توانند بر این مشکلات و عوارض غلبه کنند.

علویان تأکید کرد: افراد چاق ، افرادی که کبد چرب دارند و دیابت دارند بیشتر در معرض آسیب این عوارض داروهای کرونا هستند و نیاز به کنترل بیشتری دارند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران گفت: پزشکانی که داروهایی چون رمدسیویر را تجویز می کنند، مراقبت های لازم را از بیمار انجام می دهند و یکی از این مراقبت ها بررسی وضعیت کبدی پس از دریافت آمپول رمدسیویر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو