۱۰ گیاه رمانتیک آپارتمانی با برگ‌های قلبی شکل

۱۰ گیاه رمانتیک آپارتمانی با برگ‌های قلبی شکل


منبع: فوت و فن

171

1400/7/29

08:11


۱۰ گیاه رمانتیک آپارتمانی با برگ‌های قلبی شکل

گیاهانی که برگ‌هایی به شکل قلب دارند باشکوه و باورنکردنی به نظر می‌رسند. اگر عشق مثل خون در رگ‌های شما همواره جاریست، آنها را به عنوان یک گیاه آپارتمانی در خانه خود پروش دهید.

  1. پوتوس

پوتوس یکی از بهترین گیاهان رونده کم توقع است که معمولا به عنوان گیاه آپارتمانی در خانه نگهداری می‎‌شود. این گیاه با برگ‌های قلبی شکل زیبا به راحتی درون گلدان رشد می‌کند. اگر این دلیل برای پروش پوتوس در خانه برای شما کافی نیست، بهتر است بدانید که پوتوس در لیست گیاهان تسویه کننده هوا ناسا قرار دارد و هوا را با حذف سمومی مثل فرمالدهید، زایلن و بنزن پاک می‌کند.

  1. آنتوریوم

مردم برگ رنگی، روشن و تغییرشکل یافته آنتوریوم را با گل اشتباه می‌گیرند. این برگ تغییر شکل یافته که در زیر گل قرار گرفته، به طرز چشم گیری قرمز به نظر می‌رسند و ظاهری به شکل قلب دارد. بهترین مکان برای رشد این گیاه عجیب آپارتمانی قرار گرفتن در سایه است. همچنین آنتوریوم در طول روز نیاز به دریافت غیرمستقیم نور خورشید دارد.

  1. سینگونیوم

برگ‌های این گیاه فوق‌العاده زیبا کاملا قلبی شکل نیست، اما تا حدی شبیه قلب است. سینگونیوم را درون سبدهای آویزان یا گلدان بکارید. توجه داشته‌ باشید که هرگز آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. همچینی از آبیاری بیش از حد گیاه خوداری کنید.

  1. هویا کریا

این گیاه زینتی برای ولنتاین است؛ آن را به کسی که دوستش دارید هدیه دهید. همچنین می‌توانید برای تزئیین فضای موردنظر خود برای یک روز خاص، از آن استفاده کنید. داشتن برگ‌های ضخیم باطراوت و قلبی شکل از خصوصیات این گیاه است. هرچند که این حقیقت ندارد که هویاکریا از خانواده استبرق‌هاست اما آنها نیازهای مشابهی دارند.

  1. سیکلامن

سیکلامن یکی دیگر از گیاهان قلبی شکل بسیار زیبا با برگ‌های سبز و گل‌های خیره کننده است. بعضی باغبان‌ها فقط در دوران تعطیلات به آنها سر می‌زنند و از آنها مراقبت می‌کنند، با این‌حال با داشتن اطلاعات درست و کافی از نحوه نگهداری سیکلامن‌ها می‌توان آنها را پرورش داد.

  1. فیلودندرون با برگ های قلبی شکل

فیلودندرون به عنوان یک گیاه آپارتمانی که نیاز به مراقبت زیادی برای رشد ندارد، شناخته می‌شود. این گیاه دوست داشتنی را در خانه یا دفتر کار خود پروش دهید و برای یک سال از تماشای برگ‌های قلبی شکل آن لذت ببرید. آن را در سایه قرار دهید. اما توجه داشته باشید که فیلودندرون برای چند ساعت در روز نیاز به دریافت نور خورشید دارد.

  1. سروپژیا

سروپژیا یک گیاه نیمه ساکولنت رونده با برگ‌های قلبی شکل و ساقه‌های ارغوانی رنگش که از گلدان سرازیر شده، منظره فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. هنگامی که می‌خواهید یک سروپژیا را پرورش دهید آن را در فضای گرم و سایه روشن قرار دهید.

  1. همیونیتس آریفولیا (سرخس)

اگر به پروش گیاهان قلبی شکل آپارتمانی علاقه‌مند هستید می‌توانید همیونیتس آریفولیا را به کلکسیون سرخس‌های خود اضافه کنید یا از آن در خانه نگهداری کنید. همیونیتس آریفولیا را در فضای سایه روشن قرارداده و خاک آن را کمی مرطوب نگه‌دارید.

  1. فلفل بتل یا فلفل وحشی

فلفل بتل در واقع بوته است. برگ‌های آن کاملا به شکل قلب و خوراکی است! می‌توانید آن را بیرون از خانه، در فضاهایی که سرما وجود ندارد به طور دائم نگه‌دارید. همچنین این گیاه می‌تواند برای یک سال در مناطق سرد رشد کند.

  1. فیلودندرون گلوریوسوم

اگر شما به دنبال گیاهی با بر‌گ‌های قلبی شکل می‌گردید فیلودندرون گلوریوسوم را امتحان کنید. می‌توانید آن را در فضای باز (بیرون از خانه) رشد داده یا داخل ساختمان در سایه کامل قرار دهید و از آن نگهداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو