اقتصاد هنرهای تجسمی ایران متحول می‌شود؟

منبع: ایران آرت

117

1400/7/29

09:38


سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد می‌گوید: در حوزه تجسمی از دوره من یک سلسله کارهای جدی‌ای به خصوص برای اقتصاد هنر شروع شده است.

ایران آرت: محمود شالویی که مدتی است به عنوان سرپرست معاونت هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار است، عمده سیاست‌های کوتاه مدت خود برای بهبود فضای هنرهای تجسمی را "تحول در اقتصاد هنرهای تجسمی" و "ساماندهی خرید آثار هنری" عنوان می کند.

او که این روزها به عنوان سرپرست معاونت هنری، در بسیاری از مراسم‌ این حوزه حاضر می‌شود، سال‌ها قبل تجربه مدیریت "موزه هنرهای معاصر" و همچنین "اداره هنرهای تجسمی" را بر عهده داشته داشته و از این لحاظ، فردی کاملا باتجربه در حوزه هنرهای تجسمی است.

او که پس از چند هفته حضور در این سمت، نسبت به شرایط فعلی هنرهای تجسمی در کشور آگاهی بیشتری پیدا کرده است، درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت خود برای این حوزه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: "در حوزه تجسمی از دوره من یک سلسله کارهای جدی‌ای به خصوص برای اقتصاد هنر شروع شده است."

او سپس چنین اظهار می کند: "به نظر من از مهم‌ترین کارهایی که باید ادامه پیدا کند و فکر نوین و جدیدی برای آن شکل بگیرد، موضوع تحول در اقتصاد هنرهای تجسمی و موضوع خرید آثار هنری است."

شالویی یم گوید: "احیای قانون دو دهم درصد برای خرید آثار هنرهای تجسمی و قرار دادن آن‌ها در نظام اداری کشور ما و گرایش به سمت و سوی آثار هنری از جمله اولویت‌هایی است که فقط باید زمینه‌ای برای تحول آنان فراهم شود."

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه، بیست و هفتم مهر ماه) مراسم رونمایی از کتاب " دیوارها سخن می‌گویند" اثری از امر الله فرهادی در موزه هنرهای معاصر انجام شد. احسان آقایی، مدیر کل موزه هنرهای معاصر و محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری و حجت الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو از جمله حاضران در این مراسم بودند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو