کرملین: پوتین و بنت در سوچی دیدار می‌کنند

منبع: برترین ها

37

1400/7/29

13:42


سخنگوی کاخ کرملین طی نشست خبری ضمن ابراز بی‌اطلاعی درباره بازداشت چهار تبعه روس در ترکیه به اتهام جاسوسی، گفت رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فردا دیدار می‌کنند.

فارس: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری در کرملین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره دستگیری چهار تبعه روس در ترکیه به اتهام جاسوسی، گفت: «کرملین هیچ اطلاعاتی درباره دستگیری چهار شهروند روس در ترکیه ندارد».

پیشتر روزنامه «حریت» ترکیه گزارش داده بود که چهار شهروند فدراسیون روسیه، یک شهروند ازبکستان و یک شهروند اوکراینی به اتهام جاسوسی نظامی و سیاسی و همچنین تدارک حمله به مخالفان چچنی در ترکیه بازداشت شده‌اند.

وی به خبرنگاران گفت: «خیر، ما اطلاعی نداریم. من توصیه می‌کنم که با وزارت امور خارجه تماس بگیرید، اگر شهروندان روسی بازداشت شده‌اند طرف ترکیه باید به نمایندگی دیپلماتیک ما و خدمات کنسولی ما اطلاع دهد. این اطلاعات واقعاً باید ارائه می‌شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کرملین درباره دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز توضیح داد: «پوتین و بنت در ۲۲ اکتبر در سوچی، همکاری‌های دوجانبه و وضعیت خاورمیانه را بررسی خواهند کرد».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اعطای جایزه‌ای اروپایی به «الکسی ناوالنی» چهره غرب‌گرا و معارض دولت مسکو گفت: «ما به پارلمان اروپا احترام می‌گذاریم، اما به سختی می‌توان دیگران را مجبور کرد به تصمیم برای اعطای "جایزه ساخاروف" به الکسی ناوالنی احترام بگذارند. طرفی که تصمیم گرفت جایزه ساخاروف را به ناوالنی اعطا کند، هیچ اطلاعاتی در مورد این زندانی ندارد».

وی همچنین خبر داد که گفت‌وگوی سالانه پوتین با خبرنگاران در قالب یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ برای ماه دسامبر برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو