زورگیری از سالمندانِ تنها در مقابل عابربانک

منبع: برترین ها

84

1400/7/29

13:57


فرمانده انتظامی شهرستان ری از بازداشت فردی که اقدام به زورگیری خشن از افراد سالمند کرده بود، خبر داد.

ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان ری از بازداشت فردی که اقدام به زورگیری خشن از افراد سالمند کرده بود، خبر داد.

سرهنگ دوست‌علی جلیلیان در این‌باره گفت:‌ نیمه مهرماه امسال بود که پیرزنی به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد که در حین استفاده از دستگاه خودپرداز بانک بوده که ناگهان مردی با تهدید سلاح سرد نزد او رفته و با گرفتن رمز کارتش، موجودی حساب را به کارتی دیگر منتقل کرده و متواری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت، گفت:‌ رسیدگی به این موضوع ادامه داشت که سرقتی مشابه نیز که در آن مالباخته فردی سالخورده بود به پلیس گزارش شد که با توجه شباهت هر دو موضوع این احتمال که هر دو سرقت از سوی یک فرد رخ داده باشد، قوت گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به پی‌گیری‌های پلیس برای یافتن ردی از صاحب کارتی که مبالغ به آن واریز شده بود، اظهار کرد:‌ در پیگیری ماموران مشخص شد که کارت مذکور متعلق به فردی لامکان است و این کارت به نام این فرد صادر شده اما به سارق اجاره داده شده است.

جلیلیان با اشاره به ادامه تحقیقات ماموران برای یافتن سارق گفت:‌ سرانجام ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی هویت متهم اصلی را شناسایی کرده و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به سرقت از 25 زن و مرد سالخورده اعتراف کرد و گفت که با شناسایی افراد سالخورده و تنها در مقابل دستگاه‌های عابر بانک به آنان نزدیک شده و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو اقدام به اخذ رمز کارت آنان کرده و موجودی حساب را به کارت اجاره‌ای واریز کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده است، اظهار کرد:‌تحقیقات برای یافتن دیگر مالباختگان احتمالی در حال انجام است و متهم نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو