طرز تهیه گل کلم بو داده

گل کلم بو داده , طرز تهیه گل کلم بو داده , دستور پخت گل کلم بو داده

گل کلم بو داده یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گل کلم بو داده در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۱ عدد
روغن زیتون¼ فنجان
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان، جعفری و لیمو ترشبرای تزیین

طرز تهیه گل کلم بو داده

مرحله اول

برای تهیه گل کلم بو داده خوشمزه و مخصوص ابتدا فر را با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با دو لایه کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله ساقه اصلی گل کلم را جدا می کنیم و دور می ریزیم، سپس گل های آنرا به صورت تکه های کوچک به اندازه یک گردو یا نارنگی کوچک خرد می کنیم. در ادامه گل های کلم را به خوبی می شوییم و در آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب اضافی گل کلم ها خارج شد، آنها را درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر و نمک داخل یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ترکیب روغن زیتون و ادویه ها را به کاسه گل کلم ها اضافه می کنیم و به آرامی گل کلم ها را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت هایشان به روغن و ادویه آغشته شود. در ادامه گل کلم های طعم دار شده را درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم گل کلم ها به طور کامل کباب شوند. برای این منظور حدود ۲۵ تا ۳۵ دقیقه نیاز است که اگر بخواهیم گل کلم ها خشک تر شوند، باید زمان بیشتری درون فر بمانند.

مرحله ششم

پس از اینکه روی گل کلم ها طلایی شد و به طور کامل پختند، سینی فر را از فر خارج می کنیم. در ادامه گل کلم ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه جعفری خرد شده، پنیر پارمیزان و لیمو ترش ورقه ای سرو می کنیم.