طرز تهیه حلوای عمانی

حلوای عمانی , طرز تهیه حلوای عمانی , دستور پخت حلوای عمانی

حلوای عمانی یکی از انواع حواهای ساده خوشمزه کشور عمان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای عمانی
ساگو (نشاسته نخل)۱٫۵ لیوان
شیر خشک۱ لیوان
شکر۵ لیوان
پودر هل۲ قاشق غذاخوری
روغن یا کره۱ لیوان
قهوه عربی۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آب۷ لیوان
گلاب۱ لیوان
مغزیجات۱ لیوان

طرز تهیه حلوای عمانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای عمانی ابتدا ساکو را به همراه دو و نیم لیوان آب داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم حداقل چهار ساعت خیس بخورد. در ادامه ساکو را به همراه آبش و شیر خشک درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و شکر را تفت می دهیم تا کاراملی شود. پس از اینکه شکر کاراملی شد، ۷ لیوان آب به تابه اضافه کرده و با شکر ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه شکر به طور کامل درون آب حل شد، ترکیب ساکو و شیر خشک را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مواد را به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه حلوا خودش را گرفت، باقیمانده روغن و گلاب را به تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا حلوا منسجم شود. پس از اینکه حلوا از دیواره های تابه جدا شد، زعفران دم کرده و مغزیجات را اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قهوه عربی را به همراه پودر هل اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. زمانی که حلوا از دیواره های تابه جدا شود و بتوانیم آنرا به صورت گهواره ای درون تابه حرکت دهیم، آماده است.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا آماده شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با مغزیجات دلخواه تزیین می کنیم. توجه داشته باشید که مقدار شکر این حلوا سلیقه ای می باشد و می توانیم آنرا نسبت به ذائقه خود کاهش یا افزایش دهیم.