طرز تهیه کرم کارامل بدون فر

کرم کارامل بدون فر , طرز تهیه کرم کارامل بدون فر , دستور پخت کرم کارامل بدون فر

کرم کارامل یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل بدون فر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرم کارامل
پودر کرم کارامل۲ بسته
شکر۱ پیمانه
آب۲٫۵ پیمانه
شیر خشک۴ قاشق غذاخوری
پودر خامه۱ پاکت
خامه صبحانه۱ بسته

طرز تهیه کرم کارامل بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کرم کارامل خوشمزه بدون استفاده از فر ابتدا شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر را به صورت مداوم با قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر طلایی شد، آنرا درون قالب مورد نظرمان می ریزیم. در صورت تمایل می توانیم به جای استفاده از شکر کاراملی از سس کارامل آماده که در بسته بندی پودر کرم کارامل موجود است استفاده کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر کرم کارامل را به همراه آب، شیر خشک، پودر خامه و خامه صبحانه داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه ترکیب مواد را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه حاوی مواد را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا شروع به حباب زدن کنند. پس از اینکه اطراف مواد شروع به حباب زدن کرد و کمی جوشید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد موجود در قابلمه را درون قالب روی شکر کاراملی می ریزیم، سپس قالب را در یخچال قرار می دهیم تا کرم کارامل آماده شود. پس از گذشت ۶ ساعت که کرم کارامل خودش را گرفت، قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا با نوک یک چاقوی تیز لبه های کرم کارامل را به صورت کامل آزاد می کنیم، در ادامه قالب را چند ثانیه درون آب جوش قرار می دهیم. در پایان قالب را روی ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و دسر را به صورت دلخواه سرو می کنیم.