طرز تهیه سوپ بلدرچین

طرز تهیه سوپ بلدرچین برای کرونا طرز تهیه سوپ بلدرچین برای بیمار طرز تهیه سوپ بلدرچین برای نوزاد طرز تهیه سوپ بلدرچین برای سرماخوردگی خواص سوپ بلدرچین طرز تهیه سوپ بلدرچین با بلغور گندم طرز تهیه سوپ بلدرچین با برنج طرز تهیه سوپ بلدرچین با ورمیشل

سوپ بلدرچین از سوپ هایی محسوب می شود که معمولا برای تقویت بیماران تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ بلدرچین در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلدرچین۲ عدد
گندم پوست کنده¾ لیوان
سیب زمینی۲ عدد متوسط
هویج۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ بلدرچین

مرحله اول

برای تهیه سوپ بلدرچین خوشمزه ابتدا بلدرچین را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه کف های روی سطح آب را می گیریم.

مرحله دوم

گرفتن کف ها باعث می شود که بلدرچین طعم و بوی زهمی نداشته باشد. پس از اینکه گوشت بلدرچین نرم شد، آنرا از قابلمه خارج می کنیم و به صورت ریش ریش خرد می کنیم. به هیچ وجه بلدرچین را با دیگر مواد نپزید.

مرحله سوم

پختن بلدرچین با دیگر مواد باعث می شود که نتوانیم استخوان های آنرا خارج کنیم که این امر باعث می شود استخوان ها در سوپ پخش می شوند. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به همراه مقدار بسیار کمی روغن به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز نرم شود. در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه گندم شسته شده به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم گندم لعاب بیندازد و هویج به طور کامل بپزد، سپس گوشت بلدرچین را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در صورتی که این سوپ را برای بیماران کرونایی درست می کنید، فقط در آخر مقداری نمک اضافه کرده و از اضافه کردن ادویه خودداری کنید.