خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت پنجم)

خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت پنجم)


منبع: فوت و فن

202

1400/7/29

17:12


خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت پنجم)

هر ساله در ماه نوامبر که شروع فصل نمایشگاه‌های خودرو به شمار می‌رود، تولید کنندگان این صنعت به معرفی خودرو‌های خود برای سال آینده می‌پردازند.

طراحی‌های مجدد، خودرو‌های بازسازی شده، و مدل‌های تماماً جدید، سالن مراکز گرد همایی در سرتاسر ایالات متحده را پر می‌کنند.

در سال جاری کمپانی‌هایی همچون فورد،‌ کادیلاک،‌ لکسوس، و دیگر برند‌ها مدل‌های جدیدی را به مشتریان عرضه می‌کنند که احتمالاً توجه شما را به خود جلب خواهند نمود.

خودرو‌های اسپورت، خودرو‌های لوکس، و کانورتیبل‌ها تنها نمونه‌ای از خودرو‌های جدیدی هستند که انتظار شما را می‌کشند.

ما در سه بخش خودرو‌های تماماً جدید،‌ مدل‌های باز طراحی شده،‌ و شایعات سال ۲۰۲۰، اتومبیل‌هایی که در سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد را پوشش خواهیم داد.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی نمایندگی‌های فروش اتومبیل خواهند شد بیشتر آشنا شوید:

تویوتا آوالون ۲۰۲۰ TRD

همانطور که پیش از این در بخش‌های مربوط به مدل کمری اشاره کردیم کمپانی تویوتا در کنار مدل کمری در حال اضافه کردن نشان TRD به خودرو سایز بزرگ خود یعنی مدل آوالون نیز می‌باشد.

تویوتا آوالون TRD به نوعی مشابه مدل کمری TRD خواهد بود. چرا که این خودرو نیز به ویژگی‌هایی مانند چرخ‌های ۱۹ اینچی و کمک فنر‌هایی که به صورت ویژه تیون شده‌اند مجهز بوده و علاوه بر این ارتفاع آن نیز بیش از یک اینچ کاهش یافته است.

این سبک طراحی جدید در مدل بزرگ‌تر آوالون حتی قابل ملاحظه‌تر نیز می‌باشد. تویوتا آوالون به عنوان خودرویی که بیشتر مردم آن را در مسیر سمت راست بزرگراه می‌بینند می‌‌تواند با استفاده از ورژن TRD باعث تعجب بسیاری شود.

تویوتا آوالون TRD همانند کمری TRD به یک موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر با توان تولید بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود.

اگزوز‌های دوگانه‌ی تهاجمی به کار رفته در این خودرو طراحی جذاب این خودرو در قسمت عقب را بیش از پیش برجسته خواهد کرد.

این موضوع نه تنها باعث تغییر ظاهر این خودرو نسبت به مدل معمولی آن شده بلکه صدای تولیدی آن نیز مانند قبل نخواهد بود.

فضای داخلی تویوتا آوالون TRD شباهت بسیاری به اتاق کمری TRD داشته و تنها از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به همتای خود برخوردار است.

در اتاق این خودرو وجود لوگوی TRD در پشتی‌های سر، دنده،‌ سطح کف صندوق عقب، و کفپوش‌ها به چشم می‌خورد.

علاوه بر این روکش چرم مصنوعی مشکی رنگ این خودرو نیز با دوخت قرمز رنگ پوشیده شده است.

مدل آوالون TRD در چهار رنگ Supersonic Red، Celestial Silver Metallic، Windchill Pearl، و Midnight Black Metallic عرضه خواهد شد.

سه رنگ اول از یک طرح رنگ آمیزی دو رنگ برخوردار خواهند بود. طبق انتظارات دو مدل کمری TRD و آوالون TRD به همراه مدل‌های ۲۰۲۰ این دو خودرو روانه‌ی بازار خواهند شد.

لکسوس ۲۰۲۰ RC F Track Edition

زمانیکه مدل RC کمپانی لکسوس در سال ۲۰۱۵ معرفی شد به شروع تاخت و تاز این خودرو ساز ژاپنی در بازار خودرو‌های کوپه اسپورت لوکس کمک کرد.

این خودرو در آن سال صدر نشین رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما شد.

اکنون این کمپانی در حال معرفی ورژن F Track Edition از مدل RC خود است که حرف F در این مدل می‌تواند مخفف کلمه‌هایی همچون fun، fast، و حتی furious به معانی سرگرم کننده، سریع و خشمگین باشد.

این کمپانی همچنین در حال تازه سازی مدل پیش از این موجود RC F نیز می‌باشد.

مدل کنونی RC F از یک موتور هشت سیلندر با خروجی قدرت ۴۶۷ اسب بخار برخوردار است.

مدل به روز شده‌ی RC F به جذابیت این خودرو اضافه کرده و علاوه بر بالا بردن خروجی قدرت موتور تا ۴۷۲ اسب بخار، ۶ پوند فوت نیز به گشتاور آن اضافه کرده است.

ویرایش Track Edition به لحاظ سیستم پیشرانه‌ چیز جدیدی به این خودرو اضافه نمی‌کند اما به گفته‌ی کمپانی لکسوس این ورژن ویژگی‌های آیرودینامیکی را به این خودرو اضافه می‌کند که به شتاب گیری آن تا سرعت صد کیلومتر در ساعت در مدت زمان تنها ۳٫۹۶ ثانیه کمک خواهد کرد.

همچنین شایعاتی نیز وجود دارند که کمپانی لکسوس قصد اضافه کردن نشان F به مدل LC را دارد اما با این حال این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

تنها مدل دیگری که در کنار مدل RC از نشان F برخوردار خواهد شد مدل GS است.

جزئیات قیمت گذاری مدل‌های RC F و ورژن Track Edition آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اگرچه این احتمال وجود دارد که این خودرو در فصل بهار امسال روانه‌ی نمایندگی‌های فروش خودرو شود.

مرسدس ۲۰۲۰ AMG A 35

کلاس A کمپانی مرسدس بنز که در سال ۲۰۱۹ و در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما رونمایی شد در حال ارائه‌ی ورژنی جدید است.

مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو، کلاس A را هم تراز با مدل‌های قدرتمند‌تر موجود در کلاس خود قرار خواهد داد. چرا که جدید‌ترین خودرو سایز کوچک کمپانی مرسدس بنز از نشان AMG این کمپانی برخوردار خواهد شد.

مدل سدان A 35 کمپانی مرسدس AMG به همراه یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید ۳۰۲ اسب بخار قدرت روانه‌ی بازار خواهد شد.

خروجی‌ این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هفت سرعت به چرخ‌ها منتقل خواهد شد و به گفته‌ی کمپانی مرسدس بنز این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت یا صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به تنها ۴٫۷ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

در داخل اتاق مدل A 35 با سه صفحه نمایش AMG در بخش اتاق دیجیتال این خودرو و همچنین ویژگی‌هایی مانند روکش چرم، و یک فرمان AMG سفارشی مجهز به تعویض کننده‌های دنده مواجه خواهید شد.

علاوه بر این انتظار وجود امکانات به کار رفته در مدل معمولی کلاس A که شامل سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX، قابلیت اتصال تلفن همراه اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم کنترل آب و هوا اتوماتیک دو منطقه‌ای، و پنج درگاه یو اس بی می‌شود را در مدل A 35 نیز داشته باشید.

قیمت در نظر گرفته شده برای تریم پرفورمنسی جدید این خودرو هنوز نامشخص است اما قیمت مدل پایه‌ی کلاس A از ۳۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کیا فورته ۲۰۲۰ GT

مدل فورته کمپانی کیا برای سال ۲۰۱۹ مجدداً به طور کامل طراحی شد و این خودرو ساز کره‌ای اکنون در حال معرفی تریم کاملاً جدیدی برای مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو می‌باشد.

کیا فورته ۲۰۲۰ GT ویژگی‌هایی مانند شتابی سرزنده‌تر، هندلینگی بهتر، و طراحی تهاجمی‌تر نسبت به مدل پایه‌ی فورته را ارائه خواهد داد.

این خودرو همچنین از یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند فوت گشتاور بهره خواهد برد.

این میزان قدرت از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت یا آپشن گیربکس اتوماتیک هفت سرعت به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

رانندگی سریع شاید جذاب باشد اما رانندگی سریع همزمان با در اختیار داشتن چندین ویژگی ایمنی فعال که از شما مراقبت می‌کنند حتی جذاب‌تر نیز خواهد بود.

به همین دلیل است که کمپانی کیا ویژگی‌هایی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و سیستم هشدار دهنده‌ی توجه راننده‌ را به تمامی مدل‌های GT اضافه کرده است.

جزئیات قیمت گذاری کیا فورته GT هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما اطلاعات مربوط به نحوه‌ی قیمت گذاری این خودرو احتمالاً پیش از زمان عرضه‌ی مدل ۲۰۲۰ فورته منتشر خواهد شد.

کیا استینگر GTS 2020

زمانیکه کیا استینگر در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد باعث شگفتی رانندگان، خبرنگاران، و علاقه مندان به دنیای خودرو در سرتاسر جهان شد.

از آن زمان تا به امروز این خودرو به به چالش کشیدن انتظارات به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین و جذاب‌ترین خودرو‌های سایز کوچک لوکس برای رانندگی در بازار امروز، ادامه داده است.

کمپانی کیا برای اثبات هر چه بیشتر این موضوع در حال معرفی ورژن GTS برای سال ۲۰۲۰ می‌باشد. کیا استینگر ۲۰۲۰ GTS به یک موتور ۳٫۳ لیتری شش سیلندر توربو شارژ دو قلو با توان تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ پوند فوت گشتاور مجهز شده است.

این موتور قدرت مورد نیاز مدل کنونی کیا استینگر GT را نیز تامین می‌کند.

مدل GTS از یک سیستم رانندگی دو دیفرانسیل منحصر به فرد که به تازگی توسعه یافته (D-AWD) بهره می‌برد که در صورتیکه راننده به سیستم رانندگی دو دیفرانسیل نیاز نداشته باشد به صورت دیفرانسیل عقب عمل خواهد کرد.

سیستم حالت رانندگی مدل GTS علاوه بر حالت‌های راحتی (Comfort) و اسپورت (Sport) دارای تنظیمات جدیدی به نام حالت دریفت (Drift) نیز می‌باشد.

زمانیکه خودرو به سیستم رانندگی جفت دیفرانسیل مجهز باشد حالت رانندگی راحتی به منظور ایجاد حس ثبات شصت درصد از قدرت موتور را به چرخ‌‌های عقب منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که حالت اسپورت ۸۰ درصد و حالت دریفت صد در صد قدرت موتور را به محور عقب چرخ‌ها منتقل می‌کند.

کیا استینگر GTS از یک رنگ آمیزی منحصر به فرد نارنجی روشن برخوردار بوده و در سرتاسر بدنه‌ی آن وجود اجزایی از جنس فیبر کربن خالص به چشم می‌خورد.

در کنار رنگ بدنه و اجزای فیبر کربنی، لوگوی استینگر نیز جایگزین لوگوی کیا خواهد شد که معمولاً بر روی درب صندوق عقب این خودرو دیده می‌شود.

علاوه بر این، اتاق این خودرو نیز به وسیله‌ِی روکش از جنس آلکانترا بر روی فرمان و کنسول مرکزی تزئین شده است.

انتظار می‌رود که ورژن دیفرانسیل عقب کیا استینگر ۲۰۲۰ GTS با شروع قیمت ۴۴,۰۰۰ دلار و نسخه‌ی مجهز به سیستم دو دیفرانسیل D-AWD با قیمت ۴۶,۵۰۰ دلار روانه‌ی نمایندگی‌های فروش خودرو شود.

تویوتا یاریس هاچ بک ۲۰۲۰

کمپانی تویوتا مدل یاریس خود را برای سال ۲۰۱۸ بازسازی نمود و برای مدل سال ۲۰۱۹ نیز تغییراتی در نام‌ و تریم‌های این خودرو ایجاد شد.

اکنون کمپانی تویوتا برای سال ۲۰۲۰ به معرفی مدل تماماً جدید یاریس هاچ بک پرداخته است. این خودرو نیز همانند مدل یاریس سدان که اخیراً بار دیگر طراحی شد توسط کمپانی مزدا تولید خواهد شد.

قدرت این خودرو به وسیله‌ی یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید تنها بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت تامین می‌گردد.

البته شاید این موتور قدرتمند‌ترین موتوری که در این لیست شاهد آن بوده‌ایم نباشد اما با این وجود این موتور با ثبت مصرف سوخت ۴۰ مایل بر گالن در بزرگراه راندمان سوخت چشمگیری را ارائه می‌دهد.

این موتور به صورت پیش فرض به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت متصل است.

کمپانی تویوتا یک حالت اسپورت که باعث بهبود شتاب این خودرو هاچ بک خواهد شد را به عنوان یک غافلگیری خوش آیند به تویوتا یاریس اضافه کرده است.

در داخل یاریس هاچ بک با ویژگی‌هایی مانند یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، قابلیت سازگاری با اپل کار پلی و اندروید اتو، و سیستم تشخیص صدا مواجه خواهید شد.

کمپانی تویوتا همچنین قابلیت جهت یابی که یک ویژگی کمیاب در این کلاس خودرو به شمار می‌رود را در مدل پایه‌ی این خودرو ارائه می‌دهد.

این خودرو بر خلاف بیشتر خودرو‌های این برند فاقد امکانات ایمنی پیشرفته‌ی پر تعداد خواهد بود. تنها قابلیت ایمنی پیش فرض در این خودرو سیستم ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های پایین‌ محسوب می‌شود.

جزئیات قیمت گذاری تویوتا یاریس هاچ بک هنوز نامشخص است.

اما برای پی بردن به قیمت احتمالی آن بد نیست بدانید که قیمت تعیین شده برای تویوتا یاریس ۲۰۱۹ تنها از ۱۵٫۴۵۰ دلار آغاز می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو