رتبه‌بندی تمام فیلم و سریال‌های مجموعه The Purge

رتبه‌بندی تمام فیلم و سریال‌های مجموعه The Purge


منبع: فوت و فن

71

1400/7/29

17:12


رتبه‌بندی تمام فیلم و سریال‌های مجموعه The Purge

مجموعه پاکسازی (The Purge) در طی دهه گذشته میلادی، به یکی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های ترسناک اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است. اتفاقات این مجموعه در دنیایی رخ می‌دهد که در آن، تمام جرم و جنایت‌ها برای یک شب در سال آزاد است. این مجموعه به بررسی جنبه تاریک بشریت می‌پردازد و در همین حین، به موضوعاتی دیگری همچون نژادپرستی و طبقه‌بندی جامعه در کشور آمریکا می‌پردازد.

در ادامه با ما همراه باشید تا این فیلم و سریال‌ها را رتبه‌بندی کنیم.

۷- فصل دوم سریال پاکسازی (The Purge)

The Purge: Season 2

The Purge: Season 2

سریال پاکسازی شروع بسیار قدرتمندانه‌ای داشت. این سریال در هر فصل به جنبه منحصر به فردی از انسان‌های شیطان صفت، فساد سیاسی و شورش در جهان می‌پردازد. با این حال، فصل دوم سریال کاملا سطحی بود و از همین رو، سبب کنسل شدن سریال گردید. فصل دوم سریال پاکسازی به طور مختصر به خشونت پلیس پرداخته بود اما کاراکترهای داستان چندان جذاب و گیرا نبودند و بیننده با آنها ارتباط برقرار نمی‌کرد. بهترین مورد از فصل دوم سریال پاکسازی نیز قسمت پایانی آن است. در این قسمت، سریال به ارائه نمایشی از شجاعت، فداکاری و اهمیت افشای حقیقت بدون توجه به عواقب آن پرداخته است. با این حال، این قسمت نیز نتوانست تا سریال را نجات دهد. علاوه بر این، این فصل از سریال هیچ ایده جدیدی را ارائه نمی‌کند و سعی ندارد تا به جنبه‌های تازه‌ای از دنیای پاکسازی بپردازد.

۶- فیلم پاکسازی ابدی (The Forever Purge)

The Forever Purge

The Forever Purge

فیلم پاکسازی ابدی در مورد این است که پاکسازی کنندگان در پایان روز تصمیم می‌گیرند تا پاکسازی را متوقف نسازند و آن را برای همیشه ادامه بدهند. این قسمت از مجموعه فیلم‌های پاکسازی، از فرمول همیشگی این مجموعه پیروی نمی‌کند. حال، شهروندان شورشی می‌توانند در هر زمان با بی‌رحمی به بقیه حمله‌ور شوند. با این حال، فیلم موفق نمی‌شود تا محتوا و ایده خودش را به شیوه‌ای درست و رضایت‌بخش بررسی کند. در هر صورت، کاراکترهای اصلی این فیلم با بازی آنا دی لا ریگوئرا و تنوچ هیورتا، بسیار عالی و دوست‌داشتنی هستند. این کاراکترها دارای عمق کافی هستند که بیانگر رویای آمریکایی در مقابل وابستگی به فرهنگ میهن است. هر دوی آنها، کاراکترهای بسیار قوی هستند که باعث شدند تا این داستان پر از نقص، راحت‌تر قابل درک باشد.

۵- فیلم پاکسازی: هرج و مرج (The Purge: Anarchy)

The Purge: Anarchy

The Purge: Anarchy

فیلم پاکسازی: هرج و مرج، با کنار زدن ظرافت و نرمی فیلم اول این مجموعه، سعی دارد تا نگاهی واضح‌تر نسبت به پاکسازی به مخاطبان ارائه نماید. این فیلم سعی دارد بگوید که این پاکسازی تنها بهانه‌ای برای شکار کردن افراد فقیر است. تنها افراد ثروتمند هستند که می‌توانند هزینه‌های سیستم‌های امنیتی سطح بالا را بپردازند تا نسبت به اتفاقات خارج از خانه‌هایشان در امان باشند. این فیلم در بخش پایانی خود از کاراکترهای با نشاط و منحصربه‌فرد و پایه و اساس داستان فاصله می‌گیرد تا سکانس‌های اکشن تیراندازی و تعقیب و گریز را به نمایش بگذارد.

۴- فیلم پاکسازی: سال انتخابات (The Purge: Election Year)

The Purge: Election Year

The Purge: Election Year

فیلم پاکسازی: سال انتخابات، زمینه را برای فیلم اولین پاکسازی (The First Purge) فراهم می‌آورد. این فیلم نگاهی به افرادی را ارائه می‌کند که پاکسازی را نمی‌خواهند و سعی دارند تا پناهگاهی به دور از این ترس و وحشت حاکم بر جهان بسازند. همانند دیگر فیلم‌های پاکسازی، این فیلم نیز دارای کاراکترهای دوست داشتنی و پر از احساسات است که شما را بیشتر به درون داستان می‌کشند. این فیلم تقریبا بازتاب کننده تغییرات سیاسی اخیر در کشور آمریکا در آن دوره بوده است.

۳- فیلم پاکسازی (The Purge)

The Purge

The Purge

فیلم پاکسازی به بررسی موضوعات و لایه‌های مختلف نمی‌پردازد و در حقیقت، یک داستان تجاوز به خانه را روایت می‌کند که در مرکزیت آن، یک سوال اخلاقی تامل‌برانگیز قرار گرفته است. این فیلم، نسبت به دیگر آثار این مجموعه به ژانر ترسناک نزدیک شده است. این فیلم بازیگران برجسته‌ای دارد که از جمله آن می‌توان به ایتان هاوک، لینا هیدی، آدلید کین و مکس بورکهولدر اشاره کرد. این بازیگران موفق شدند تا باورپذیری و تاثیرگذاری بیشتری را وارد کاراکترهای خود کنند. این فیلم دارای داستانی ساده است اما با سرعت مناسب و هیجان سرشار خود از اول تا پایان توانسته تا فیلمی موفق و جذاب باشد.

۲- فصل اول سریال پاکسازی (The Purge)

The Purge: Season 1

The Purge: Season 1

اولین فصل از سریال پاکسازی، موضوعاتی بصیرت‌انگیز و به خوبی توسعه یافته را ارائه کرده که در کل مجموعه پاکسازی همانند آن اندک است. فصل اول سریال پاکسازی در مورد سه شخص است که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از این شب جان سالم به در ببرند. این فصل سریال همچنین اظهار می‌کند که پاکسازی تنها یک راه حل سیاسی به شمار نمی‌رود بلکه راه‌حلی برای دست یافتن به سود، سرگرمی و درآمدزایی است. این فصل از سریال همچنین نیم نگاهی نیز به خشونت‌های فرقه‌ای در دوران پاکسازی دارد.

۱- فیلم اولین پاکسازی (The First Purge)

The First Purge

The First Purge

فیلم اولین پاکسازی، یک پیش‌درآمد برای این مجموعه به شمار می‌رود. این فیلم، به بررسی انگیزه‌ها و دلایل برای شکل‌گیری پاکسازی به شیوه‌ای قانع‌کننده و جذاب می‌پردازد. این فیلم آشکار می‌کند که در ابتدا، دلایل علمی و نیت‌های خوبی پشت این موضوع قرار داشته است. اما این موضوع توسط حرص و طمع سیاسی به فساد کشیده شده است. فیلم اولین پاکسازی دارای کاراکترهای بسیار قوی است که همگی آنها در نهایت متوجه می‌شوند که برای حفاظت از جامعه خود باید مبارزه کنند. فیلم اولین پاکسازی، برترین فیلم در مجموعه فیلم و سریال‌های پاکسازی به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو